• De laatste tijd merk ik dat het wat betreft mijn fanfictions niet loopt zoals ik wil, dus ik heb besloten om het schrijven maar even te laten rusten.
    Zoals sommigen van jullie weten, lijdt ik al enkele jaren aan depressie.
    Nu werd ik laatst ineens overspoeld door het idee om een blog te starten over mijn depressie, aangezien ik graag dingen van me af schrijf en het wellicht ook voor anderen prettig is om mijn verhalen te lezen (wetende dat ze niet alleen zijn).

    Maar ik weet eigenlijk niet zo goed hoe je zoiets moet aanpakken en of er uberhaupt interesse in is.
    Ik weet dat veel mensen het zien als "aanstellerij" maar ik ben van mening dat je dingen uit een heel ander perspectief gaat zien als je "meekijkt" in het hoofd van iemand met depressie.

    Ik heb al op internet rondgesnuffeld, maar er zijn weinig (actieve) blogs over depressie te vinden.

    Dus, heeft er iemand ervaring met het runnen van een blog?
    Of interesse in het lezen van zo'n blog?

    Zou je interesse hebben in het lezen van zo'n blog?

    57.1% (12 stemmen)
     
    Ja

    19.0% (4 stemmen)
     
    Nee

    23.8% (5 stemmen)
     
    Ligt aan de schrijfwijze


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Dat lijkt me heel interessant! Zelf heb ik ook een depressie, maar ik zou niet weten hoe ik het om zou moeten zetten in een blog.


    Your make-up is terrible

    Ik ben niet depressief, maar heb wel ervaring met bloggen.
    Voor mij is het gewoon als een dagboek schrijven, maar dan op een manier dat iedereen het snapt en zo dat je het prima vindt dat anderen het lezen - ik snap best als sommige awkward dingen niet op internet hoeven.

    Ik zou het misschien wel volgen, dus stuur maar een link als je het besluit te doen (:


    obsessive rage

    Nee, ik wist helemaal niet dat je dat hebt! Oooh, poepie toch! <3

    *a lot of other hugs*
    Je mag me altijd een berichtje sturen, als je steun nodig hebt of als je gewoon eens een awesomegezellig gesprek wil hebben. <3
          Ik durf eigenlijk niet toe te geven of te zeggen dat ik in een depressie zit. Wat is een depressie eigenlijk (retorische vraag voor degenen die het niet snapten)? Sommigen eigen het zichzelf zo snel toe dat ze een depressie hebben, waardoor de echte 'oorzaak/reden' niet bekend meer is. En even terug op je originele vraag, ik zou het wel willen lezen.

    [ bericht aangepast op 9 sep 2016 - 23:16 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Jaa dit lijkt me echt wel interessant omdat ik weet hoe je je voelt....

    Als er iets is kan je me altijd een berichtje sturen x

    Ik heb op ja geduwd, niet omdat ik het perse zou volgen (niets persoonlijks, ik heb gewoon een druk leven), maar omdat je het zelf wilt en er in de wereld altijd mensen zijn, bij wat je ook doet, die je het zullen waarderen. Als je die groep er een groot plezier mee kan doen, ga er dan voor! Een meerwaarde zijn in het leven van zes personen is al genoeg! Het hoeven er daarom niet altijd twintig te zijn. Kwaliteit boven kwantiteit.

    [ bericht aangepast op 3 okt 2016 - 21:21 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Ik blog zelf voor m'n studie, dus niet gerelateerd aan depressie. Maar kan ook best persoonlijk zijn (omdat ik veel eigen werk post, ook werk niet gerelateerd aan school af en toe). Ik doe het zelf niet voor het aantal volgers maar echt als logboek, waar mensen wel in mogen meekijken als ze willen.

    Belangrijk is denk ik dat je het wel echt voor jezelf doet en afweegt wat de rest van de wereld aangaat en wat niet. Taboe doorbreken is goed, maar ga niet over je eigen grenzen heen daarin.
    En hoe je het verder invult... Je kan het doen zoals je zelf wilt, in verhaalvorm, of informatief, of een combi... Ben wel benieuwd dus zal een linkje wel tof vinden als je 'm aanmaakt!


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Ik zou het heel interessant vinden om het te lezen! Ik ben toch wel benieuwd hoe andere mensen omgaan met problemen in hun leven en dan weet ik dat er ergere dingen zijn dan de dingen die ik meemaak.

    En als het voor jou helpt om het uit te schrijven, moet je dat zeker vooral doen! Je kunt het in ieder geval ergens kwijt, dat kan best opluchten denk ik.

    Ik ben in ieder geval wel benieuwd naar je blog!


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly