• Hey guys,

    Zoals jullie misschien al wel weten loopt het gratis installeren van Windows 10 af eind deze maand. Een goed moment om eens na te denken of je de overstap wil maken.

    Ik twijfel, ik ben heel blij met Windows 7 en heb al een oud laptopje. Het blijkt dat de overstap more often than not toch wel wat problemen met zich mee neemt. M'n ma is overtuigd en vind de overstap top maar een vriend die is er 110% op tegen. Ik twijfel heel erg. Aan de ene kant verloopt het certificaat van Windows 7 nog lang niet, aan de andere kant, er wordt ook niet meer aan gewerkt.

    Dus om een beter beeld te vormen, wat denken jullie ervan is de overstap de moeite waard of is het een drama in wording? En wat hebben jullie gedaan? Zijn jullie al over of (nog) niet?

    [ bericht aangepast op 6 juli 2016 - 12:15 ]


    The truth is out there.

    Hawke schreef:
    (...)

    Win10 is inmiddels al wel weer een geruimere tijd op de markt he, die updates zijn volgens mij inmiddels al uitgevoerd.


    Zou goed kunnen, al heb ik hem er nog niet over gehoord. Ik zal het anders binnenkort even vragen. Als het goed is, zie ik hem vanavond nog.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Bruch schreef:
    (...)

    Hoe lang heb je het er al op zitten?

    Kijk, ik heb persoonlijk geen ervaring met Windows 10, maar de moeder van mijn vriend werkt in de it en die schijnt zowat wekelijks laptops en computers binnen te krijgen die crashen door Windows 10. Hij raadt dan ook aan te wachten tot een bepaalde update o.i.d. omdat er anders een kans bestaat dat het fout gaat met oudere pc's/laptops.


    Uhm paar weken na de release had ik het er op gezet. Bijna een jaar dus.


    Treat people with kindness

    Ik ben gelijk overgestapt op W10 en ik ben er blij mee. Mijn laptop is ondertussen meer dan 4 jaar oud en werkt er een stuk beter op. Hoewel ik eerst W8 had, dat vond ik gewoon vreselijk. :'D Ik snap wel dat mensen met 7 twijfelen, want die versie is ook gewoon superfijn. Maar als je laptop erg langzaam is geworden zou ik 10 toch wel aanraden.

    Veel laptops/computers konden het aan het begin niet aan omdat mensen W10 erop pushten zonder dat het al klaar was voor hun laptop, dat is wel heel jammer, want daardoor komen er een hoop negatieve reacties helaas.


    Your make-up is terrible

    Bruch schreef:
    (...)

    Zou goed kunnen, al heb ik hem er nog niet over gehoord. Ik zal het anders binnenkort even vragen. Als het goed is, zie ik hem vanavond nog.


    Yes. Dankje. (:


    The truth is out there.

    Assassin schreef:
    Ik ben gelijk overgestapt op W10 en ik ben er blij mee. Mijn laptop is ondertussen meer dan 4 jaar oud en werkt er een stuk beter op. Hoewel ik eerst W8 had, dat vond ik gewoon vreselijk. :'D Ik snap wel dat mensen met 7 twijfelen, want die versie is ook gewoon superfijn. Maar als je laptop erg langzaam is geworden zou ik 10 toch wel aanraden.

    Veel laptops/computers konden het aan het begin niet aan omdat mensen W10 erop pushten zonder dat het al klaar was voor hun laptop, dat is wel heel jammer, want daardoor komen er een hoop negatieve reacties helaas.


    Ah hier heb ik wel wat aan. En dat laatste stelt me wel gerust. 7 werkt heel prima. Mijn laptop is niet heel langzaam maar ik gebruik hem eigenlijk voor zwaardere dingen dan hij aan kan dus hier en daar stribbelt 'ie nog wel eens tegen.


    The truth is out there.

    Bruch schreef:
    (...)

    Zou goed kunnen, al heb ik hem er nog niet over gehoord. Ik zal het anders binnenkort even vragen. Als het goed is, zie ik hem vanavond nog.


    Ik denk dat ik wel weet welke 'update' hij bedoeld. Toen W10 uitkwam, kwam hij niet tegelijk uit voor iedereen. Je kon je ervoor aanmelden en dan kreeg je een melding dat je het kon installeren. Sommige mensen kregen die melding eerder dan anderen. Sommige mensen moesten echt best lang wachten. Dat kwam dus omdat W10 nog aan het updaten was om alle drivers erop aan te passen. Elke laptop heeft namelijk andere drivers nodig. Als W10 dan geschikt was en geüpdatet voor jouw laptop, kreeg je ook de melding dat W10 klaar was. Het was ook geen goed idee om daarvoor je laptop te updaten.


    Your make-up is terrible

    Mijn pc is trouwens geen game pc. Maar op windows 7 deed sims 4 het dus bijvoorbeeld praktisch niet, (heel sloom, steeds vastlopen) maar op windows 10 doet het het perfect :)


    Treat people with kindness

    Ik weet ook nog niet wat ik moet doen. Ik heb al W10 gedownload maar moest hem verwijderen want mijn geluid deed het opeens niet meer, maar dat was helemaal in het begin. Hmm


    "Ignite, my love. Ignite."

    Ik zit vrij sterk in het Nay camp. Windows 10 is een pain in the ass en heeft mijn computer allleen maar naar de knoppen geholpen. Hij is wel handig, áls hij wilt werken. Ik zou het persoonlijk laten, vooral als je windows zeven hebt, wat veel fijner werkt als windows tien.

    [ bericht aangepast op 6 juli 2016 - 13:02 ]


    Ex astris, sciencia

    Ik heb echt geen enkel idee wat ik moet. Ik heb Windows 8 erop staan, maar door de slechte reviews ben ik bang dat mijn laptop het niet meer/slechter doet.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Windows 10 is veel beter (dan 8, maar als je je laptop nog een tijd denkt te gebruiken, is het misschien handiger om toch up te graden). Het enige waar veel mensen over zeuren, is dat het veel van je gegevens deelt met Windows. Zeg maar waar je bent, wat je doet, wat voor soort files je gebruikt... En fin, sommigen vinden dat dus helemaal niks, maar aangezien je smartphone hetzelfde doet met Google, lijkt het mij niet echt een punt om daarvoor die update niet te doen :').

    Al die dingen kun je overigens ook gewoon uitzetten op Windows 10, zijn genoeg tutorials voor online aangezien het best verstopt zit, maar dat zou je dus niet tegen moeten houden :p


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    SergeantBarnes schreef:
    Ik zit vrij sterk in het Nay camp. Windows 10 is een pain in the ass en heeft mijn computer allleen maar naar de knoppen geholpen. Hij is wel handig, áls hij wilt werken. Ik zou het persoonlijk laten, vooral als je windows zeven hebt, wat veel fijner werkt als windows tien.


    Dit dus. Sinds Windows besloot om uit het niets te 'upgraden' naar 10, heb ik eigenlijk niets anders gehad dan problemen. Problemen met de wifi, problemen met de batterij, en vreselijk veel bloatware waar je U tegen zegt. Ik vind het persoonlijk ook naar dat Windows 10 al je privacyinstellingen compleet naar de klote helpt door Windows overal toestemming voor te geven. En dat ik afbeeldingen niet kan openen omdat het zogenaamd niet ondersteund wordt. Mind you dat ik een gloednieuwe laptop gebruik en voorheen nooit problemen heb gehad met Windows 8. De enige pluspunten van Windows 10 zijn dat er een virus en malwarescanner inbegrepen zit (die het ook niet altijd naar wens doet), en dat de layout wel iets mooier is.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Silvera schreef:
    (...)

    Dit dus. Sinds Windows besloot om uit het niets te 'upgraden' naar 10, heb ik eigenlijk niets anders gehad dan problemen. Problemen met de wifi, problemen met de batterij...


    Dit is volgens mij ook een echte laptopkwaal, aangezien ik dit op mijn laptop ook had (stiekem al sinds de update naar 8.1). Op mijn desktop heb ik al die problemen niet en runt het juist fijner dan de vorige Windowsversies. Een vriendin van me heeft het dan weer niet op haar laptop, evenals mijn vriend, dus ik zou ook niet weten of het per systeem verschilt... Misschien een AMD-Intel ding, alhoewel dat me ook sterk lijkt. Dat is alleen het enige verschil wat ik tussen onze laptops kon vinden :S


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.