• Hallo allemaal!

    De vakantie is weer eens aangebroken en net als vele anderen ben ik weer begonnen met een frisse start wat betreft het schrijven van verhalen. Ik schrijf inmiddels best wel wat verhalen in mijn eentje en daarom vind ik het leuk om het roer eens helemaal om te gooien. Beter gezegd: Ik ben ook iemand die op zoek is naar enthousiaste mensen om een verhaal mee te schrijven. Het lijkt me fijn om gewoon met iemand ideeën uit te wisselen en meer inspiratie op te doen. Daarbij is het een stuk gezelliger in mijn ogen.

    Ik heb nog geen verhaallijn in gedachten, maar ik vind het persoonlijk ook leuker om dit samen te bedenken. Ik sta dan ook open voor OP & fanfictions en alles suggesties wat betreft genres & ideeën.

    Als je interesse hebt, laat dan vooral een berichtje achter:

    Naam:
    Leeftijd:
    Verleden/Tegenwoordige tijd:
    Vertelstandpunt:
    Idee: (niet verplicht):
    Stukje van je schrijfstijl (bijv. link naar je story):
    Schrijfervaring: (ook qua schrijven in de week, woorden aantal per hoofdstuk, enz.)
    Voorkeur: (Fanfiction of niet en wat)

    [ bericht aangepast op 22 juli 2016 - 21:01 ]


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Ik ga dit maar gewoon invullen, aangezien ik zelf ook van plan was een topic hierover aan te maken c:

    Naam: Anne-Fleur
    Leeftijd: 16
    Verleden/Tegenwoordige tijd: Ik heb met beide geen probleem eigenlijk.
    Vertelstandpunt: hij/zij-vorm of ik-vorm
    Idee: (niet verplicht): -
    Stukje van je schrijfstijl (bijv. link naar je story):
    Hier ben ik pas aan begonnen.
    En dit is van een tijdje terug.
    Schrijfervaring: Ik schrijf al van kleins af aan, maar heb de slechte gewoonte om zelden wat af te maken, dit gaat al beter als ik samen met iemand schrijf haha.
    Op zich heb ik niet ontzettend veel ervaring, naar ik denk wel genoeg.
    Voorkeur: (Fanfiction of niet en wat) OP, drama, romantiek, thriller. Op zich moet een klein beetje fantasy of actie ook nog wel lukken.


    chaos makes the muse

    Naam:
    Indra
    Leeftijd:
    18
    Verleden/Tegenwoordige tijd:
    Ik heb geen voorkeur eigenlijk maar als ik dan toch moet kiezen: verleden tijd
    Vertelstandpunt:
    Ik-persoon
    Idee: (niet verplicht):
    Wel ik heb niet direct een heel uitgewerkt idee maar ik heb er verschillende. Als je het niet erg vindt, zal ik die in een privébericht doorsturen want sommigen gebruik ik misschien nadien nog.
    Stukje van je schrijfstijl (bijv. link naar je story):
    klik
    Schrijfervaring: (ook qua schrijven in de week, woorden aantal per hoofdstuk, enz.)
    Ik schrijf nu zo'n 4 of misschien wel 5 jaar denk ik. Ik heb hier op Q een aantal verhalen geschreven (waarvan ik er inmiddels een aantal op niet actief heb gezet omdat ik daar niet meer echt tevreden over was).
    Schrijven met een co-writers vind ik meestal heel erg leuk om te doen omdat je daardoor gemotiveerd blijft om verder te schrijven en meestal meer inspiratie hebt,...
    Verder schrijf ik meestal 1 keer in de week, al kan dat ook wel sneller zijn, zeker in de vakantie en de lengte van mijn hoofdstukken varieert meestal van 600 tot 1100 woorden denk ik.
    Voorkeur: (Fanfiction of niet en wat)
    Fanfiction, OP.
    Eigenlijk alles denk ik behalve fantasie.

    [ bericht aangepast op 22 juli 2016 - 21:38 ]


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    Ben ik laat? Oh well, ik vul het gewoon in (:
    Naam: Liz
    Leeftijd: 17
    Verleden/Tegenwoordige tijd: Ik heb met beiden geen moeite
    Vertelstandpunt: ik-vorm of hij/zij-vorm
    Idee: (niet verplicht): Ik heb nog wel een aantal ideetjes, maar ze zijn nog niet uitgewerkt. Wanneer ik een idee heb schrijf ik het op en werk ik het later uit. Maar ik vind het ook leuker om samen te brainstormen over een verhaallijn.
    Stukje van je schrijfstijl (bijv. link naar je story): Story
    Schrijfervaring: (ook qua schrijven in de week, woorden aantal per hoofdstuk, enz.) Ik schrijf al vanaf de basisschool, maar pas op de middelbare school ging ik het serieuzer nemen dan 'een kort verhaaltje' in mijn schrift. Op Q ben ik nu zo'n 5 jaar actief en heb nu twee fanfics afgerond. Vaak kom ik op ideeën door naar muziek te luisteren.
    Ik zou het leuk vinden om met een co-writer te schrijven, omdat je eventueel dingen van elkaar kan leren en je elkaar motiveert en helpt.
    Nu het vakantie is schrijf ik iedere dag, maar wanneer school weer begint, wordt dat om de dag. Gelukkig duurt mijn vakantie nog wel even (: Mijn hoofdstukken kunnen flink verschillen van lengte, maar dit ligt meestal rond de 650 tot 1000.
    Voorkeur: (Fanfiction of niet en wat) Ik sta voor eigenlijk bijna alles open, zolang het een goede en leuke verhaallijn heeft.
    X


    Collect moments, not things.

    Hopelijk ben ik nog op tijd
    Naam: Isa
    Leeftijd: 14 over 2 dagen 15
    Verleden/Tegenwoordige tijd: Ik vind tegenwoordige tijd fijner schrijven maar verleden tijd is verder geen probleem
    Vertelstandpunt: Ik-vorm of hij/zij vorm
    Idee: (niet verplicht): Ik heb nog niet echt een idee, maar verzinnen is voor mij vaak geen probleem :)
    Stukje van je schrijfstijl (bijv. link naar je story): Alle verhalen die erop staan zijn al best een tijd terug geschreven dus plak ik wel een wat nieuwer verhaal onder de spoiler :)

    Een uitgestorven stadje, in mijn mooiste jurk kwam ik met mijn ouders. In een stadje dat anders was dan de meeste stadjes. Het was er donker, maar vol gezellige tentjes om te eten. Op het eerste gezicht leek dit stadje somber en grijs maar als je verder keek, was het vrolijk gezellig met vele restaurantjes met plaatselijke gerechtjes. Maar als je weer verder keek was de gezelligheid, snel verdwenen, Niemand die er aan het lopen was keek vrolijk. Niemand kon een glimlach op zijn gezicht toveren, de mensen die aan het eten waren zaten gehypnotiseerd naar hun eten te kijken. Terwijl ik meegetrokken werd naar een van de tentjes, werd ik ook meegetrokken in de somberheid die als een deken om ons heen lag. Een bandje dat op de achtergrond begon te spelen, en totaal niet paste in het plaatje, de vrolijke muziek maakte een rare indruk op alle somberheid. Maar een klein vuurtje van verlangen bloeide in mij op. Aarzelend keek ik op van mijn eten, wat hield ik toch van die plaatselijke gerechtjes. Toen ik om me heen keek nam de somberheid het weer over, in een stadje als deze paste geen kleur, geen vrolijkheid. De muziek trok mijn aandacht, zo vrolijk en kleurrijk. Het tegenovergestelde van verwacht, een soort verassing, hoe kon iedereen er zo somber uit zien. Kom op het is vakantie, ik schoof mijn stoel twijfelend achteruit, opeens keek iedereen mij aan. Dit is het moment, ik ga het gewoon doen, weg met de somberheid. Ik stond op, deed mijn best een glimlach op mijn gezicht te toveren en mijn enthousiasme op iedereen over te krijgen. Ik liep naar het plein toe, waar het bandje steeds minder vrolijke muziek speelde. Ik keek hen aan, knikte één keer, ze begrepen wat ik bedoelde op het moment dat het nieuwe nummer zich inzette begon ik te dansen. Vrolijk en zwierend ging ik over het plein, de mensen die me aankeken trok ik mee het plein op. De nacht die zo zwart was geweest begon te kleuren. De wolken die voor de sterren hingen schoven voor ze op, we werden omhuld door de maneschijn. De sterren leken uit de lucht te vallen, de nacht leek me wel toe te lachen. Met mijn vingers tikten ik de nacht aan in mijn gedachte dat waar ik mijn vinger neerzette een sterretje aan de nacht zou gaan branden. Toen ik mijn ogen weer open deed, zag ik een grote glimlach van sterretjes die aan de nacht aan het branden waren. Precies op de plekken waar mijn vinger de nacht had aangeraakt. Ik had de stad opnieuw leven in geblazen, ze de vrolijkheid gegeven, die ze altijd zouden kunnen houden.

    Schrijfervaring: (ook qua schrijven in de week, woorden aantal per hoofdstuk, enz.) Ik schrijf al sinds de basisschool en volgens vele ben ik dan ook vooruit gegaan. Echter heb ik wat meer last gekregen van spelling het is niet mijn sterkste punt helaas. Ik kan in principe iedere week wel één of twee keer schrijven. Ik schrijf vaak rond de 900 tot de 1300 woorden per hoofdstuk. Ik ben op het moment ook met iemand anders een verhaal aan en ik vindt dit inderdaad leuker dan alleen. Daarom lijkt het me heel erg leuk om een verhaal met je te schrijven.
    Voorkeur: (Fanfiction of niet en wat) Ik vind alles wel goed en sta eigenlijk voor alles open als het een fijne verhaallijn heeft zelf heb ik wel altijd een lichte voorkeur voor science-fiction en fantasy


    "The stars replaced the emptiness of my heart."

    Ik ga zo eens op mijn gemak alles doorkijken c:


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Naam: Stephanie
    Leeftijd: 21, aankomende donderdag 22.
    Verleden/Tegenwoordige tijd: Het liefst verleden tijd.
    Vertelstandpunt: Vanuit de eerste persoon.
    Idee: Zullen we dit eventueel samen bepalen?
    Stukje van je schrijfstijl: Mijn story!
    Schrijfervaring: Ik schrijf al een aantal jaar, ik denk nu zo'n jaar of 8. Ik kan meerdere keren per week schrijven, minimaal 3 keer. Mijn woorden aantal per hoofdstuk hangt ervan af of ik veel inspiratie heb op dat moment, maar minimaal toch wel 600 woorden, vaak is dit meer.
    Voorkeur: Ik sta open voor zowel Fanfiction als OP, al ben ik niet zo'n fan van fantasy en historisch gerelateerde onderwerpen. Het liefst schrijf ik dus over het 'heden'.

    Waarschijnlijk ben ik al te laat maar ik had nu pas tijd om dit in te vullen x:


    Faith is everything.