• Vaak heb ik geen zin om aan een verhaal te werken, maar moet het toch om een hoofdstuk te kunnen activeren elke week. Als ik niet in de stemming ben om te schrijven gaat het vaak niet zo goed en schiet het ook niet op. Hoe komen jullie in de stemming om te schrijven (als je wel of geen zin hebt)?

    Als ik niet in de stemming ben om te schrijven, schrijf ik gewoon niet (: anders komt er toch niets uit waar ik zelf blij mee ben. En het komt (bijna) nooit voor dat ik een hele week geen zin heb om te schrijven.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Desperate my topics


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Ik ga vaak een stukje teruglezen en ik heb bij de meeste verhalen ook een playlist. Dan ga ik een stukje wandelen of fietsen en zet ik die muziek op en ga ik alvast fantaseren over de scènes die komen gaan.

    Vaak is het ook gewoon een kwestie van doen bij mij. Ik heb vaak geen zin om te beginnen, maar als ik eenmaal door de eerste alinea heen ben dan gaat het alweer beter.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Lothar schreef:
    Ik ga vaak een stukje teruglezen en ik heb bij de meeste verhalen ook een playlist. Dan ga ik een stukje wandelen of fietsen en zet ik die muziek op en ga ik alvast fantaseren over de scènes die komen gaan.

    Vaak is het ook gewoon een kwestie van doen bij mij. Ik heb vaak geen zin om te beginnen, maar als ik eenmaal door de eerste alinea heen ben dan gaat het alweer beter.

    Dit ^^ Vooral het fantaseer-gedeelte. Ik gebruik die verzonnen momenten vaak niet eens maar het helpt heel erg bij het brengen van de juiste stemming en zin.

    Studeren. (cat)
    Jk. Geen idee eigenlijk.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    In alle eerlijkheid? Ik heb vrijwel nooit echt zín van tevoren, maar ik moet mezelf gewoon dwingen om er eens voor te gaan zitten, en dan komt het allemaal wel goed. Als ik bezig ben, vind ik het wel leuk om te doen. ^^

    De enige uitzonderingen zijn de momenten waarop ik opeens een zin of scène in mijn hoofd heb en op een of andere magische manier ook tijd en middelen heb om dat meteen te typen, want dan hamer ik er soms opeens duizend uit zonder tijd te nemen om adem te halen, bij wijze van spreken. Helaas is dat niet iets waarvan ik weet hoe ik het moet oproepen, en daarop wachten werkt gewoon niet als je serieus een verhaal wilt schrijven en afronden. (In ieder geval niet bij mij. Het is natuurlijk best mogelijk dat er ergens een gelukkig persoon rondloopt voor wie dat wel een realistische optie is.)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Niet, dat is de reden dat ik maar niet verder kom met schrijven. :')


    wat was dit ookalweer

    Vaak schrijf ik dan gewoon niet. Maar ik merk dat ik pas echt weer in de stemming kom als ik eenmaal begonnen ben (nadat ik me vaak ook verplicht heb). Daarnaast helpt vrolijke muziek mij ook wel eens om schrijven leuker te maken, waardoor ik meer in de stemming kom.


    16 - 09 - '17

    Ookal schrijf ik niet op Quizlet, wat werkt is muziek luisteren en een wandeling maken. Meestal maak ik dan scenes in mijn hoofd op. Wat bij mij ook werkt is wanneer het regent, denk ik aan een emotioneel moment, en wanneer het zonnig is denk ik aan een vrolijke moment.

    [ bericht aangepast op 8 aug 2016 - 18:16 ]

    MT want dit kan echt handig zijn


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    Soms luister ik naar Free Audio's op YouTube om in de stemming te komen of instrumentale muziek. c:


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Meestal als ik een serie kijk en dan inspiratie krijg voor één van mijn verhalen/(O)RPG's. Ik krijg mijn inspiratie meestal ook van bepaald soorten muziek, in de trant van het verhaal, en soms fantaseer ik wat met enkele ideeën voor ik verder schrijf. Maar het in werking zetten is meestal wat moeilijker.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Gewoon beginnen. Als ik in een ander soort mood zet en naar schrijven wil overschakelen, merk ik dat ik in het begin nog afgeleid ben door allerlei andere dingen. Het kan dus helpen je ertoe te zetten alle afleiding uit te zetten en geen andere tabbladen te openen en het gewoon te doen. Je kunt desnoods ook zeggen: ik ga nu voor 30 minuten niets anders doen, eventueel zelfs een timer zetten, zo is het beter vol te houden om niet afgeleid te geraken.

    [ bericht aangepast op 10 aug 2016 - 9:24 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Uit ervaring weet ik dat het handig is om te stoppen met schrijven op een spannend/interessant stuk. Als je dan later terug wil beginnen, ben je direct gemotiveerder en zit je sneller in het verhaal.
    Muziek helpt ook erg (bij mij vooral klassieke muziek die steeds meer opzwelt doorheen het stuk, zodat je bijna zelf adrenaline/spanning door je aderen voelt stromen).
    En als geen van bovenstaande dingen helpt, dan sluit ik mijn ogen, haal diep adem en beginnen gewoon puur op gevoel te typen. Vaak moet ik daarna wel de helft verwijderen omdat wat ik schrijf te ver afwijk van mijn verhaallijn of gewoon niet erg veel bijdraagt bij het verhaal, maar ik kan dan wel verder met wat ik wél kan houden.
    En als dat alles nog niets heeft opgeleverd, kijk ik gewoon wat rond op WeHeartIt. Ik zoek dan meestal op de naam van collecties (voor mijn verhaal Zout Water is dat bijvoorbeeld op collecties die iets met zeemeerminnen of de zee te maken hebben, of waar ik weet dat er veel blauw in voorkomt (bv Beauxbatons))

    [ bericht aangepast op 10 aug 2016 - 9:59 ]


    The soul needs autumn.

    Ik heb een eigen muzieklijst op YouTube die ik beluister tijdens het schrijven, vroeger werkte het wel beter, omdat ik nogal tegen writer blocks aan zit. :3
    Maar ik denk dat het nu ook wel bij mij zou helpen. XD

    Ooit geprobeert een lijst te maken van rustige muziek, of muziek waarbij je je goed voelt. :3

    [ bericht aangepast op 10 aug 2016 - 18:44 ]


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."