• Hi Quizletters!

    Ik ben vandaag maar weer eens langs het AMC geweest om mijn gehoor te laten controleren, maar ook naar de KNO-arts om mijn oren te laten bekijken. Ik loop namelijk als sinds mijn geboorte met verschillende problemen rond. Nu is één van die problemen mijn trommelvliezen. Bij mij staan ze niet strak zoals het hoort en zitten verkleefd. Dit veroorzaakt ook een drukverschil waardoor ik vaak mijn trommelvliezen inzuig om het normaal te krijgen zodat ik geen last van mijn oren krijg (sommige mensen doen het andersom, als je je neus dichthoud en dan er lucht doorheen probeert te blazen, dat je oren open gaan). Mijn oren ploppen namelijk vaak al als ik slik en dat is heel vervelend.

    Anyway, ik had dus gehoord dat een aantal mensen nieuwe trommelvliezen had gekregen (waaronder mijn achternichtje). Dat zou een uitkomst zijn! Dus ik navragen bij de KNO-arts, maar volgens hem was zoiets dus niet mogelijk. Nu vroeg ik me af of er hier mensen zitten met ervaring op dat gebied, of jullie iemand kennen die zoiets gehad heeft en in welk ziekenhuis.

    Ik wil dit erg graag uitzoeken en eerlijk gezegd vertrouw ik de artsen in het ziekenhuis niet helemaal. Bij mijn vorige afspraak (5 jaar geleden lol, de reden waarom ik eigenlijk gewoon niet meer ging) vertelden ze me dat de beste oplossing misschien toch echt gehoorapparaten was, na een half uur overleg met elkaar. Die had ik op dat moment al 10 jaar, waarvan ik al 7 jaar naar het AMC ging.

    Voor degene die geïnteresseerd zijn in een update over mijn gehoorverlies: ik ben over 10 jaar tijd zo'n 10 decibel verloren in beide oren. Nu ben ik links na 5 jaar weer 5 decibel kwijt, terwijl rechts hetzelfde gebleven is. Het verstaan van spraak is echter wel slechter geworden rechts, maar links niet. Dit komt waarschijnlijk omdat ik klankendoof ben en dat heeft niet zoveel te maken met het verlies van decibellen.


    Your make-up is terrible

    Puellae schreef:
    Over de second opinion: je kunt gewoon kijken bij jouw zorgverzekering, daar staat dan als het goed is of het (deels) vergoed wordt.

    Ik zit bv bij CZ en het wordt in eerste instantie door het eigen risico betaald (maar als jij dit jaar al uit je eigen risico dingen hebt betaald...)


    Ik heb net even gekeken en volgens mij wordt het geheel vergoed, dat is wel fijn. ;3


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Ik heb net even gekeken en volgens mij wordt het geheel vergoed, dat is wel fijn. ;3


    Ja inderdaad! Dat is fijn!