• Dag beste quizletters!!
    Gisteren was ik naar de orthodont geweest om te gaan kijken wat ik moest dragen om mijn gebit terug mooi recht te krijgen. En het blijkt dus dat ik blokjes moet op boven en ondertanden en dat was voor mij nog niet zo redelijk erg omdat ik al verwacht had dat ik blokjes moest gaan dragen dus had ik me al een beetje voorbereid. Ik dacht oh leuk dat is het enige dat ik orthodontisch gezien moet dragen maar niet dus.! Nu blijkt dat ik een kaak operatie moet doen omdat ik een gigantische overbeet van 9 mm heb zelf heb ik dit nog nooit opgemerkt want je hebt mensen waarbij je het echt duidelijk ziet maar bij mij niet. Ik ben best wel verschoten van het nieuws dat ik opeens een operatie moet laten doen het is zo raar maar wel het beste. De orthodont had gezegd dat als je alleen blokjes laat zetten dat je dan wel rechte tanden hebt en alles maar dat de kans zeer groot is dat ik dan binnen 20 jaar ongeveer neptanden ga moeten dragen als je die kaak operatie niet laat doen. Dus mijn ouders en ik heb dus natuurlijk voor alles gekozen(blokjes en kaak operatie).
    Nou ik ben eigenlijk best wel bang voor die kaak operatie dus heeft iemand dit ook moeten laten doen of zo die mij wat tips kan geven of die kan zeggen hoe het gaat en wat ze doen en alles?
    Alvast bedankt!


    Life is like the ocean. It can be calm or still, and rough or rigid, but in the end, it is always beautiful

    Ik had 11 mm overbeet door eeuwig duimen als kind en heb heel lang zo'n blokbeugel gedragen. Nu is mijn overbeet nog maximaal 3 mm en wilden ze me nog van alles aansmeren, maar dat heb ik niet gedaan. Een kaakoperatie lijkt me wel heel heftig, zeker omdat je nog jong bent. Ik zou het er sowieso met je ouders nog over hebben, want de mensen die ik ken die een kaakoperatie hebben ondergaan om wat voor reden dan ook kijken er nu bijna met spijt op terug, omdat de uitkomst op zich het ongemak van de operatie niet waard was. Nu is het natuurlijk jouw en jouw ouders' keuze, maar doe er alsjeblieft eerst research naar en vraag eens aan je orthodontist naar andere oplossingen. Van een overbeet ga je echt niet dood, en een perfect gebit is niet de weg naar geluk.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Ik heb tot mijn 12de of 13de geduimt en daardoor waren mijn boventanden naar voren gaan staan en mijn ondertanden juist naar achteren. Er is bij mij ook een keer gezegt dat als ik niet stop met duimen, ik een kaak operatie moest hebben.

    Gelukkig was ik op tijd gestopt en hoefde ik alleen maar een losse beugel dragen voor een half jaar zodat ik niet met mijn tong tegen mijn boventanden ging duwen. Toen ik die losse kreeg, kreeg ik ook meteen blokjes op mijn ondertanden. En na dat half jaar ook blokjes op mijn boven tanden. 1 jaar later mochten de blokjes eruit en had ik weer rechte tanden. Wel staan mijn boventanden over mijn ondertanden, maar het ziet er wel netjes uit.


    Er waren bij mij van tevoren foto's gemaakt van mijn gezicht (profiel) en er was niet te zien dat ik een overbeet had en daarom hoefde ik, voor zover ik weet, uiteindelijk ook geen kaak operatie.

    [ bericht aangepast op 13 aug 2016 - 14:35 ]


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Ik heb het gevoel dat vele mensen het niet snappen. Ik moet mijn kaak naar voren laten zetten omdat mijn ondertanden anders later in mijn gehemelte zitten dus als ik die kaak operatie niet doe dan heb ik dat wel voor he en dat wil ik niet en ik geloof mijn orthodont ze is heel vriendelijk en behulpzaam en ze weet wat het beste is voor mij. Mijn nicht en vriendinnen hebben dit vorig jaar of het jaar der voor ook gedaan en ze hebben nu echt een hele mooie vorm qua gezicht en kaak lijn. Dus wat mij tegen houd om het doen ? Niks! Het is gewoon als ik die operatie niet doe is het maar half werk! Hoezo vraag je je dan af? Wel als ik alleen blokjes laat zetten ja dan heb ik wel schone rechte tanden maar dan staat mijn kaak nog altijd niet juist dus is het maar half gedaan. Ik heb dit al besloten met men moeder en zij wilt gewoon dat ik het doe ik was al super lang aan het dromen van rechte mooie tanden en van een mooier gezicht van makkelijker eten een alles. Het is best wel raar als je zegt dat die operatie niks opbrengt want ik vertrouw er wel in. Ik ga natuurlijk ook naar het beste ziekenhuis dat je kn hebben ;)
    Maar goed ik wil gewoon zeggen dat mijn besluit vast staat ik ga het doen en als je denkt dat dit fout gaat aflopen of whatever zal ik before en after foto's maken! En ik ben het zat om negatieve reacties te krijgen want ergens doet het ook wel pijn ik droom gewoon van rechte tanden en alles wat ik al gezegd heb en dan krijg je zo een stomme reacties van het brengt niks op je hebt dezelfde kaak dinges al der voor maar ik kies dit toch zelf?


    Life is like the ocean. It can be calm or still, and rough or rigid, but in the end, it is always beautiful

    Dan moet je het zo ook zeggen. (cat) Je moet geen details achterwege laten en het vervolgens raar vinden als mensen andere antwoorden geven dan je verwacht.


    Your make-up is terrible

    Oh hemeltje. Wat naar voor jou.
    Ik droeg enkele jaren geleden ook een beugel, vanboven en vanonder en kreeg toen te horen dat mijn onderkaak niet volgroeid was. Ik kreeg de keuze dat ik mijn kaak zou moeten laten breken zodat ze het goed konden zetten of ik moest een extra beugel. Ik ben voor dat laatste gegaan. Het was een hel maar ik had tenminste geen last van een gebroken kaak. De beugel werd toen door mijn orthodont een evabrug genoemd. Geen idee of dat de juiste benaming is.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Mij is ook een kaakoperatie aangeraden maar ik durf niet. :')
    Ik heb ook een behoorlijke overbeet, maar ik wil niet dat ze aan mijn kaken (die het verder prima doen) gaan klooien. Ik ben nu toch gewend aan een overbeet.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik snap best dat je erg onzeker kan zijn over iets - ook al liet ik het niet echt merken en ik bedoelde het nochtans niet zo negatief, hoor. Zo'n ingrepen uitvoeren kost nu eenmaal geld, maar als jij er zoveel voor over hebt om uiteindelijk mooie tanden te hebben, om later dit soort ongemakken te vermijden, en jij hebt er goed over nagedacht, doe maar.

    Ik heb zelf geen ervaringen met kaakoperaties, behalve dat ik op mijn 12de twee tanden moest laten trekken of zo, maar als je mooie tanden wilt is dit de korte pijn die je moet doorstaan en er gewoon vertrouwen in hebben, gezien de beste ziekenhuis die je maar kunt hebben. Dat heb ik zelf ook geleerd van een andere ingrijpende operatie die ik heb moeten laten doen. Zij weten heus wel wat ze doen (:

    [ bericht aangepast op 9 aug 2016 - 11:54 ]


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Bedankt allemaal we hebben intussen al heel wat bij gepraat en we gaan het doen ik laat jullie zeker iets weten als het gedaan is . Xx bedankt!!


    Life is like the ocean. It can be calm or still, and rough or rigid, but in the end, it is always beautiful

    Meride schreef:
    Bedankt allemaal we hebben intussen al heel wat bij gepraat en we gaan het doen ik laat jullie zeker iets weten als het gedaan is . Xx bedankt!!

    Super! Veel succes!


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Ik had een overbeet van 13 mm, maar bij mij kon het opgelost worden met een blokbeugel en slotjes, waarbij ik van 2007 t/m begin 2015 bij de orthodontist heb moeten lopen. Na heel veel behandelingen (met een blokbeugel én slotjes) heb ik een overbeet van 4 mm en spalkjes aan mijn boven- en ondertanden overgehouden.

    Succes met je operatie! Ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden, omdat bij mij het woord operatie nooit is gevallen. (;


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Okeee jongens weer een heel verhaal de operatie gaat niet door en ipv de operatie krijg ik een beugel die ik vanaf vandaag al in heb!
    X thank you all voor de steun en leuke berichtjes xxx


    Life is like the ocean. It can be calm or still, and rough or rigid, but in the end, it is always beautiful

    Meride schreef:
    Okeee jongens weer een heel verhaal de operatie gaat niet door en ipv de operatie krijg ik een beugel die ik vanaf vandaag al in heb!
    X thank you all voor de steun en leuke berichtjes xxx


    Dat is super goed nieuws! Die operatie vond ik echt een merde.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Meride schreef:
    Okeee jongens weer een heel verhaal de operatie gaat niet door en ipv de operatie krijg ik een beugel die ik vanaf vandaag al in heb!
    X thank you all voor de steun en leuke berichtjes xxx

    Hoe komt het dat je de operatie niet meer door gaat? Als ik vragen mag. ^^


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    (...)
    Hoe komt het dat je de operatie niet meer door gaat? Als ik vragen mag. ^^


    Men moeder wou een 2 de mening omdat ze het zelf niet meer zo goed wist en daaruit hebben ze beslist om toch maar een beugel te gebruiken die ik zoveel mogelijk moet aan doen waar door mijn onderste kaak naar voor komt. Het is wel een raar zicht precies of ik duck face doe ofzo:)


    Life is like the ocean. It can be calm or still, and rough or rigid, but in the end, it is always beautiful