• Ik weet niet wat er happening is in Europa, maar er schijnt een staatsgreep te zijn gedaan in Turkije door de militairen. D'r is een liveblog op de NOS, maar ik heb alleen de nos app voor me beschikbaar.

    Ik ben heel benieuwd in ieder geval naar de beweegredenen, want: wat the actual magnum?

    Updates:
    "Staatsgreep Turkije lijkt mislukt
    "Het leger, of een groot deel daarvan, poogde de macht te grijpen. Het keerpunt lijkt het moment waarop het volk gehoord gaf aan de oproep van president Erdogan om protesterend de straat op te gaan."

    194 doden na mislukte staatsgreep Turkije, ruim 1500 arrestaties

    Bij een poging van een deel van het leger om de macht in Turkije over te nemen zijn gisteravond en vannacht zeker 194 mensen om het leven gekomen. Het gaat om 104 coupplegers en 47 burgers. Ook zijn er 41 politie-agenten en 2 militairen gedood die aan de kant staan van de regering. Ruim 1100 mensen raakten gewond.
    De vannacht benoemde waarnemend opperbevelhebber van de strijdkrachten zegt dat de burgers om het leven zijn gebracht door de opstandelingen.

    Er zijn 1563 mensen gearresteerd, die volgens een woordvoerder van de Turkse regering allemaal werkzaam zijn bij het leger. De arrestaties zijn overal in Turkije gedaan.

    Hier is het verdere artikel


    Ik heb ook een interessant artikel gevonden over eerdere staatsgrepen: lees hier.

    [ bericht aangepast op 16 juli 2016 - 11:17 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    'Leger beschiet met helikopters satellietstation'
    Volgens een aan de regering verbonden Turks persbureau hebben militaire helikopters het satellietstation van Turksat in Ankara onder vuur genomen.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.




    Op Al Jazeera marcheren mensen nu achter een tank???

    [ bericht aangepast op 16 juli 2016 - 0:13 ]


    Up with the sun. Gone with the wind.

    1 van mn beste vrienden zit daar en kan geen contact met hem krijgen. Dit is zo'n vreselijk gevoel.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Camhanaich schreef:




    Op Al Jazeera marcheren mensen nu achter een tank???

    Yup.
    Jouw tv loopt vet ver achter joh o.o


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Aerodactyl schreef:
    (...)
    Yup.
    Jouw tv loopt vet ver achter joh o.o

    Ik typ niet zo snel (':

    Ik volg ook veel Twitter... ga zo maar proberen te slapen. Maar waar is die Erdogan nou?


    Up with the sun. Gone with the wind.

    Camhanaich schreef:
    (...)
    Ik typ niet zo snel (':

    Ik volg ook veel Twitter... ga zo maar proberen te slapen. Maar waar is die Erdogan nou?


    Geen idee. Ik moet ook maar eens naar bed, maar ik weet nu al dat ik niet kan slapen. Ugh.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Bloodborne schreef:
    1 van mn beste vrienden zit daar en kan geen contact met hem krijgen. Dit is zo'n vreselijk gevoel.


    Ik snap helemaal dat je je zorgen maakt, maar de kans is groot dat alles goed is en het telefoonnetwerk/internet gewoon neer is. Ik zou me ook superkut voelen in die situatie, maar probeer niet meteen het ergste te denken!


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Militairen beginnen zich terug te trekken van het vliegveld van Istanbul na een "rally"

    [ bericht aangepast op 16 juli 2016 - 0:21 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Bloodborne schreef:
    1 van mn beste vrienden zit daar en kan geen contact met hem krijgen. Dit is zo'n vreselijk gevoel.

    Ik hoop dat je snel contact krijgt! Is er nog geen speciaal nummer of iets in die richting? Praying for the best!


    Up with the sun. Gone with the wind.

    Het schijnt dat er mei in het presidentiele paleis al zorgen waren over een mogelijke coupe.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Even een MT, op dit moment ben ik het aan het volgen via NPO 1, maar lees hier ook mee.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Nog steeds niets van hem gehoord, hoewel de telefoon gewoon overgaat. In het gebied waar hij zit zijn ook explosies geweest en geschoten op burgers. Kans dat alles goed met hem gaat is redelijk groot though, maar niets horen is gewoon het allerergste hieraan.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Wat gebeurt er toch allemaal als ik in mijn bed lig?


    What would Emma do?

    Oh shit. Ik ga morgenochtend op vakantie naar Turkije.. Ik ga niet naar Istanbul of Ankara maar naar de kust in het zuiden, vind het nu echt doodeng.


    Han såg ut så som drömmar känns som.

    Gadverdamme vurte kloten. Ik ben absoluut niet voor Erdogan, maar het moment dat ze burgers gaan neerknallen omdat ze Erdogan niet leuk vinden, gaat het me toch iets te ver.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried