• Ik ben vandaag mijn officiële eerste dag naar school geweest. Bij Nederlands moeten wij altijd een boek lezen en hier vervolgens een verslag over schrijven (ik weet niet of dit overal zo is maar toch). Nu vroeg ik me af, zijn er mensen die nog leuke aanraders hebben? Daarnaast moet ik ook boeken voor Frans en Engels lezen aanraders hiervoor zijn ook welkom.

    Helaas zitten er aan deze boeken behoorlijk wat eisen vast namelijk:
    - Het boek moet van een Nederlandse/Vlaamse auteur zijn
    - Het boek moet een literatuur zijn
    - Het boek moet op niveau zijn (oftewel een volwassen boek)
    - Het boek moet in het Nederlands geschreven zijn

    Voor de Engels en Franse boeken gelden dezelfde eisen alleen dan in die taal natuurlijk (:.

    Er blijven nu naar mijn idee al heel wat minder boeken over en daarom zou ik graag wat aanraders van jullie krijgen. Alles is welkom (:.

    De Nederlandse aanraders:
    - Het meisje uit de trein (Wel zuid-amerikaans, ik denk overigens niet dat ik dit mag lezen helaas)
    - Het huis van de moskee
    - De Engelenmaker
    - Schaduwkind
    - Boeken van Chales den Tex
    - Boeken van Arthur Japin
    - Een schitterend gebrek
    - Het verstoorde leven van Etty Hillesum
    - Hersenschimmen
    - De oesters van Nam Kee
    - Het diner
    - De eetclub
    - De tuinen van Dorr
    - Tirza
    - De boeken van Marga Minco
    - De boeken van Tessa de Loo
    - Marcel
    - De onzichtbare jongen
    - De boeken van Judith Visser
    - Tonio
    - Joe Speedboot
    - Boeken van Bordewijk
    - Sourabaja
    - Karakter
    - Boeken van Remco Campbert
    - Met zachte hand
    - Cicilia
    De Engelse aanraders:
    - Boeken van Stephen King
    De Franse aanraders:
    -

    [ bericht aangepast op 7 sep 2016 - 21:24 ]


    "The stars replaced the emptiness of my heart."

    Jaa, de Engelenmaker! Post voor Mevrouw Bromley van Stefan Brijs vond ik ook geweldig.
    Ik ga nu alleen maar zeggen dat er al heel veel goede boeken genoemd zijn, haha. De onzichtbare jongen was inderdaad erg mooi en Een schitterend gebrek en Hersenschimmen ook. Deze vakantie heb ik Joe Speedboot gelezen en dat was ook een heel fris boek - ik weet niet hoe ik het anders moet uitdrukken, haha. Dat vond ik ook wel een aanrader :Y)
    Ik ben zelf echt fan van Bordewijk, maar daar moet je van houden. Karakter is echt een van mijn lievelingsboeken. Oh, en Soerabaja van Pauline Slot vond ik ook erg mooi.

    Nu heb ik toch mijn eigen input gegeven, yay mij *O*


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Ben trouwens nog vergeten Tonio van A.F.Th. van der Heijden te noemen. Zelf ben ik ook fan van Remco Campert, maar velen vinden zijn stijl vervelend.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Engelse en Franse boeken zijn ook meer dan welkom (:.


    "The stars replaced the emptiness of my heart."

    Ribcage schreef:
    Als je van thrillers houdt is Met Zachte Hand van Siska Mulder een aanrader.


    Ik heb nu ook een thriller op school gepakt, ik weet niet of iemand er ooit van heeft gehoord maar hij heet schaduwzuster van Simone van der Vlugt
    Dit is echter niet echt mijn niveau maar goed genoeg voor het begin van het schooljaar (:.


    "The stars replaced the emptiness of my heart."

    Alle boeken van Stephen King zijn geweldig c; Vooral De beproeving en Mobiel vond ik heel leuk (: Ik heb het laatst ook Ik ben de nacht van Ethan Cross gelezen, dat vond ik ook een boek dat heel 'vlot' las.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik vond De Kleine Blonde Dood van Boudewijn Büch zooooooooooo'n prachtig boek! De verhaallijnen zijn af en toe wel wat verwarrend maar die krijg je vanzelf wel door (vooral qua tijd enzo, wisselt continue af) maar het boek is zooooooooooooooo mooi geschreven. Heftige onderwerpen, maar wel heel erg luchtig geschreven en dat boek heeft echt mijn hart gestolen. Het heeft me laten lachen, laten huilen, van de personages laten houden. Ik houd van dat boek.

    Voor Engelse suggesties: De vliegeraar / The Kite Runner van Khaled Hosseini. Het boek is Amerikaans, ik mocht 'm lezen voor m'n Engelse boekenlijst, ook echt een prachtig boek. En verder zou je ook Extremely Loud and Incredibly Close kunnen lezen van Jonathan Saffran Foer (of hoe je z'n naam ook schrijft, weet 't ff niet), is een best heftig boek (gaat een beetje over 9/11)


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Persoonlijk zou ik graag eens Cecilia van Ish Ait Hamou (die kerel van So You Think You Can Dance, da's Vlaams, maar ook Nederlandstalig) lezen, dus dat kan je ook eens proberen? Dit zijn de namen van Tom Wieringa schijnt ook een goed boek te zijn.

    [ bericht aangepast op 7 sep 2016 - 21:23 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Derks schreef:
    Ik vond De Kleine Blonde Dood van Boudewijn Büch zooooooooooo'n prachtig boek! De verhaallijnen zijn af en toe wel wat verwarrend maar die krijg je vanzelf wel door (vooral qua tijd enzo, wisselt continue af) maar het boek is zooooooooooooooo mooi geschreven. Heftige onderwerpen, maar wel heel erg luchtig geschreven en dat boek heeft echt mijn hart gestolen. Het heeft me laten lachen, laten huilen, van de personages laten houden. Ik houd van dat boek.

    Voor Engelse suggesties: De vliegeraar / The Kite Runner van Khaled Hosseini. Het boek is Amerikaans, ik mocht 'm lezen voor m'n Engelse boekenlijst, ook echt een prachtig boek. En verder zou je ook Extremely Loud and Incredibly Close kunnen lezen van Jonathan Saffran Foer (of hoe je z'n naam ook schrijft, weet 't ff niet), is een best heftig boek (gaat een beetje over 9/11)


    En uit de bergen kwam een echo is ook echt een prachtig boek, ook van Hosseini!


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    The kite runner is wel een aanrader voor Engels. Mooi verhaal, goede boodschap ook wel.

    Wauw dankjewel voor al jullie tips, wat zal ik veel moeten lezen :')
    Ik ga er zeker gebruik van maken ^^ voor iedereen die mooi tussen de aanraders zat te neuzen op zoek naar zelf een boek, morgen werk ik het topic weer bij (:.


    "The stars replaced the emptiness of my heart."

    Voor Engelse titels:

    The Ocean at the end of the lane van Neil Gaiman, The Picture of Dorian Gray van Oscar Wilde


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Voor Frans : Amélie Nothombe - Stupeur et Tremblements (idk of het juist is geschreven, maar je vind het vast terug.)
    Voor Engels : The Lord of The Flies - William Golding en Catcher in the Rye - Salinger

    Alle drie heel leuke boeken om te lezen, vind ik persoonlijk ! (:


    soul made of stardust and chaos.

    Ik weet nog dat ik voor Frans À quoi rêvent les loups van Yasmina Khadra en Notre-Dame de Paris van Victor Hugo heb gelezen, en hoewel het heel goede verhalen waren weet ik wel nog dat ik het taalgebruik best moeilijk vond.


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Ik ga nu zelf voor nederlands De Intrede van Christus in Brussel lezen, wat echt heel erg interresant klinkt! Laat je niet afschrikken door de titel, want van wat ik er van gehoord/gelezen heb heeft het vrij weinig met religie te maken. Het boek staat op lezen voor de lijst, niveau 4.


    take me back to the basics and the simple life

    Alles wat er was van Hanna Bervoets vond ik wel een interessant boek. Mindfucking, maar interessant.


    Stenenlikker