• Ik ben ov aan het aanvragen, of ja dat ga ik morgen doen want ik wil me haren doen enzo voordat ik een foto maak voor op het pasje. Ik was dus aan het lezen hoe dat ging en nu lijkt het te zeggen dat ik vanaf 15 Augustus gratis kan reizen?

    4. Haal studentenreisproduct op bij ophaalautomaat

    Vervolgens haal je het studentenreisproduct op bij een automaat vanaf de 15e van de maand voordat je recht op studiefinanciering ingaat. Vanaf dan gaat je week- of weekendabonnement in. In Mijn DUO (nieuw venster) lees je wanneer dat is. Je kunt reizen met je studentenreisproduct vanaf het moment dat je studiefinanciering ingaat.


    You were born original, don't die as a copy.

    I guess so, haha.


    Your make-up is terrible

    Zover ik weet gaat mijn studenten OV weer in op 16 Augustus, maar ik heb geen idee hoe het precies zit met nieuwe studenten OV's :'). Volgens DUO gaat het in wanneer je studiefinanciering krijgt.


    Seasons will change, but I shall remain

    Serenata schreef:
    Zover ik weet gaat mijn studenten OV weer in op 16 Augustus, maar ik heb geen idee hoe het precies zit met nieuwe studenten OV's :'). Volgens DUO gaat het in wanneer je studiefinanciering krijgt.


    Hmmm ja ik ga het helemaal uitpluizen, zou wel chill zijn want in dat geval ga ik nog even ergens shoppen enzo haha.='D


    You were born original, don't die as a copy.

    Moltres schreef:
    (...)

    Hmmm ja ik ga het helemaal uitpluizen, zou wel chill zijn want in dat geval ga ik nog even ergens shoppen enzo haha.='D

    Ik hoop voor je dat het 16de ingaat en anders moet je helaas wachten tot de 24ste :').


    Seasons will change, but I shall remain

    De 15e kan je het ophalen, maar je kan er pas gratis mee reizen als je stufi ingaat, als ik dit zo lees. Dat staat er iig.


    Happy Birthday my Potter!

    Nieuwe gaat naar mijn weten altijd pas vanaf 1 september in. Vanaf 15 augustus kan je het dan activeren; oftewel, naar een kaartjesautomaat gaan en daar het abbonement daadwerkelijk op je pas plaatsen (anders reis je nog niet gratis). Maar pas vanaf 1 september ga je ook echt daadwerkelijk gratis reizen want dat is de 1e maand dat je stufi ontvangt.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Het is inderdaad pas vanaf de maand dat je stufi krijgt. Ik weet namelijk nog dat ik voor mijn introductieweek, die in augustus was, gewoon de volle mep moest betalen toen ik er met ov heen ging.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ik kon 2 weken voordat ik studiefinanciering kreeg gratis reizen op mijn OV. En mijn zusje ook toen zij het aangevraagd had. Maar je kan het beste even navragen bij een NS medewerker of bij iemand van de DUO.

    I am sorry to break it for you: je studenten OV gaat 1 oktober pas in.

    "Ben je nog geen 18, dan krijg je studiefinanciering vanaf de 1e maand van het 1e volledige kwartaal van je studie." -Duo
    Je studentenOV gaat dus aan het begin van het eerste kwartaal waarin je 18 bent in. Het eerst volgende kwartaal is oktober, dus vanaf oktober kan je gratis reizen en krijg je pas je geld.
    Ik weet dit 100% zeker, want ik had ook zoveel gezeik.

    Mochten er nou wat jongere mensen zijn die volgend jaar in of na de zomervakantie 18 worden, dan hebben zij geluk: zij mogen vanaf hun verjaarda gratis reizen en krijgen ze geld. Dit is een verandering in de wetten.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    JamesPotter schreef:
    I am sorry to break it for you: je studenten OV gaat 1 oktober pas in.

    "Ben je nog geen 18, dan krijg je studiefinanciering vanaf de 1e maand van het 1e volledige kwartaal van je studie." -Duo
    Je studentenOV gaat dus aan het begin van het eerste kwartaal waarin je 18 bent in. Het eerst volgende kwartaal is oktober, dus vanaf oktober kan je gratis reizen en krijg je pas je geld.
    Ik weet dit 100% zeker, want ik had ook zoveel gezeik.

    Mochten er nou wat jongere mensen zijn die volgend jaar in of na de zomervakantie 18 worden, dan hebben zij geluk: zij mogen vanaf hun verjaarda gratis reizen en krijgen ze geld. Dit is een verandering in de wetten.

    En als je al wel 18 bent? Geldt ie dan vanaf 1 september?


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    (...)
    En als je al wel 18 bent? Geldt ie dan vanaf 1 september?


    1 oktober, 1 januari, 1 april en 1 juli. Als het goed is.
    Dus als je 2 oktober jarig bent, moet je wachten tot 1 januari. Het is dus de eerste maand van het eerste volledige kwartaal. Stel dat je 1 juli jarig bent, dan krijg je direct vanaf die maand stufi


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Uh Femke volgens mij klopt dat niet:

    "Je studiefinanciering gaat direct in als je gaat studeren. We betalen uit aan het eind van elke maand.

    Ben je nog geen 18, dan krijg je studiefinanciering vanaf de 1e maand van het 1e volledige kwartaal van je studie. Vanaf het studiejaar 2017-2018 verandert dit. Ook minderjarigen krijgen dan direct studiefinanciering (meestal vanaf september)."

    Als je dus wél 18 bent, gaat je recht op stufi in vanaf het moment dat je studie begint, oftewel 1 september (althans ik ga ervan uit dat dat het geval is bij jou Jolijn?) en dan kan je je reisproduct dus ophalen op 15 augustus en hem dus gebruiken vanaf 1 september.

    Edit: Ik kan mij trouwens ook herinneren dat het bij mij ook zo ging, je kan hem wel voortijdig ophalen, maar tot 1 september, was hij nog niet geldig.

    [ bericht aangepast op 30 juli 2016 - 10:19 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Oh op die manier, dat zou kunnen ja. Het is echt zo vreemd allemaal


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    JamesPotter schreef:
    Oh op die manier, dat zou kunnen ja. Het is echt zo vreemd allemaal


    Waarschijnlijk gaan ze het daarom ook aanpassen in de wet dat het vanaf studiejaar 2017/2018 wel gewoon voor iedereen begint op 1 september, ook mensen die geen 18 zijn ^^


    Happy Birthday my Potter!

    JamesPotter schreef:
    I am sorry to break it for you: je studenten OV gaat 1 oktober pas in.

    "Ben je nog geen 18, dan krijg je studiefinanciering vanaf de 1e maand van het 1e volledige kwartaal van je studie." -Duo
    Je studentenOV gaat dus aan het begin van het eerste kwartaal waarin je 18 bent in. Het eerst volgende kwartaal is oktober, dus vanaf oktober kan je gratis reizen en krijg je pas je geld.
    Ik weet dit 100% zeker, want ik had ook zoveel gezeik.

    Mochten er nou wat jongere mensen zijn die volgend jaar in of na de zomervakantie 18 worden, dan hebben zij geluk: zij mogen vanaf hun verjaarda gratis reizen en krijgen ze geld. Dit is een verandering in de wetten.


    Dat was alleen zo vanwege kinderbijslag. Dat gaat per drie maanden en krijg je pas de eerste van de maand na de drie maanden kinderbijslag en je 18 bent geworden, je OV en stufi. Maar Jolijn is sowieso al 19.


    Your make-up is terrible