• Met dit project proberen wij, de schrijvers van quizlet, die verstofte, nooit afgemaakte verhaaltjes een einde te geven. Het concept en de uitwerking staan in detail beschreven in de story, maar het concept komt erop neer dat je hier terecht kan als je een half af verhaal wil dumpen, of als je zin hebt om wat te schrijven en het halve werk al voor je gedaan wil hebben. Er is geen druk om het perfect of fantastisch of literair te maken, het is gewoon allemaal voor de leuk. :-)

    [ bericht aangepast op 2 aug 2017 - 20:36 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Dit is zo leuk! *O*


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Geniaal goed bedacht, ik zal eens even kijken tussen al mijn bestanden :'D


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Prachtig! Ik heb wel een vraag. Er is één verhaal waar ik eigenlijk al behoorlijk wat aan geschreven heb (relatief, uiteraard, het is maar een hoofdstuk of vijf), maar het is echt nog aan het hele begin van het verhaal. Hoe lang mogen beginsels maximum zijn?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Yay


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Ahavah schreef:
    Prachtig! Ik heb wel een vraag. Er is één verhaal waar ik eigenlijk al behoorlijk wat aan geschreven heb (relatief, uiteraard, het is maar een hoofdstuk of vijf), maar het is echt nog aan het hele begin van het verhaal. Hoe lang mogen beginsels maximum zijn?


    Dit dus


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    Ahavah schreef:
    Prachtig! Ik heb wel een vraag. Er is één verhaal waar ik eigenlijk al behoorlijk wat aan geschreven heb (relatief, uiteraard, het is maar een hoofdstuk of vijf), maar het is echt nog aan het hele begin van het verhaal. Hoe lang mogen beginsels maximum zijn?


    Dat is een heel goeie vraag! Aan de ene kant vind ik het zonde om dingen echt helemaal stuk te knippen puur voor een projectje, maar aan de andere kant kan het natuurlijk ook weer niet te gek worden. Weet iemand of er een woordenlimiet is aan wat je in één hoofdstuk kan proppen?


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wat een leuk idee!


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Wiarda schreef:
    (...)

    Dat is een heel goeie vraag! Aan de ene kant vind ik het zonde om dingen echt helemaal stuk te knippen puur voor een projectje, maar aan de andere kant kan het natuurlijk ook weer niet te gek worden. Weet iemand of er een woordenlimiet is aan wat je in één hoofdstuk kan proppen?


    Ja, die bestaat! En dat weet ik omdat ik hem ooit heb geraakt, ahem. :'D Ik weet alleen niet wat die limiet precies was.

    Edit: Ik heb net een recept voor een dulce de leche taart verhonderdvoudigd en geprobeerd om die 53k woorden op te slaan in één hoofdstuk, en Q heeft de eerste 11.529 ook daadwerkelijk bewaard. Ergens halverwege een zin heeft het het gewoon opgegeven. Ik denk dat het stiekem om het aantal tekens gaat, want dat is een logischere limiet op een computer en bij een andere tekst stopte hij halverwege een woord na 11.658 woorden, maar het is dus ruwweg zoiets. Ik zou voor max 10k woorden gaan als je veilig wilt zitten.

    [ bericht aangepast op 7 aug 2017 - 1:58 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Ja, die bestaat! En dat weet ik omdat ik hem ooit heb geraakt, ahem. :'D Ik weet alleen niet wat die limiet precies was.

    Edit: Ik heb net een recept voor een dulce de leche taart verhonderdvoudigd en geprobeerd om die 53k woorden op te slaan in één hoofdstuk, en Q heeft de eerste 11.529 ook daadwerkelijk bewaard. Ergens halverwege een zin heeft het het gewoon opgegeven. Ik denk dat het stiekem om het aantal tekens gaat, want dat is een logischere limiet op een computer en bij een andere tekst stopte hij halverwege een woord na 11.658 woorden, maar het is dus ruwweg zoiets. Ik zou voor max 10k woorden gaan als je veilig wilt zitten.



    Oeh, kijk, een zelf ondervonden wetenschappelijk antwoord

    In dat geval denk ik dat het misschien een goed idee is om je stukjes een max van 10K te geven. Dan kunnen de zelfgemaakte eindes in een reactie onder een spoiler. Is misschien in het algemeen met kortere stukken ook wat makkelijker


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Oh, wat een leuk idee! Ik heb nog ontzettend veel onafgemaakte verhalen ergens weggestopt tussen mijn documenten liggen, dus wie weet (:

    [ bericht aangepast op 7 aug 2017 - 10:39 ]


    "Take my advice; I don't use it anyway."