• Ik ga binnenkort een dagje naar Amsterdam met de trein, dus alleen voor het eerst.
    Ik ga vanaf het station in Assen en heb net mijn ticket uitgeprint.
    Ik ben dus een pietje paniek van mezelf dus wil ik graag een paar dingen weten.

    Op welk perron moet je gaan staan? Wordt het aangegeven?
    Ik moet in Lelystad overstappen en dat wordt omgeroepen, dus kan ik mijn oortjes met muziek dan wel in doen?
    Maakt het ook nog uit waar je gaat zitten?

    Ik hoop dat treinreizigers mij kunnen helpen. c:


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Je kan via NS.nl zien op welk perron je moet gaan staan, je kan je oortje gewoon in doen, want het wordt omgeroepen, maar het staat ook op borden in de trein en je moet niet in de eerste klas maar in de tweede klas gaan zitten, wat overal aangegeven staat. (Eerste klas is meestal rood.)


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik heb het even snel voor je ingetypt: Klik! Verder kan je via de site 9292.nl ook zelf je route uitzoeken, dan kan je ook de datum en de tijd etc juist invullen.
    Het perron waar je heen moet gaan staan aangegeven op grote borden, maar ik zoek het zelf altijd uit via 9292.nl. Dat vind ik fijner, dan weet ik precies waar ik heen moet. En ja je kan je oortjes indoen, als je het volume maar zachtjes houdt en de oortjes uitdoet als je die omroeper hoort praten. Soms staat het volume van de omroeper zacht en kan je het niet goed verstaan; dan is het gewoon een kwestie van goed uit het raam kijken. Bij de verschillende stations staan namelijk borden waar de naam van het station opstaat.
    Als je een tweede klas ticket hebt moet je in de tweede klas gaan zitten, dat staat op de buitenkant van de trein maar ook aan de binnenkant van de coupé. Succes, you can do it!


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Op station Assen zullen zeker borden staan met de bestemmingen van je trein' het zal iets zijn in de trant van: "station naar ... gaat via.... vertrekt van spoor..", dus dat zal niet zo moeilijk zijn. Je kan het ook van te voren checken op de NS app, vaak hebben zulke bestemmingen sltijd het zelfde vertrek spoor, maarnopniruw er staan sowieso borden!

    Het maakt verder niet uit waar je gaat zitten maar als je er niet zeker van bent wat betreft je muziek, kun je beter in een coupe gaan zitten waar ze een digitaal bord hebben met welke bestemming de volgende is, maar meestal kom je er wel achter. Houd er rekening mee dat je in een tweede klas gaat zitten (2). Je hebt ook stilte coupes/geen stilte coupes, maar in jouw geval maakt dat niet uit.

    Verder: je kunt tellen hoeveel stops ke gaat maken vóór Amsterdam Centraal. Dan ben je wat meer zeker van jezelf - maar het komt vast goed. Je hebteen Nederlandse mond, mocht je in de berkeerde zitten kun je dat altijd uitleggen. Maar het komt echt goed, treinen zijn het engste niet.


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Je kunt het heel makkelijk zien naar welke perron je moet via 9292.nl en/of ns.nl
    Ik zie dat je alleen via NS hoeft dus (De gele (blauw) gekleurde treinen) één keer inchecken voordat je je eerste trein instapt. En uitchecken bij je eindbestemming. Het maakt niet uit waar je zit als je maar in een 2e klasse coupé zit. (tenzij je een 1e klasse kaartje hebt)
    Je mag best muziek in doen, zolang je weet op welke perron je moet zijn maakt het totaal niet uit. Ik zou wel even een paar minuten voor het overstappen checken of er eventuele wijzigingen zijn ^^

    Veel succes!

    Ik zou je route plannen via 9292.nl. Daar staat op op welk perron je trein aankomt en waar hij vertrekt. Meestal hangen in de trein borden die aangeeft welk station het volgende zou zijn, hangen die er niet kan je altijd nog besluiten je muziek iets zachter te zetten.
    Het maakt niet uit waar je gaat zitten zolang je maar in de tweede klas gaat zitten als je daarvoor betaald heb. Oh, en hou er rekening mee dat sommige coupés stilte coupés zijn, maar dat maakt als je alleen bent niet zoveel uit en staat in de coupé zelf aangegeven.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Bedankt voor de info iedereen. Het komt vast wel goed, en anders vraag ik het aan iemand. ^^


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus