• Hallo mensen,

    Vandaag heb ik een gesprek gehad met de psychiater van het Autisme centrum en hier moest ik wat dingetjes vertellen over waar ik last van heb. Laat ik het even opsommen:
    - Tics: Knikken, keeltic, buiktic, knipperen
    - Piekeren: vooral veel 'wat als'-vragen en ik denk vaak 'had ik dat maar anders gedaan' en 'waarom heb ik dat gedaan'.
    - Angst om alleen buiten te zijn, alleen samen met iemand is het prettig
    - Overgevoelig voor geluid (smakkende/drinkende mensen, harde knallen, bonken, slaap met oordopjes, maar dan hoor ik nog alles en noem maar op)
    - Stemming: Snel boos om stomme dingen

    Goed. Dat is dus de opsomming van dingen. Nu heb ik dus met haar gepraat en had ze het over de medicijnen/medicatie haloperidol en zei dat je hier moe van wordt, dus deze beter voor het slapen kunt innemen. Ik vroeg meteen of het ook in druppelvorm te verkrijgen is en dat is het ook, aangezien ik geen pilletjes kan slikken (keel sluit af blablabla).

    Nu is mijn vraag of hier iemand haloperidol gebruikt en hoe die de eerste 2 weken reageerde. Ik ben namelijk wat sceptisch over medicatie en heb het liever niet, maar nu ik hierdoor wel rust kan krijgen denk ik er over na. Ik kan altijd stoppen na twee weken als het niet is hoe ik wil of dergelijke.
    So, spit is out.

    Edit: Ik weet dat iedereen er anders op reageert, maar ik zou toch graag ervaringen willen lezen.

    [ bericht aangepast op 16 aug 2016 - 18:01 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik werk bij de ggz en heb verschillende patiënten onder mijn hoede die haloperidol gebruiken. De meest voorkomende bijwerkingen zijn slaperigheid en spierstijfheid. Dit kunnen vervelende bijwerkingen zijn, maar ik heb mensen erg zien opknappen bij dit middel. Probeer het vooral en als je er teveel last van hebt, stop dan maar doe dit altijd in overleg met je behandelaar!
    Oh en haloperidol is er zeker in druppelvorm


    I was an angel living in the garden of evil

    Westwick schreef:
    Ik werk bij de ggz en heb verschillende patiënten onder mijn hoede die haloperidol gebruiken. De meest voorkomende bijwerkingen zijn slaperigheid en spierstijfheid. Dit kunnen vervelende bijwerkingen zijn, maar ik heb mensen erg zien opknappen bij dit middel. Probeer het vooral en als je er teveel last van hebt, stop dan maar doe dit altijd in overleg met je behandelaar!
    Oh en haloperidol is er zeker in druppelvorm

    Bedankt voor je reactie!

    In wat voor opzicht zie jij ze opknappen? Meer zelfvertrouwen, rustiger?

    [ bericht aangepast op 16 aug 2016 - 18:03 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Als ik medicatie krijg, zoek ik het altijd eerst op via het Farmaceutisch Kompas (link). Voor sommige mensen kan het echter al te snel te moeilijk worden, haha. Maar deze site heeft wel altijd betrouwbare info en alles bij elkaar.

    Zulke middelen verschillen echter altijd per persoon hoe het werkt, daarom is het zo lastig om ervaringen te vergelijken. Ik heb zelf ook een medicijn gehad voor dopamine, maar dat was weer heel iets anders. Het lastige met zulke dingen is altijd maar de vraag hoe lang je zoiets moet nemen en hoe erg je met je problemen zit. Je moet voor jezelf beslissen of je problemen erg genoeg zijn om dit uit te proberen, vind ik.

    Heel veel succes ermee!

    [ bericht aangepast op 16 aug 2016 - 18:03 ]


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Als ik medicatie krijg, zoek ik het altijd eerst op via het Farmaceutisch Kompas (link). Voor sommige mensen kan het echter al te snel te moeilijk worden, haha. Maar deze site heeft wel altijd betrouwbare info en alles bij elkaar.

    Zulke middelen verschillen echter altijd per persoon hoe het werkt, daarom is het zo lastig om ervaringen te vergelijken. Ik heb zelf ook een medicijn gehad voor dopamine, maar dat was weer heel iets anders. Het lastige met zulke dingen is altijd maar de vraag hoe lang je zoiets moet nemen en hoe erg je met je problemen zit. Je moet voor jezelf beslissen of je problemen erg genoeg zijn om dit uit te proberen, vind ik.

    Heel veel succes ermee!


    Hee dank je, Nikki!
    Sowieso is de beslissing aan mezelf en heb ik mijn eigen reactie, maar het is meer nieuwsgierigheid hoe anderen hierop hebben gereageerd, zo kan ik een beetje een besef krijgen omdat ik zo sceptisch ben, snapst?

    [ bericht aangepast op 16 aug 2016 - 18:08 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Oh jej, tremor, hoofdpijn, depressie. . . Zit ik op te wachten... ugh. Twijfels are big nu.

    Dikke NOPE als ik al die zeer vaak en vaak verschijnselen zie. Ik ga het niet doen. Vooral niet met een koksopleiding.

    [ bericht aangepast op 16 aug 2016 - 18:13 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Trikru schreef:
    Oh jej, tremor, hoofdpijn, depressie. . . Zit ik op te wachten... ugh. Twijfels are big nu.


    De meeste dingen komen maar bij 10% van de mensen voor, gelukkig, maar meestal zelfs minder dan dat.

    Het is trouwens wel goed om sceptisch te zijn! 8D Als je er besluit voor te gaan, wees dan ook zeker sceptisch tijdens die twee weken. Ik had besloten dat de bijwerking het voor mij wel waard waren. Vooral omdat ik niet zo bang meer was, mijn humeur was een stuk stabieler en ik voelde me veel socialer en had meer zelfvertrouwen. Ik was niet eens meer bang voor het donker of spinnen, haha. Maar omdat ik er niet aan vast wilde zitten, had ik met mijn dokter besloten om het een jaar te doen, daarna te stoppen om te kijken hoe het zonder ging. Maar ik gebruikte een SSRI, geen antipsychoticum.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    De meeste dingen komen maar bij 10% van de mensen voor, gelukkig, maar meestal zelfs minder dan dat.

    Het is trouwens wel goed om sceptisch te zijn! 8D Als je er besluit voor te gaan, wees dan ook zeker sceptisch tijdens die twee weken. Ik had besloten dat de bijwerking het voor mij wel waard waren. Vooral omdat ik niet zo bang meer was, mijn humeur was een stuk stabieler en ik voelde me veel socialer en had meer zelfvertrouwen. Ik was niet eens meer bang voor het donker of spinnen, haha. Maar omdat ik er niet aan vast wilde zitten, had ik met mijn dokter besloten om het een jaar te doen, daarna te stoppen om te kijken hoe het zonder ging. Maar ik gebruikte een SSRI, geen antipsychoticum.


    Ik zie het ja, maar wat als ik precies in die 10% zit... dan ben ik echt fucked :/


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Trikru schreef:
    (...)
    Bedankt voor je reactie!

    In wat voor opzicht zie jij ze opknappen? Meer zelfvertrouwen, rustiger?

    Ja meestal worden mensen rustiger, voornamelijk in hun hoofd zeg maar ze krijgen meer controle over hun gedachtes en de stemming wordt dan vaak automatisch beter.
    En over de bijwerkingen, die zijn er helaas altijd, naar zoals eerder is gezegd komen die niet bij iedereen voor en zijn ze niet bij iedereen heftig. Als je de medicatie gaat gebruiken is dat ook een belangrijk punt om met je behandelaar te blijven bespreken


    I was an angel living in the garden of evil