• Of niet.

    Tja. Waar veel mensen dit wel kunnen, zitten in dit topic de kneusjes die om bepaalde redenen, soms wat onzinnig, soms wat begrijpelijk, geen donor kunnen worden.
    Het is sad, maar het zij zo. De een is te klein, de ander is te licht. De een die heeft een aandoening, de ander een te hoog of te laat BMI.

    Soorten donoren:
    Orgaandonor
    Stamceldonor
    Bloeddonor
    Weefseldonor
    Plasmadonatie (kan alleen als bloeddonor)
    Bloedplaatjesdonor
    Melkdonatie (al is dat hier niet zo van toepassing denk ik)
    Spermadonatie (al is dat hier niet zo van toepassing denk ik)

    De kneusjes:
    Diable
    Sempre
    Sarafina
    StephenFry
    Junns - wel orgaandonor
    Malanaphy

    [ bericht aangepast op 16 nov 2016 - 16:13 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Pfoe, ik heb me wel aangemeld als donor maar dikke kans dat mijn organen niet gebruikt mogen worden aangezien ik ook geen bloed mag doneren.


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Ja, ik ben één van die mensen, haha. Omdat ik ondergewicht heb. Nu vind ik mezelf daar geen kneus door, maar ik vind het persoonlijk wel kneuzig dat ik, met een gezonde geest en een gezond lijf, geen bloed of stamcellen mag doneren vanwege mijn ietwat magere bouw.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ik zeg toch ook niet letterlijk dat wij kneuzen zijn, hoe moet ik het anders noemen? De idioten?

    Kneus is ook wel een woord voor personen, dieren, dingen die ergens niet aan deel kunnen nemen, vanwege een verschil.

    [ bericht aangepast op 16 nov 2016 - 13:58 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik ben wel orgaandonor (geen huid), de rest heb ik eigenlijk verder nooit geprobeerd/naar gekeken... aangezien ik zelf soms nog wel eens twijfel aan mijn gezondheid haha. Zoiets zou ik verder alleen doen als ik zelf 100% goed in mijn vel zit.
    Maar ja, wel vervelend voor de mensen die graag donor willen zijn en dat niet kunnen om zo'n reden. Al is zoiets natuurlijk begrijpelijk.

    Sarafina schreef:
    Ja, ik ben één van die mensen, haha. Omdat ik ondergewicht heb. Nu vind ik mezelf daar geen kneus door, maar ik vind het persoonlijk wel kneuzig dat ik, met een gezonde geest en een gezond lijf, geen bloed of stamcellen mag doneren vanwege mijn ietwat magere bouw.


    Dat is zo voor je eigen gezondheid. (: Dus eigenlijk heel goed dat die 'regel' er is.


    Krolock schreef:
    Ik ben wel orgaandonor (geen huid), de rest heb ik eigenlijk verder nooit geprobeerd/naar gekeken... aangezien ik zelf soms nog wel eens twijfel aan mijn gezondheid haha. Zoiets zou ik verder alleen doen als ik zelf 100% goed in mijn vel zit.
    Maar ja, wel vervelend voor de mensen die graag donor willen zijn en dat niet kunnen om zo'n reden. Al is zoiets natuurlijk begrijpelijk.

    Ik zou graag stamceldonor worden, heb ik besloten, maar omdat mijn BMI 32 is (max is 30) gaat dat dus niet.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Diable schreef:
    Ik zeg toch ook niet letterlijk dat wij kneuzen zijn, hoe moet ik het anders noemen? De idioten?


    Ik val je toch ook niet aan? (:

    @Kahlen, dat begrijp ik! Het is ook logisch, daar niet van, maar het komt in eerste instantie altijd een beetje krom over. (:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Sarafina schreef:
    (...)

    Ik val je toch ook niet aan? (:

    @Kahlen, dat begrijp ik! Het is ook logisch, daar niet van, maar het komt in eerste instantie altijd een beetje krom over. (:

    Ik val jou ook niet aan, ik leg toch ook uit wat kneuzen zijn?
    Als ik me aangevallen voel, reageer ik sowieso anders.

    [ bericht aangepast op 16 nov 2016 - 14:03 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik ben ook een kneusje. Ik heb vorig jaar bloed gedoneerd en ze hebben het gewoon weggegooid omdat er te veel bloedplaatjes in zaten. :c Ik weet trouwens nog steeds niet wat dat wil zeggen en of het kwaad kan of niet.


    What would Emma do?

    StephenFry schreef:
    Ik ben ook een kneusje. Ik heb vorig jaar bloed gedoneerd en ze hebben het gewoon weggegooid omdat er te veel bloedplaatjes in zaten. :c Ik weet trouwens nog steeds niet wat dat wil zeggen en of het kwaad kan of niet.


    Maar, maar, ik las net dat er zelfs bloedplaatjes nodig zijn in de donatiedinges...
    Wauw...


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Diable schreef:
    (...)

    Maar, maar, ik las net dat er zelfs bloedplaatjes nodig zijn in de donatiedinges...
    Wauw...


    Ja, dat is nog iets apart. Er zat iets te veel in en ik denk dat het plaatjes waren. Ik ging alleen geen plaatjes geven, maar gewoon bloed.


    What would Emma do?

    Diable schreef:
    (...)
    Ik val jou ook niet aan, ik leg toch ook uit wat kneuzen zijn?
    Als ik me aangevallen voel, reageer ik sowieso anders.


    Begrijpelijk, maar het kwam op mij nogal fel over. Het spijt me als ik dat verkeerd geïnterpreteerd heb.
    Maar goed, dit is uiteindelijk niet de bedoeling van jouw topic. ^^


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    StephenFry schreef:
    (...)

    Ja, dat is nog iets apart. Er zat iets te veel in en ik denk dat het plaatjes waren. Ik ging alleen geen plaatjes geven, maar gewoon bloed.

    Hm, zonde dat ze dan niet even de overweging hebben genomen om toch te checken of ze de plaatjes konden gebruiken.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Sarafina schreef:
    (...)

    Begrijpelijk, maar het kwam op mij nogal fel over. Het spijt me als ik dat verkeerd geïnterpreteerd heb.
    Maar goed, dit is uiteindelijk niet de bedoeling van jouw topic. ^^

    Ik dan ook sorry, omdat ik verkeerd overkwam c:


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    StephenFry schreef:
    (...)

    Ja, dat is nog iets apart. Er zat iets te veel in en ik denk dat het plaatjes waren. Ik ging alleen geen plaatjes geven, maar gewoon bloed.


    Bloedplaatjes zijn heel normaal, die heeft iedereen nodig. Maar als er te veel zijn kan dat gezondheidsproblen met zich mee brengen. En dat bloed kunnen ze dan natuurlijk niet gebruiken om een ziek iemand beter te maken. (: