• En ik ben suuuuper enthousiast want dit wordt de eerste keer dat ik alleen op reis ga. Ja, echt waar, helemaal in mijn uppie. Ik wil al zo lang naar Londen want toen ik er 5 jaar geleden was vond ik het zo geweldig en er is nog zoveel dat ik graag wil zien daar! En telkens als ik anderen meevroeg dan wilden ze wel maar gebeurde er uiteindelijk niets. Dus toen heb ik vandaag de knoop door gehakt en dus vlieg ik in mei naar Londen voor drie nachtjes :'D (Voor 206 euro incl overnachtingen (yeah))

    Waaaaah ik ben zo blij!! En er is zó veel dat ik nog wil zien (onder andere natuurlijk de Harry Potter studiotour natuurlijk).

    Om het topic even nuttig te houden; ben jij ooit alleen op reis geweest? En wat raadt jij me allemaal aan om te doen in Londen? (Ik ben al naar the Lion King, London Dungeon, Camden Market, Jack the Ripper tour en de meeste bekende bezienswaardigheden geweest.)

    [ bericht aangepast op 19 sep 2016 - 21:36 ]


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Dammnnn. :'c Waarom mocht ik niet mee #cries #i'msojellyrn


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Wat leuk! Veel plezier!

    Ik ben nog nooit ergens alleen naartoe geweest, maar dat komt omdat ik 13 ben :') Ik heb ook geen aanraders aangezien ik nog nooit in Londen zelf ben geweest. Ik wil zo graag eens naar Schotland. En nog eens naar Ierland. Maar Londen lijkt me geweldig.


    I've hurt you again. How foolish can one man be?

    Oh supervet! Zoiets wil ik ook een keer doen maar heb er tot nu toe het lef nog niet voor gehad.
    Ik ben zelf nog maar 1 keer in Londen geweest dus ik ben eigenlijk vooral in de meest toeristische gebieden geweest. Al is het wel leuk om even langs de daadwerkelijke filmlocatie van Sherlock te gaan. ^^

    Heel veel plezier alvast! Ik ben echt jaloers haha.

    Awh thanks! Gaat vast wel goed komen (oké, ik scheit hem wel een beetje maar ik ben vooral héél enthousiast). Ik wilde eigenlijk altijd al een keertje alleen op reis en dit is een mooi begin lijkt me haha.

    @Athlone; Gewoon je ouders overhalen ^^ Werkte bij mij destijds ook (;

    @Krolock; Ohh, dat ga ik onthouden. Filmlocaties zijn altijd awesome!


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Heel veel plezier, ik ben nu echt jaloers!


    16 - 09 - '17

    Gaaf! Heel veel plezier (:


    26 - 02 - '16

    Ik ben zo jaloers! Ik ben al héél vaak alleen op reis geweest, vooral in mijn eentje naar Londen omdat ik daar gewoond heb.
    Aanraders... Greenwich, vaak nog best onbekend voor toeristen, Regent's Park, Oxford en Brighton (het is buiten Londen maar heel goed bereikbaar vanaf Londen), Harrod's alle musea, vooral Natural History Museum en V&A, National Gallery en National Portrait Gallery, Richmond is ook echt een aanrader, maar wel in zone 5, dus best een tripje met de metro, maar dat is een prachtige borough met een enorm park waar herten los rondlopen (moet je wel niet in het weekend gaan), Westfield (een ENORM winkelcentrum. Zo'n enorm winkelcentrum heb je nog nooit gezien), Covent Garden en dat zijn de minst toeristische dingen waar ik op het moment op kan komen. (:

    Één tip: als je toch besluit naar een toeristische attractie te gaan, bijvoorbeeld Madame Tussaud's, dan kun je een kaartje van National Rail kopen (dus de trein, 'overground' genoemd in Londen) en dan lever je die in bij de attractie en dan krijg je het tweede kaartje gratis. Het is wel wat duurder dan met de metro, maar nog steeds goedkoper dan een tweede kaartje betalen. Je kunt dan op de terugweg gewoon op je oyster card reizen. Check wel van tevoren de website om te kijken voor welke attracties dit geldt. De actie heet: 2FOR1 Days out.

    Edit: ik zie net dat je in je eentje gaat. Ach, misschien ontmoet je daar wel nieuwe mensen om mee te gaan. Dat is heel makkelijk daar, vooral in hostels. (:

    [ bericht aangepast op 19 sep 2016 - 21:52 ]


    Take risks and conquer your fears.

    Londen is echt heel tof, ik ben er afgelopen mei/juni geweest als examenreis met mijn beste vriendin en wil nu al weer terug.
    Aanraders: qua eten sowieso Byron's, als je van burgers houdt ten minste. Geweldig eten, niet zo duur en ontzettend aardig personeel. Vooral die in Hammersmith, maar ik gok dat het overal zo is.
    Ik vond Wicked ook heel tof, maar wel duur. Als je van musicals houdt een aanrader in ieder geval.
    Daarnaast Hamleys, de enorme speelgoedwinkel. Gewoon om je weer even 5 te voelen. Natuurlijk de Disney store(s), en even naar de HMV (His Master's Voice, een geweldige muziekzaak waar ze supergoedkope cd's, dvd's en merch van allerlei geeky stuff hebben). Deze zit volgens mij vlak naast de metro-uitgang van Bond Street, maar het zou ook een ander metrostation kunnen zijn. In ieder geval het station na/voor Oxford Street, de rode lijn.
    Daarnaast Regents Park, even rusten bij Piccadilly en een broodje tonijnsalade (als je dat lust) scoren bij Pret-A-Manger. (:


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Corday schreef:
    Ik ben zo jaloers! Ik ben al héél vaak alleen op reis geweest, vooral in mijn eentje naar Londen omdat ik daar gewoond heb.
    Aanraders... Greenwich, vaak nog best onbekend voor toeristen, Regent's Park, Oxford en Brighton (het is buiten Londen maar heel goed bereikbaar vanaf Londen), Harrod's alle musea, vooral Natural History Museum en V&A, National Gallery en National Portrait Gallery, Richmond is ook echt een aanrader, maar wel in zone 5, dus best een tripje met de metro, maar dat is een prachtige borough met een enorm park waar herten los rondlopen (moet je wel niet in het weekend gaan), Westfield (een ENORM winkelcentrum. Zo'n enorm winkelcentrum heb je nog nooit gezien), Covent Garden en dat zijn de minst toeristische dingen waar ik op het moment op kan komen. (:

    Één tip: als je toch besluit naar een toeristische attractie te gaan, bijvoorbeeld Madame Tussaud's, dan kun je een kaartje van National Rail kopen (dus de trein, 'overground' genoemd in Londen) en dan lever je die in bij de attractie en dan krijg je het tweede kaartje gratis. Het is wel wat duurder dan met de metro, maar nog steeds goedkoper dan een tweede kaartje betalen. Je kunt dan op de terugweg gewoon op je oyster card reizen. Check wel van tevoren de website om te kijken voor welke attracties dit geldt. De actie heet: 2FOR1 Days out.

    Edit: ik zie net dat je in je eentje gaat. Ach, misschien ontmoet je daar wel nieuwe mensen om mee te gaan. Dat is heel makkelijk daar, vooral in hostels. (:


    Ik had stiekem al een heel klein beetje gehoopt dat jij zou reageren aangezien ik me kon herinneren dat je in Londen gewoond hebt haha! Dus ik ben heeel erg blij met al je tips ;D

    Ik zit trouwens in een hostel dus ik hoop gewoon wat mensen te ontmoeten. Metro etc. moet ik nog een beetje uitzoeken maar het hostel zelf zit in Soho dus lekker centraal!


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Sempre schreef:
    (...)

    Ik had stiekem al een heel klein beetje gehoopt dat jij zou reageren aangezien ik me kon herinneren dat je in Londen gewoond hebt haha! Dus ik ben heeel erg blij met al je tips ;D

    Ik zit trouwens in een hostel dus ik hoop gewoon wat mensen te ontmoeten. Metro etc. moet ik nog een beetje uitzoeken maar het hostel zelf zit in Soho dus lekker centraal!

    Dat is echt een toplocatie! Ik zat afgelopen zomer ook in een hostel toen ik naar Londen op vakantie ging en ongeveer 80% van de mensen die er sliepen waren in hun eentje, dus die zoeken vaak ook mensen om mee op te trekken.
    Voor de metro kun je de app 'tube map' downloaden als je een smartphone hebt. Dat is dus een metrokaart met alle lijnen en dan kun je altijd onderweg checken welke lijn je moet hebben. Er zijn ook papieren versies van, die liggen op elk metrostation, maar die raak je ook heel makkelijk kwijt. (: Veel plezier!


    Take risks and conquer your fears.

    Veel plezier! Ik ben al twee keer naar Londen geweest. De eerste keer vooral de bekende bezienswaardigheden. De tweede keer zaten we met het hotel in een andere omgeving en dus zagen we ook iets anders, maar de tweede keer was vooral de harry potter studio tour het hoogtepunt.


    Tears are words the heart can't say.

    Waauuw! Ik ben in Camden in Londen geweest, vond ik heel bijzonder!
    Ik ben afgelopen maart alleen naar Japan geweest, ik moest heel veel moed verzamelen maar ik ben zo blij en trots op mezelf dat ik ben gegaan.


    No growth of the heart is ever a waste

    Wat leuk, heel veel plezier! c:


    But perhaps the monsters needed to look out for each other every now and then.

    206 euro valt best wel heel erg mee! Damn ik wil ook heel graag in m'n eentje (of met vrienden die willen oid) naar Londen om de musical Wicked te zien (voor de 4e x) want vanaf 30 januari tot juli 2017 speelt Willemijn Verkaik als Elphaba en die wil ik zooooo graag zien. (Maar ik kan dus nergens boeken bc ik ben nog geen 18 en voorlopig heb ik ook niet genoeg geld, helaas)

    Ben je al eens in Harrod's / Hamleys geweest? Of een debat bijgewoond bij de houses of parliament? (Best interessant tho, met school gedaan) Of voetbalstadia bezocht? (Arsenal, Chelsea, Wimbledon) of het gebouw van de MI6 gezien?

    [ bericht aangepast op 19 sep 2016 - 23:03 ]


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    206 euro valt best wel heel erg mee! Damn ik wil ook heel graag in m'n eentje (of met vrienden die willen oid) naar Londen om de musical Wicked te zien (voor de 4e x) want vanaf 30 januari tot juli 2017 speelt Willemijn Verkaik als Elphaba en die wil ik zooooo graag zien. (Maar ik kan dus nergens boeken bc ik ben nog geen 18 en voorlopig heb ik ook niet genoeg geld, helaas)

    Ben je al eens in Harrod's / Hamleys geweest? Of een debat bijgewoond bij de houses of parliament? (Best interessant tho, met school gedaan) Of voetbalstadia bezocht? (Arsenal, Chelsea, Wimbledon) of het gebouw van de MI6 gezien?


    Oh hier word ik blij van, ik heb letterlijk alles op je lijst nog niet gedaan. Woeeeh, bedankt voor de tips! :'D


    When time and life shook hands and said goodbye.