• Diergaarde Blijdorp in Rotterdam of Burger's Zoo in Arnhem? En waarom? (krul)


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Diergaarde Blijdorp. Ik woon daar vlak in de buurt en ben nog nooit in Burger's Zoo geweest haha.

    Ik ken Burger's Zoo niet, dus kan het niet vergelijken. Maar Blijdorp is wel echt leuk en best groot geloof ik. (Groter dan een aantal andere dierentuinen waar ik ben geweest)


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Als iemand die in beide parken is geweest had ik bij Blijdorp echt heel erg het 'dierentuin' gevoel (kooien, spoorlijn die door het park loopt, praktisch in de stad) terwijl Burgers Zoo echt veel meer een park is (niet dat er geen grote dieren zijn, maar de omgeving is veel groener). Maar goed het is maar waar je van houdt. Persoonlijk zou ik niet snel nog een keer langs Blijdorp gaan, maar dat is meer omdat ik dichtbij de Beekse Bergen woon en dat park gewoon 1000x mooier vind.


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Ik ben in beide geweest en ik prefereer Blijdorp, maar dat is gewoon omdat ik er al vaak ben geweest en me eigenlijk niet zoveel herinner van Burgers Zoo :p


    The soul needs autumn.

    Sempre schreef:
    Als iemand die in beide parken is geweest had ik bij Blijdorp echt heel erg het 'dierentuin' gevoel (kooien, spoorlijn die door het park loopt, praktisch in de stad) terwijl Burgers Zoo echt veel meer een park is (niet dat er geen grote dieren zijn, maar de omgeving is veel groener). Maar goed het is maar waar je van houdt. Persoonlijk zou ik niet snel nog een keer langs Blijdorp gaan, maar dat is meer omdat ik dichtbij de Beekse Bergen woon en dat park gewoon 1000x mooier vind.


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Doofenshmirtz schreef:
    Diergaarde Blijdorp. Ik woon daar vlak in de buurt en ben nog nooit in Burger's Zoo geweest haha.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Ik ben in beide geweest en het is maar net waar je van houdt!
    Blijdorp is mooier opgezet en ik heb het gevoel dat de dieren wat dichterbij staan. Je ziet ze beter, maar dat komt omdat ze vrij kleine hokken hebben...
    Burgers Zoo heeft grotere hokken, maar daardoor zie je de dieren wel minder goed. Als je van zeekoeien houdt zeg ik: burgers zoo! Daar hebben ze een zeekoe (en in blijdorp niet) en die is zo super cute! (L)
    Maar beide zijn leuk! Alleen gaat mijn voorkeur toch uit naar Blijdorp, die vind ik gewoon mooier en is dichterbij.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Burgers Zoo is echt mijn favoriet haha. Sinds ik daar ben geweest ben vind ik alle dierenparken tegenvallen. Maar ik vind het gewoon al heerlijk om uren in de bush te zitten en vogeltjes te spotten en soms neem ik zelfs gewoon een boek mee haha. :'D


    Every villain is a hero in his own mind.

    Lothar schreef:
    Burgers Zoo is echt mijn favoriet haha. Sinds ik daar ben geweest ben vind ik alle dierenparken tegenvallen. Maar ik vind het gewoon al heerlijk om uren in de bush te zitten en vogeltjes te spotten en soms neem ik zelfs gewoon een boek mee haha. :'D


    Aankomende meeting in de bush dan! c: is ook eens een keer dicht bij mijn huis haha


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Lothar schreef:
    Burgers Zoo is echt mijn favoriet haha. Sinds ik daar ben geweest ben vind ik alle dierenparken tegenvallen. Maar ik vind het gewoon al heerlijk om uren in de bush te zitten en vogeltjes te spotten en soms neem ik zelfs gewoon een boek mee haha. :'D


    Ik wil al een hele poos al eens zelf naar een dierentuin. Als ik met andere ga dan racen ze er zo doorheen. Vind het zelf ook altijd heerlijk om gewoon te staan, te kijken, bordjes te lezen. Vind ik echt mega ontspannen. Maakt ook niet uit als het dan smoordruk is of zo. Wie weet, ooit! Boek meenemen is dan zeker een goed idee. (nerd)


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ik ben echt al supervaak in Burger's Zoo geweest en ik vind het echt een geweldige dierentuin. Het is heel groot en ruim en geweldig opgezet. Al die klimaten enzo, luf it :3


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik ben bij alle twee de parken geweest & mijn favoriet is dan toch echt Burgers Zoo. Al ligt het heel dicht bij elkaar en is het net waar je van houdt. Volgens mij is het bij mij dit het geval, omdat ik vlakbij Blijdorp woon & vroeger een abonnement had. Je gaat dan toch redelijk vaak en gaat dan op een gegeven toch opzoek naar iets nieuws. Burgers Zoo is dan misschien ook weer mijn favoriet door de andere dieren.
    Ik moet zeggen dat ik ook fan ben van Ouwehands Dierenpark Rhenen.

    [ bericht aangepast op 13 juli 2016 - 21:54 ]


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    GrandR schreef:
    Ik ken Burger's Zoo niet, dus kan het niet vergelijken. Maar Blijdorp is wel echt leuk en best groot geloof ik. (Groter dan een aantal andere dierentuinen waar ik ben geweest)


    chaos makes the muse

    Burger's Zoo.. Vorig jaar hadden ze in de zomer een actie zodat je achter de schermen kon kijken.. Een keer boven de ocean hangen in plaats van in de tunnel. Met uitleg en gidsen. Ik ben zelf iemand die echt door dierentuinen slentert (jarenlang een abo gehad op gaiazoo) Burgers zoo vind ik een erg mooi park vanwege al het groen en de grote verblijven in thema's.


    The thing you do mean something to people -Ncis

    BUrgers zoo; grotere, vaak betere verblijven (vanuit het oogpunt van de dieren. Misschien dat andere mensen de verblijven in andere dierentuinen beter vind omdat ze 'er beter uitzien', houd niet in dat het voor het dier beter is) en een leuke sfeer :). Maar dat laatste is persoonlijker denk ik...


    I can't stop 'til the whole world knows my name