• Dag quizletters!! Net als vele andere meiden/vrouwen heb ik ook mijn menstruatie. Ik ben aan het gaan nadenken of ik geen tampons zou gaan beginnen dragen want maandverband zit echt echt echt niet goed!! En daarbij deze woensdag heb ik turnen LO op school en als je een short draagt ziet iedereen zeg maar het maandverband zitten en daar heb ik geen zin in...!! Dus ik ben het even gaan vragen aan mijn moeder en zij zegt dat je naast een tampon ook nog maandverband moet gaan dragen maar een tampon dient er deels toch ook voor als je even geen zin hebt in maandverband of je gaat iets uitdagend doen en je hebt ze net? Tenminste dat denk ik!? Ik ben dat maandverband kots beu het bloed ligt al allemaal in mijn onderbroek bij de minste beweging! Dus daarmee wil ik tampons gaan dragen maar ik moet nog oefenen en ik weet helemaal niet wanneer ik de tijd heb om te oefenen voor tampons in te brengen. Ik snap het allemaal niet meer!!

    Groetjes !!!!!


    Life is like the ocean. It can be calm or still, and rough or rigid, but in the end, it is always beautiful

    Je hebt ook van die tampons met inbrenghuls, die zijn misschien wat makkelijker om mee te beginnen. Maandverband is echt niet nodig als je een tampon draagt, maar als je bang bent om door te lekken zou je een inlegkruisje kunnen proberen. Die zijn dun en klein, dus die zie je niet.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Je hoeft geen maandverband te dragen als je ook een tampon gebruikt, hoewel het misschien de eerste dag 's nachts wel fijn kan zijn. Persoonlijk vind ik tampons veel fijner en kan ik me "vrijer" bewegen, maar het blijft denk ik toch een persoonlijke voorkeur. Het inbrengen kan even onwennig zijn, zeker in het begin maar er zijn speciale tampons om mee te beginnen, dus het moet goed komen (:


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Ik heb al tampons met een plastiek inbrneghuls ding gekocht en het zijn hele kleintjes. Ik ben net even naar men moeder geweest en ik heb gewoon gevraagd Joe ik dat nu moet doen ik kan toch moeilijk oefenen met een tampon en toen zij men moeder van ja je had er veel eerder mee moeten afkomen dus nu mag het waarschijnlijk niet meer. Wtf ik kies toch mijn eigen leven het is toch mijn lichaam en nee het gaat waarschijnlijk niet van de eerste keer lukken weet ik ook wel maar ja. Ik ben gewoon in huilen uitgebarsten omdat men moeder het gewoon niet snapt ze snapt niet dat ik me enorm hard schaam daarvoor ik schaam me al als je een heel klein stukje maandverband ziet of zo. Dus daarmee een tampon maar ik moest oefenen en dat gaat nu niet meer dus ik zit helemaal in de knoop en daarom had ik gedacht misschien morgen want ik heb pas woensdag LO maar dan is het ook de eerste keer maar je moet toch ERGENS beginnen.??? Ik ben die maandstonden zooooo beu echt waar...
    Bestaat er nu niks dun zonder dat iemand het ziet dat het in je onderbroek zit maar ook niet dat het bijna helemaal in je buik zit??


    Life is like the ocean. It can be calm or still, and rough or rigid, but in the end, it is always beautiful

    Als ik het goed begrijp mag je van je moeder geen tampons gebruiken en niet oefenen met in brengen? Ik zou het gewoon doen als ik jou was. Het kan vervelend voelen als je niet weet hoe je vagina gevormd en gebogen is, maar daarvoor heb je vingers (: Pak er een spiegel bij, doe de deur van de badkamer op slot en ga kijken/voelen/oefenen tot je je er comfortabel bij voelt, want uiteindelijk moet het zonder spiegel. Ik gebruik vanaf mijn tweede menstruatie tampons en heb daarna nooit meer maandverband gebruikt.

    Je 'kan' niet echt oefenen, heb ik zo het idee. Mijn advies zou zijn dat je eens verschillende tampons koopt en daarmee experimenteert. Ik ben zelf ooit met de mini-ob begonnen omdat ik bang was dat de gewone er niet in zou passen. Door met klein te starten, leer je het gevoel kennen. Je hebt natuurlijk wel meer doorlekkans. Daarom is het belangrijk om ook een inlegkruisje te dragen en vaak genoeg te verversen indien nodig.
    Ik had het zelf ook geprobeerd met zo'n inbrenghuls, maar ik vond dat meer geklooi en pijnlijker (omdat ik het geduld er niet voor had) dan het er gewoon 'in duwen'. Ofja, toen toch.

    Nu gebruik ik de normal-ob voor 2 dagen en de dagen erna de mini-ob. Ik vind het zo heel fijn.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ik zal het zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen, in de hoop dat je je wat beter gaat voelen. (:
    Tampons inbrengen: Je bent niet te vroeg of te laat om te beginnen met tampons leren inbrengen of tampons dragen. Het vergt wat oefening inderdaad, maar als het goed voelt, kun je ze direct dragen. Er is niet echt een periode waarin je "moet" oefenen. Je kunt zo'n dingen nemen met een inbrenger, maar persoonlijk vond ik die niet prettig. Ik heb dat een keer gedaan, en toen wilde ik het niet meer. Nu draag ik vooral de gewone. Als je een uitgebreide tutorial daarop wilt, dan mag je me altijd een berichtje sturen. Al snap ik dat je die wat eng vindt. Het punt van die is dat je voelt waar ze zitten, en dat je controleert of ze goed zitten. Je gaat je nooit van de eerste goed voelen als je een tampon in hebt.
    Welke tampon moet ik nemen? Je kunt het beste de tampon nemen waar je je het beste bij voelt: met of zonder inbrengding. Daarnaast is het afhankelijk van hoeveel je bloed. Als je iedere twee uur je maandverband moet verwisselen, dan kun je best een met een groot absorberend niveau nemen. Als je een hele dag kan met een maandverband, dan kun je best een met weinig absorberend niveau nemen. Als je het niet weet, of als je de grootte van je vagina etc niet weet, gewoon beginnen met de normale/gemiddelde.
    Het maandverband blijft niet zitten: Dat is geen goede zaak, en dan klopt er ergens iets niet. Waarom blijft het niet zitten? Normaal moet een maandverband goed blijven plakken. Je kunt ook maandverband met vleugeltjes nemen, die je aan de onderkant van je onderbroek plakt, waardoor hij wat steviger vastplakt. Misschien werkt dat beter.
    Een tampon met maandverband Inderdaad, een tampon kun je gewoon los doen, zonder maandverband. Er zijn meisjes die zo'n erge periode hebben dat ze door hun tampon heen kunnen bloeden, dus daarom doen ze een maandverband in. Ik doe een maandverband en een tampon in, omdat ik mij daar prettiger bij voel en zodat ik mijn maandverband niet hoef te verwisselen als ik op een openbare wc ben, maar enkel mijn tampon eruit hoef te halen om verder te kunnen.

    Ik hoop dat ik je vragen beantwoord heb, en als je nog vragen hebt, dan stel ze mij! Ik gebruik zowel maandverband als tampons, dus met beide heb ik ruim ervaring helaas.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Als je inzit met die tampons, heb je wel eens geprobeerd een ander merk van maandverband te nemen? Soms heb je er inderdaad van een slechtere kwaliteit, als er geen goed kleefmiddel zit aan de achterkant, kan het wel eens verschuiven, maar normaal is dat echt niet het geval. Je hebt trouwens ook maandverband met van die flapjes die je omslaat moet, deze verschuiven iets minder snel in je broek dan die dat je er gewoon inleggen moet.
    Als je inzit dat je maandverband door je onderbroek komt, moet je er misschien enkele nieuwe onderbroeken kopen, van een iets dikkere en stevigere stof? Ik heb verschillende soorten onderbroeken, en door sommigen komt het, door anderen niet.

    [ bericht aangepast op 5 sep 2016 - 21:00 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Wat een kutsituatie.
    Maar zoals anders Zeggen dus, ob ftw inlegkruisje eronder en klaar. je went vanzelf wel aan het gevoel. Wel raar zeg dat je dat niet eens mag gebruiken van je moeder. Groetjes enzo.


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Even super klinisch en kort door de bocht:
    Je moet de tampon niet te ver duwen maar wel ver genoeg, anders zit ie niet lekker en eigenlijk super kut en werkt ie ook niet goed. (Je hebt zo'n randje, en daar moet ie voorbij)

    Ik heb tijdens mijn eerste dagen zowel tampons als maandverband nodig omdat ik gewoon best wel mega menstrueer. Maar bij de meeste dames is dat niet nodig, een inlegkruisje kan wel wat extra zekerheid bieden.

    Een tampon kun je altijd in doen, geen specifieke dag ofzo. En dat is fijn (:

    Oefening baart kunst en daarna is het super chill en fijn want je voelt niks invergelijking met maandverband waarmee je alles voelt vloeien als je een stap zet.

    Heel veel succes!

    Ik deed vroeger altijd bij gym 2 onderbroeken over elkaar zodat je het maandverband niet zag. Ik was bang dat ik de enige was die ongesteld was in mn klas, nu vind ik t heel gewoon...


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Je zou je op zich niet hoeven te schamen dat je je regels hebt. Iedereen meisje heeft ze. Ik denk overigens ook niet dat iedereen naar je onderbroek/short zit te kijken om te controleren of je ongesteld bent en je maandverband in hebt. (;

    Ik had vandaag namelijk LO en ik heb ook mijn regels. Gewoonlijk draag ik onder mijn (niet skinny) jeansbroek/short een extra synthetisch shortje tijdens mijn periode.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Ik vind trouwens ook niet dat je een reden hebt om je te schamen, ik heb namelijk nog nooit één meisje spectaculair zien doen, bij het zien van een maandverband. Meisjes en vrouwen zijn altijd heel begripvol daarover onder elkaar, niemand zal daarover een oordeel vellen. Meisjes die raar zouden doen bij het zien van een maandverband of een beha, zouden nu niet bepaald goed snik zijn. Je zou het maar een hele rare kip moeten vinden dan, wakker liggen, zou ik er alleszins niet van doen. Maak je echt geen zorgen! (:

    [ bericht aangepast op 6 sep 2016 - 18:41 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Allemaal hartstikke bedankt voor de helpende reacties. Om even te weten hoe het nu zit kan je best even verder lezen ;) ik had dus gezegd tegen mijn mama van maandverband zit helemaal niet goed en bij LO al zeker niet en je ziet het ook gewoon super hard door je short heen. Ze begreep het volop dus ze zei wil je dan even boven in de badkamer een tampon de kleine gele van tampax volgens mij met plastieken inbrenghuls gaan halen? Ik zei ja want ja ik wil dit natuurlijk al heel lang! Ze zei legde uit hoe het moest en hoe je het touwtje en de huls moest verschuiven en hoe ver het moest en zo en dan ben ik naar de badkamer gegaan en je gelooft het of niet het is gewoon van de eerste keer gelukt!!! Nu voelt het zeg maar een beetje raar aan precies of er de hele tijd een stukje wc papier tussen dat ding zit en dan de hele tijd jeukt of iets ik weet niet eigenlijk niet jeuken maar zo raar aanvoelen. Maar dat komt waarschijnlijk omdat het de eerste keer is en omdat je het gewend moet worden en zo.
    Maar ik wil jullie echt allemaal bedanken voor de echt handige tips want door jullie heb ik mijn moeder kunnen overhalen omdat ze het zeg maar eng vond voor mezelf.
    Xx bedankt ...


    Life is like the ocean. It can be calm or still, and rough or rigid, but in the end, it is always beautiful

    Ik ben blij dat die last van je hart gevallen is! (:


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    Ik ben blij dat die last van je hart gevallen is! (:


    Daar ben ik ook zeer blij om ik maakte me om van alles en nog wat zorgen! Zwemmen lopen LO en nu is het makkelijk gewoon een simpele tampon niemand die het ziet echt ik bedank 100000000 keer degene die dat uitgevonden heeft!!


    Life is like the ocean. It can be calm or still, and rough or rigid, but in the end, it is always beautiful