• Hey lieve Q'ers,

    Ik heb advies nodig. Sinds een maand slik ik medicatie waar ik geen alcohol bij mag drinken. Voor mij opzich geen probleem, ik kan het makkelijk laten staan. Ik maak me echter een beetje zorgen om de reacties van mijn omgeving. Volgende week ga ik met een groep vrienden naar een festival, waar drinken er een beetje bijhoort. Ik ben niet zo close met deze vrienden om de waarheid te vertellen, omdat ik om een persoonlijke reden medicatie gebruik.
    Dus, ik ben er best gestrest over en zou wel wat advies kunnen gebruiken.
    Wat zouden jullie doen?


    I was an angel living in the garden of evil

    Hebben ze dan geen alchol- vrije biertjes daar? Ik zelf ben niet zo van de bier maar wel van de drank... ik zou nooit iemand afkeuren omdat hij/zij niet drinkt tho c:


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Als je het echt niet zonder kunt doen van je vrienden, kan je altijd nog zeggen dat je antibiotica slikt. Dat kan voor praktisch alles tegenwoordig


    “I’ve always said that if my son thinks of me as one of his idiot friends, I’ve succeeded as a dad.”

    Gewoon zeggen 'ivm met medicatie' en als ze vragen waarom dan zeg je dat dat persoonlijk is. Kan best toch? Niets raars aan. Ik heb nu precies hetzelfde, maar ik drink sowieso niet. Dankzij de medicatie heb ik eindelijk een 'goede smoes' en niemand vind het vreemd (:


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Zoals PhilDunphy zegt, kun je liegen dat je aan de antibiotica zit en niet mag drinken. Wat je ook zou kunnen doen is faken dat je de ergste hangover ooit hebt en daarom niet wíl drinken. Of je gooit het erop dat je je arme lever zo erg misbruikt hebt de laatste tijd, dat je het rustig aan wil doen. Als ze jou daarop af gaan rekenen, zijn ze jouw vriendschap niet waard trouwens. Alsof je alcohol nodig hebt om het leuk te hebben. Sterkte met je situatie trouwens. :Y)


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Zoals boven me gezegd, gewoon laten weten dat dat niet kan met medicatie. Verder hoeven ze niet te weten hoe en wat.

    Maar waarom zou je je druk maken om de reacties? Het is niet verplicht om alcohol te drinken.

    Iwan schreef:
    Gewoon zeggen 'ivm met medicatie' en als ze vragen waarom dan zeg je dat dat persoonlijk is. Kan best toch? Niets raars aan. Ik heb nu precies hetzelfde, maar ik drink sowieso niet. Dankzij de medicatie heb ik eindelijk een 'goede smoes' en niemand vind het vreemd (:

    + Ik vind eigenlijk ook niet dat mensen het raar zouden moeten vinden dat je geen alcohol drinkt, om welke reden dan ook.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    PhilDunphy schreef:
    Als je het echt niet zonder kunt doen van je vrienden, kan je altijd nog zeggen dat je antibiotica slikt. Dat kan voor praktisch alles tegenwoordig


    Dit, of je neemt op de dag van het festival je medicatie niet in, dan kan je wel gewoon drinken. Tenminste, dat heb ik met mijn medicatie haha. c:


    i tried to buy your pretty heart, but the price too high

    Ik denk dat als je zegt dat het niet kan in verband met antibiotica, je de minste vragen krijgt. Hoe stom het ook is of niet, als je zegt dat het 'medicatie' is, gaan mensen doorvragen. Gewoon doen waar jij je het prettigst bij voelt in ieder geval, en succes!


    Tijd voor koffie.

    Je hoeft toch ook medicatie niet te benoemen en gewoon zeggen dat de laatste keer alcohol niet zo goed gevallen was waardoor je eens nuchter blijft? :Y)


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    ANTI schreef:
    (...)

    Dit, of je neemt op de dag van het festival je medicatie niet in, dan kan je wel gewoon drinken. Tenminste, dat heb ik met mijn medicatie haha. c:


    Met sommige medicatie is dat niet mogelijk en dat maakt het waarschijnlijk zo tricky voor TS. Met bijvoorbeeld antidepressiva is het niet echt het slimste idee omdat het klachten kan verergeren, en de backlash simpelweg een hel is.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Gewoon zeggen dat je geen alcohol mag drinken ivm met medicijnen. Als ze vragen waarom kan je zeggen 'het is persoonlijk' of het smoesje 'ik slik antibiotica.' Er is niets raars aan c:.


    Seasons will change, but I shall remain

    Je zou kunnen zeggen dat je een no alcohol challenge doet met iemand.


    No growth of the heart is ever a waste

    Niet te veel met gekke smoesjes komen lijkt me het beste. Antibiotica is best een goede oplossing, omdat je dan gewoon minder vragen krijgt. Ik zou zeker niet andere rare dingen zeggen. Vrienden moeten je natuurlijk gewoon nemen zoals je bent, met of zonder alcohol, maar ik weet als geen ander hoe ook hele goede vrienden je met een verbaasde, ietwat veroordelende blik aan kunnen kijken als je gewoon niet wilt drinken. Het is dus ook een kwestie van sterk in je schoenen staan, hoe lastig dat ook is.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Salaryman schreef:
    Je zou kunnen zeggen dat je een no alcohol challenge doet met iemand.

    Het klinkt een beetje alsof je anders een alcoholist bent, maar ik vind dit nog best wel een goeie, eigenlijk. :'D


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Silvera schreef:
    (...)

    Met sommige medicatie is dat niet mogelijk en dat maakt het waarschijnlijk zo tricky voor TS. Met bijvoorbeeld antidepressiva is het niet echt het slimste idee omdat het klachten kan verergeren, en de backlash simpelweg een hel is.


    Dat is waar, het ligt er net aan welke medicijnen je gebruikt dus je moet er wel mee oppassen inderdaad.

    Ik zou gewoon zeggen dat je niet veel zin hebt in alcohol. c:


    i tried to buy your pretty heart, but the price too high