• Hooi! (:

    Mijn vriend zit nu al een tijdje te ''zeuren'' dat hij me een vakantie cadeau gaat doen voor mijn verjaardag (wat nog lang duurt trouwens lol) maar waar ik dan graag heen wil. Hij wil dit zo snel mogelijk weten doordat hij ervoor moet sparen. En ja, natuurlijk spaar ik mee. Niet dat hij dat weet though maar sssh xp

    Anyways, ik ben dus nog nooit op vakantie geweest. En er is zoveel op de wereld te bewonderen dat ik eigenlijk door het bos de bomen niet meer zie. Of hoe dat gezegde ook gaat.
    Ik ben al aan het Googlen naar wat Praag te bieden heeft bijvoorbeeld. Maar als jullie ook suggesties hebben zou dat heel fijn zijn. Het liefste binnen Europa, zo goedkoop maar leuk mogelijk en we willen niet de hele dag aan het strand hangen. We willen dingen zien en ondernemen.

    Dus wat is het dat jullie aanbevelen en waarom? Alvast hartelijk dank voor het meedenken! <3

    [ bericht aangepast op 30 juli 2016 - 12:26 ]


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Praag is prachtig!
    Ik denk dat de 'klassiekers' de volgende zijn: Rome, Barcelona, Parijs, Londen en Athene.
    Het hangt er wat vanaf wat voor weer je wilt, of je dicht bij een strand wil zitten of niet, of je liever natuurwandelingen of net veel cultuur wil doen etc etc


    The soul needs autumn.

    Saorsa schreef:
    Praag is prachtig!
    Ik denk dat de 'klassiekers' de volgende zijn: Rome, Barcelona, Parijs, Londen en Athene.
    Het hangt er wat vanaf wat voor weer je wilt, of je dicht bij een strand wil zitten of niet, of je liever natuurwandelingen of net veel cultuur wil doen etc etc


    Die laatste twee eigenlijk. Cultuur en natuur ondervinden. :Y)


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Animato schreef:
    (...)

    Die laatste twee eigenlijk. Cultuur en natuur ondervinden. :Y)

    Bij praag zit je wel redelijk goed eigenlijk.
    Veel mensen zijn enthousiast over Barcelona, maar zelf ben ik er nog nooit geweest.
    Je kan ook altijd naar Denemarken of Noorwegen ofzo gaan, maar volgens mij zijn dat soort reizen wel wat duurder!


    The soul needs autumn.

    Een stedentrip ligt dan wel voor de hand, als je goedkoop en leuk wilt.
    Eigenlijk kun je het beste kijken naar welke steden goedkope vluchten zijn en het daar misschien van af laten hangen.

    Er zijn zo veel leuke steden:
    Barcelona (veel te zien en te shoppen), Madrid (grote stad, leuke sfeer), Praag (schijnt heel mooi te zijn), Lissabon.
    Al zijn deze steden niet echt met natuur in de buurt.


    Aan niets denken is ook denken.

    Vorig jaar was ik naar Duitsland in een super gezellig bed en breakfast in het zwarte woud. Daar kregen we dan een schwarzwalder kaart bij waar je meteen allerlei leuke dingen mee kon doen. Daarnaast was het er natuurlijk super mooi en heb ik vet veel herten en eekhoorntjes en alles gezien, dus als je graag naar de natuur wil, niet te duur of te ver en ook meteen gratis dingen wil kunnen doen, is dat zeker aan te raden c:

    Verder voor cultuur zijn de stedentripjes natuurlijk aan te raden, wat hierboven al gezegd werd. Ook dat kan vrij goedkoop als je het slim aanpakt ^^


    Happy Birthday my Potter!

    Kroatië is ook heel leuk als je een auto hebt. Wij zaten in de buurt van Rabac, waar een hele gezellige camping is. Het land zelf is goedkoop (met z'n vieren uit eten was ongeveer 30 euro) en er zijn mooie plekken te zien, maar alleen als je een auto hebt. Het openbaar vervoer is daar niet heel goed namelijk.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Wat lieef. Ik wilde Italië voorstellen, maar toen had ik je tekst nog niet gelezen, hehe. Eens even kijken voor je!


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik vind de Oost-Europese hoofdsteden erg mooi: Berlijn (hoe is die nog niet genoemd), Budapest, en inderdaad Praag. Bratislava is ook wel de moeite waard, maar meer iets voor een dag. In Slowakije daarentegen heb je wel mooie natuur, denk ik.
    Parijs (en London) raad ik je momenteel erg af. Hoewel het leuke en mooie steden zijn, is het pokkeduur daar. London kan ik me niet mee zo goed herinneren qua prijs, maar vooral Parijs is ontzettend duur. (rond de 14 euro voor een maaltijd, en simpel frisdrank is dan weer 4 euro.)
    Oh, en kijk op hostels.com als je gaat boeken, want dat is vaak goedkoper dan een hotel, en gezelliger en vaak nog goed ook. (:


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Praag is idd wel leuk als je natuur en cultuur wilt.^^

    Maar natuurlijk zijn er ook nog andere plekjes waar je van beide kunt genieten.(:

    [ bericht aangepast op 30 juli 2016 - 13:01 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik denk inderdaad dat steden in Oost-Europa het beste zijn voor de combi natuur, cultuur en niet te duur. Verder kun je voor slaapplekken goed terecht op de site Airbnb, waar je appartementen en kamers kan huren van particulieren. Goedkoper dan hotels, en je hoeft je kamer niet te delen met anderen, zoals in de meeste hostels.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Porto! Heerlijk eten, geweldige omgeving en lekker weer. Oh en dan kun je meteen Livraria Lello bezoeken, wat absoluut de mooiste boekenwinkel is die ik ooit heb mogen zien. (Zie afbeelding onder de spoiler). Ik ben net terug uit Porto en ik kan echt niet wachten om terug te gaan haha.

    Daarnaast is Napels ook een leuke plek waar je veel in de omgeving kunt bezichtigen (Vesuvius, Pompeii), maar waar ook in de stad zelf veel te doen is en de mensen zijn hier ontzettend aardig.

    Bovendien zijn bovenstaande plaatsen ook goedkoop (als student let ik zelf nogal op de prijs) en als je slim bent boek je vliegtickets zo vroeg mogelijk. (Wij zijn bijv. voor 80 euro pp in hoogseizoen naar Portugal gevlogen). Ook gewoon alleen op handbagage reizen; je hebt toch niet veel nodig.


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Boedapest! Het is een heel goedkope stad. Ik at als vegetariër gemiddeld tussen de 4 en de 8 euro, inclusief drinken en voorgerecht, maar voor vlees betaal je niet veel meer. De vlucht is iets duurder, maar de accommodatie is heel goedkoop, mits je ene beetje goed kijkt. Het is een veilige stad, goed openbaar vervoer en je kunt naar thermaalbaden, maar ook de stad bezichtigen.

    Polen is ook een aanrader. Gdánsk is aan zee en een prachtige hanzestad, maar ze spreken er niet heel goed Engels, wel een beetje Duits. Wel spotgoedkoop, nog veel goedkoper dan Boedapest.

    Londen is belachelijk duur. Ik betaalde gemiddeld tussen de 15 en 22 euro voor eten in zelfs de goedkoopste tentjes. Openbaar vervoer valt mee en accommodatie valt ook wel mee, zolang je goed zoekt op Wimdu en in hostels, maar voor een goedkope vakantie kun je beter naar Oost-Europa gaan.


    Take risks and conquer your fears.

    Oeh, behoorlijk veel reacties! Dankjulliewel allemaal! Ik zal eens kijken op stedentrips en de Airbnb in gedachten houden. Sowieso ga ik nog even verder zoeken naar wat me leuk lijkt en beetje goed betaalbaar is. C:


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Praag is leuk! Ik ben er in Januari met een vriendin geweest. Toen lag er zelfs 2 dagen vies veel sneeuw. ^^


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Praag is super tof! Het viel mij op hoe goedkoop alles daar is!


    Treat people with kindness