• Ik weet niet wat er happening is in Europa, maar er schijnt een staatsgreep te zijn gedaan in Turkije door de militairen. D'r is een liveblog op de NOS, maar ik heb alleen de nos app voor me beschikbaar.

    Ik ben heel benieuwd in ieder geval naar de beweegredenen, want: wat the actual magnum?

    Updates:
    "Staatsgreep Turkije lijkt mislukt
    "Het leger, of een groot deel daarvan, poogde de macht te grijpen. Het keerpunt lijkt het moment waarop het volk gehoord gaf aan de oproep van president Erdogan om protesterend de straat op te gaan."

    194 doden na mislukte staatsgreep Turkije, ruim 1500 arrestaties

    Bij een poging van een deel van het leger om de macht in Turkije over te nemen zijn gisteravond en vannacht zeker 194 mensen om het leven gekomen. Het gaat om 104 coupplegers en 47 burgers. Ook zijn er 41 politie-agenten en 2 militairen gedood die aan de kant staan van de regering. Ruim 1100 mensen raakten gewond.
    De vannacht benoemde waarnemend opperbevelhebber van de strijdkrachten zegt dat de burgers om het leven zijn gebracht door de opstandelingen.

    Er zijn 1563 mensen gearresteerd, die volgens een woordvoerder van de Turkse regering allemaal werkzaam zijn bij het leger. De arrestaties zijn overal in Turkije gedaan.

    Hier is het verdere artikel


    Ik heb ook een interessant artikel gevonden over eerdere staatsgrepen: lees hier.

    [ bericht aangepast op 16 juli 2016 - 11:17 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik zag het net. What the actual fuck. In De Morgen stond het ook. Langs de ene kant begrijp ik de frustratie van het leger, langs de andere kant (en de grootste kant van het verhaal) toont dit maar weer eens aan in wat voor een wereld we leven. Friggin' hell.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Dit is een goed iets toch? Of heb ik niet goed begrepen wat wikipedia me vertelde dat een coup was..

    http://www.demorgen.be/buitenland/live-leger-turkije-verklaart-macht-te-hebben-overgenomen-b6ffed40/
    Dit is de link naar De Morgen, trouwens. Daarbij houd ik meestal m'n mond over mijn politieke voorkeuren, maar ergens kan het me echt geen reet schelen of Erdogan veilig is, zoals in dit artikel staat. Als men daar boetes kan krijgen door hem te beledigen, mag-ie voor mijn part spontaan naar Pluto vliegen.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    -

    [ bericht aangepast op 15 juli 2016 - 23:16 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Dankjewel Nikki!
    Ik ben vooral een beetje flabbergasted.


    Deep inside, I've never felt alive

    Barristan schreef:
    Dankjewel Nikki!
    Ik ben vooral een beetje flabbergasted.


    Np. ;3

    Ja, ik ook. Ik weet niet wat ik ervan moet denken atm.


    Your make-up is terrible

    Ik word hier langzamerhand echt heel naar van, alles wat er gebeurt en zo


    kip is lekker daarom heet ik drumstick

    Godverkolere.


    No growth of the heart is ever a waste

    Martial law has been declared.

    Ik hoop maar dat het zo vreedzaam zal gaan als ze beweren.


    Your make-up is terrible

    Dit komt ook weer zo onverwacht.. Na gisteren dan.

    Ik hoop dat wat het leger van plan is in ieder geval geen burgers treft. Alhoewel dat al aan het gebeuren..


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Ik was niet bepaald pro-Erdogan, maar ik denk niet dat we nu al kunnen zeggen of dit positief is of niet.

    Dat artikel van De Morgen dat Aravis postte zegt dat ze de democratie en de mensenrechten willen beschermen, dus dat is in principe goed, maar ik ben wel sceptisch. Het is sowieso nog helemaal niet zeker of de staatsgreep slaagt/is geslaagd of niet, maar ook als dat wel zo is, kunnen we denk ik nog niets met zekerheid zeggen tot we weten waar het Turkse leger precies voor staat. Bijna iedere groep noemt zichzelf natuurlijk democratisch, of ze dat nou zijn of niet, dus ik denk dat het afwachten is... Meestal zijn militaire staatsgrepen niet echt een pretje voor de bevolking :/


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Ik heb geen flauw idee wat er aan de hand is, ik hoop alleen echt dat mijn grootouders veilig zijn...


    Up with the sun. Gone with the wind.

    Iedere keer als ik denk dat het niet gekker kan, dan hoor ik weer iets wat mij sprakeloos maakt. Ik weet niet wat ik hiervan moet denken en ik hoop dat er geen doden of gewonden vallen tijdens de staatsgreep.


    Physics is awesome

    Dat is onverwachts. Ik hoop dat dit geen burgers treft.


    Seasons will change, but I shall remain