• ”Yo, ho, haul together,
    hoist the colors high.
    Heave ho, thieves and beggars,
    never shall we die.”


    Het is de 17e eeuw. Moord, chantage, afpersing. Wanneer je dit tegenkomt is het een grote kans dat er piraten langs zijn geweest — en één crew komt speciaal op in gedachten: The Seas Rose. Ze zijn gevreesd door al en zeker geen lichtgewichten.
          Net zoals nu zijn ze niet van plan om tegengehouden te worden en ze gaan door weer en wind. De kapitein van The Seas Rose heeft namelijk een missie: Een magisch object zoeken dat beschikt over de kracht van leven en dood. Echter wordt de crew wat anders verteld. Namelijk dat ze naar een van de grootste schatten op zoek zijn — waardoor het avontuur weliswaar anders kan verlopen.


    Rollen:
    • Kapitein • Standal —— Standal Connor Clarkson • 29 • 1,1
    • Stuurman • Assassin —— Cain Valentine • 35 • 1,2
    • Scheepsarts • Tarrant —— Crimson-eye Rogue (Blackwood) • 33 • 1,1
    • Kok • Morticia —— Edmund Keagan • 33 • 1,3
    • Verloren —— Alexander Mason • 23 • 1,4
    • Marmoreal —— Eleazar Hamilton • 25 • 1,7
    • Nakamura —— Bone • 36 • 1,12
    • Armbandje —— Vincent • 22 • 1,12
    • ——


    • Kwartiermeester • Shireen —— Victoria Arche • 27 • 1,1
    • Doktersassistente • Chivalry —— Cordelia Grace Morgan • 26 • 1,4
    • ANTI —— Asparanza Ayres • 31 • 1,7
    • Verloren —— Charlotte Blake • 22 • 1,2
    • Ziegler —— Monica Kassandra Lopez • 25 • 1,8
    • XY —— Evangeline Sophia Rutherforth • 25 • 1,11
    • Valkyries —— Sitka Skythe • 29 • 1,12


    Beschikbare rollen:
    Kapitein (moet een man zijn)
    Stuurman (rechterhand kapitein, moet een man zijn)
    Kwartiermeester (houdt overzicht op de bemanning/deelt orders uit)
    Kok
    Scheepsarts
    Overige bemanning

    Regels:
    • Je mag meerdere personages aanmaken, mits je deze niet verwaarloost.
    • Geen ruzies, behalve in de RPG zelf.
    • Geen perfecte rollen! Iedereen heeft minpunten.
    • Bestuur elkaars personages niet. Alleen die van jezelf.
    • 16/18+ is toegestaan, maar zet er een waarschuwing boven.
    • In deze RPG moeten de posts 250 woorden bevatten.
    • Let op je spelling en grammatica.
    • Deze RPG is van Tarrant & Assassin.


    “Work like a captain.
    Play like a pirate.”

    [ bericht aangepast op 4 juli 2016 - 23:05 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    En gepost met Sitka, wat nog best lastig was want het aller aller liefst had ik echt willen antwoorden met dat ik hem liever naakt zie :'D
    Waarom heb ik haar toch zo weinig humor gegeven, al vind ik Sitka wel één van m'n leukere personages die ik tot nog toe heb gehad xD


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Hahaha helaas. Maar ik vind haar wel erg leuk!


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Hahaha helaas. Maar ik vind haar wel erg leuk!

    Ik bedacht me iets zooo gemeens na het plaatsen van m'n post.. ik zie Cain er nog voor aan dat hij haar een blauw lingeriesetje geeft :'D veel te fout :'D
    Was het trouwens goed dat ze hem gewoon Cain noemt, of had je toch liever Valentine? Ik kon dat niet terugvinden... nu, Sitka mag Cain ook wel, dus in dat opzicht zie ik haar wel gewoon Cain zeggen ^_^


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Ik vind het knap tho dat ze dat kan, terwijl ze meerdere keren is verkracht/aangerand.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Valkyries schreef:
    (...)
    Ik bedacht me iets zooo gemeens na het plaatsen van m'n post.. ik zie Cain er nog voor aan dat hij haar een blauw lingeriesetje geeft :'D veel te fout :'D
    Was het trouwens goed dat ze hem gewoon Cain noemt, of had je toch liever Valentine? Ik kon dat niet terugvinden... nu, Sitka mag Cain ook wel, dus in dat opzicht zie ik haar wel gewoon Cain zeggen ^_^

    Als ze maar geen "Val" zegt, want dat hoort bij Keagan. :3


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Valkyries schreef:
    (...)
    Ik bedacht me iets zooo gemeens na het plaatsen van m'n post.. ik zie Cain er nog voor aan dat hij haar een blauw lingeriesetje geeft :'D veel te fout :'D
    Was het trouwens goed dat ze hem gewoon Cain noemt, of had je toch liever Valentine? Ik kon dat niet terugvinden... nu, Sitka mag Cain ook wel, dus in dat opzicht zie ik haar wel gewoon Cain zeggen ^_^


    Beide is goed. ;3


    Your make-up is terrible

    Not trying to burst anyone's bubble. . . Maar was er in de 17e eeuw echt zoiets als kanten lingerie?


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Chivalry schreef:
    Not trying to burst anyone's bubble. . . Maar was er in de 17e eeuw echt zoiets als kanten lingerie?


    Ik denk het wel, maar het was niet echt zo 'sexy' als tegenwoordig denk ik. Ondergoed was best wel groot zeg maar (veel bedekkend) vgm. Maar ze hadden wel dameskousen en dat soort dingen.


    how dare you speak of grace

    Tarrant schreef:
    Ik vind het knap tho dat ze dat kan, terwijl ze meerdere keren is verkracht/aangerand.

    Sitka is nu eenmaal Sitka :'D
    Ik zie haar eigenlijk ook totaal niet als een emotioneel wrak, ondanks hetgeen wat er gebeurd is. Ook omdat Sitka dus altijd al een die-hard is geweest die heel anders omgaat met zulke dingen en emoties.
    Ik zie haar ook eigenlijk geen problemen hebben met seks, ze heeft het alleen niet omdat ze gewoon geen interesse heeft, zowel niet in venten als in seks zelf. Niet omdat ze emotioneel instabiel zou zijn.
    Of tja, misschien juist wel, maar geeft ze het zelf niet toe... Al had ze voordien ook nooit echt interesse in mannen en seks, tot ze haar man tegenkwam, als uitzondering daarop... dus ik vind het uiteindelijk wat moeilijk te zeggen. Misschien als ze daadwerkelijk gevoelens zou krijgen voor iemand, en ze niet om kan met die gevoelens, dat ze instort, maar dat kan ik niet direct voorspellen. Dat zal eerst moeten voorvallen. In dat opzicht schrijven m'n personages zichzelf XD

    Nu, er zal dus echt wel ergens iets mankeren, want volgens mij is het ook niet helemaal gezond dat ze zich totaal niet vrouwelijk voelt en eigenlijk ook totaal niet het idee heeft aantrekkelijk te zijn, al zal ze dat opnieuw ook niet zomaar toegeven :'D
    Ze is ook niet in staat te geloven dat iemand haar aantrekkelijk zou kunnen vinden, vandaar ook dat ze Cain - of wie ook - totaal niet serieus neemt, eigenlijk, en dus zal ze ook zeker niet in een lingeriesetje gaan rond paraderen. Maar dat heeft dan weer niks met die verkrachting te maken.
    Ook zijn we 3 jaar verder en het waren toen andere tijden als nu - wat in mijn ogen ook echt wel verschil maakt, uiteindelijk.

    Afin, het komt erop neer: Sitka is gewoon Sitka :'D


    Morticia schreef:
    (...)
    Als ze maar geen "Val" zegt, want dat hoort bij Keagan. :3

    Ik zou absoluut niet durven!


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Chivalry schreef:
    Not trying to burst anyone's bubble. . . Maar was er in de 17e eeuw echt zoiets als kanten lingerie?


    Lingerie is gewoon een woord voor damesondergoed. Korsetten vallen daar ook gewoon onder, net als onderbroeken. Kant hadden ze wel in de 17e eeuw, dus ik denk het wel.


    Your make-up is terrible

    Chivalry schreef:
    Not trying to burst anyone's bubble. . . Maar was er in de 17e eeuw echt zoiets als kanten lingerie?

    “What about women in England? Did Elizabeth I wear drawers? Her funeral effigy, made in 1603, wears a corset and drawers. While some claim that the narrow drawers nailed on to it have only been added as late as 1760, the ‘Accounts of the Great Wardrobe’ (1558–1603) note that John Colte was paid £10 to provide “the Image representing her late Majestie… with one pair of straite bodies, a paire of drawers”.”

    “In 1700 (and long before) women and men in Germany and France, and probably other European countries and America, wore a long shirt from shoulders to calves, achemise or vest, next to their skin, day and night, not underpants and other items common today. The rich and upper classes wore fancy versions, the rest simple ones.
    Only men wore pants as outer clothing, a symbol of their authority (in English we still say "so-and-so wears the pants in the family," as do the Germans in their language) although women would sometimes wear versions of them next to their body when riding or when the weather was cold. Later, with the French Revolution and afterwards, women started to wear long-legged underpants to shield themselves under diaphanous dresses, but it took decades for such pants-like underwear to gain wide acceptance among the upper classes and even longer among the common people. They continued to wear only the chemise under their clothing for most of the 19th century. Women who wore traditional regional costume in Germany (and I bet elsewhere) sometimes wore no underpants until the 1950s.
    In 1757 a German doctor gave another reason why women shouldn't wear pants or closed underwear: her genitals needed air to allow moisture to evaporate, which could otherwise cause them to decay (German, "vermodern") and "stink." But he conceded that women could wear them in cold weather and to protect against insects.”


    Niet geheel op in de vraag en een beetje veel om te lezen (sorry, ik ben druk bezig met andere dingen, dus even snel gegoogled naar iets), maar de rijken hadden natuurlijk meer geld om veel beter ondergoed te kopen. De arme mensen hadden kapot ondergoed, natuurlijk van minder kwaliteit.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Thanks for the info. c:
    Maar ik doelde meer op jarretels en such. Lingerie is niet helemaal het woord, but ohwell.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Chivalry schreef:
    Thanks for the info. c:
    Maar ik doelde meer op jarretels en such. Lingerie is niet helemaal het woord, but ohwell.

    Garters have been used since before the 14th century. Both men and women used garters to hold up their stockings. During the Belle Époque focus began to shift in terms of seeing the garter as more distinctly feminine. Dances like the cancan popularized showing the usually forbidden undergarments of women, and garters were highly embellished to compliment the dancers attire. But it wasn’t until the 1920’s that garter belts were invented; due to the rise in hemlines, shifts in the female clothing silhouette, and the female demand for more liberating attire.

    Komt van deze site af.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Chivalry schreef:
    Thanks for the info. c:
    Maar ik doelde meer op jarretels en such. Lingerie is niet helemaal het woord, but ohwell.

    I know what you meant en het is een geheel begrijpelijke vraag, hehe c: Ik ben druk bezig met allerlei dingen, but I did my best. Over het algemeen, blijft het meestal wel een mystery met wat ze vroeger droegen en je kan niet alles precies weten.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Thanks again, both. Ik was gewoon nieuwsgierig. Het staat in mijn beleving zo raar. Maar dat komt denk ik gewoon omdat ik nogal vasthoud aan de beelden van onder andere POTC. :')


    Feel the fire, but do not succumb to it.