• hallo iedereen die het interessant vind om dit topic te bekijken,
    al een hele tijd heb ik een idee voor een verhaal in mijn hoofd zitten, alleen nooit kreeg ik het echt op papier. Sinds 5 dagen geleden (jaja, ik kan tellen hoor) heb ik besloten te beginnen met schrijven en het idee voor mezelf uit te gaan werken.
    Omdat ik het idee (eigenlijk met name de kern) heb uitgewerkt, en nu ben begonnen met het schrijven, zou een cover wel fijn zijn :Y)


    okeee, to the point voor iedereen die een cover wil maken:

    Titel - The Exterminator (als het kan een versie met en een versie zonder titel, ik ben van deze namelijk nog niet helemaal zeker)
    Ondertitel - Kill the Death
    Naam - Naam en gebruikersnaam hoeven allebei niet op de cover
    Samenvatting -

    Echt een concrete samenvatting heb ik nog niet, maar dit is in ieder geval een beetje de verhaallijn:
    Sebastian "Sean" Martin deed zijn ogen open en zat in een volledig, in duisternis gehulde ruimte, terwijl zijn geheugen hem zwaar in de steek laat. Hij weet niet wie hij is, en waar hij vandaan komt, maar bijvoorbeeld wel dat 0 graden Kelvin -256 graden Celcius is.
    Wanneer de ruimte plotseling is gehuld in een kleine lichtbal, ziet Sebastian dat hij zich er niet alleen bevind. Twee andere mensen zitten net als hem vastgebonden aan een stoel zonder gevoel in hun enkels en polsen.
    Wanneer een vrouw hem ingewikkelde informatie vertelt, en het daarna weer zwart is, ontwaakt Sebastian in een ronde, schemerige ruimte. Wanneer de deur hiervan opengaat worden hij en het gezelschap van de eerste kamer opgewacht door ongeveer 40 jongens en meisjes tussen de 15 en 20 jaar. Sebastian komt erachter dat ze bij een groot "kamp" zijn, een kamp voor jonge soldaten die het terrorisme over de wereld zullen uit gaan schakelen. Dat is hen tenminste allemaal vertelt. Elk kind wordt ingedeeld in een van de vier groepen die dingen voor het kamp uitvoeren, en zo ook Sean en zijn twee oude kamergenoten en tevens vrienden. Het enige wat Sebastian van deze taken zeker weet is dat hij geen Exterminator wil worden, oftewel de moordenaar wilt zijn.
    Maar is 'het uitschakelen van terrorisme' wel de werkelijke reden van het kamp? En zal Sebastian ooit nog teweten komen wie hij hiervoor was en waarom ze hem tot soldaat hebben gemaakt?

    Afbeeldingen - Het liefst geen mensen op de cover, omdat ik geen faceclaims wil gebruiken zodat je een eigen inbeelding bij het persoon krijgt. Wanneer het mooier is om er een persoon op te hebben, dan de achterkant van een bruinharige jongen rond de 17.
    Verder heb ik geen concrete afbeeldingen, maar wel een paar afbeeldingen als idee:
    iets met een bewegende straat, zoals dit


    of een straat als achtergrond

    Een soort 'gebroken' overlay:

    Verder misschien nog iets als bliksem, of bijvoorbeeld vuisten, aangezien het meest gebruikelijke 'wapen' in het verhaal vuisten zijn. Wat ik ook erg gaaf vind is zo'n richtingsding wat een geweer bijvoorbeeld heeft, alleen ik heb dus geen idee hoe je dit noemt :') (bij extra staan twee boekenkaften van een trilogie, en hier staat zon richtingsding op) Het enige wat ik er alleen niet op wil hebben is bloed, omdat ik dit zelf helemaal niet mooi vind op een cover en het ook zeker niet voor gaat komen in het verhaal.
    Eigen inspiratie is natuurlijk ook helemaal prima! En als je weet hoe zo'n richtingsding weet, mag je het me gerust laten weten! :')

    Sfeer - Kil. Ja, ik weet eigenlijk niet hoe ik de sfeer het best kan beschrijven, maar de hoofdpersoon lijd een best zwaar en ingewikkeld leven, aangezien vele vragen van hem misschien nooit beantwoord zullen worden. Een beetje vreugdeloos, tegenstrijdig met hoop?
    Afmetingen - Ik geef mijn voorkeur aan 600:900 (verticaal), of gewoon de verhouding 2:3, maar zolang de cover niet te vierkant of veel te langwerpig is, is het geen probleem
    Lettertype - Iets wat je zelf mooi vind en bij de cover vind passen, zolang het maar niet te 'sierlijk' is als in French Script etc.
    Extra - Mijn inspiratie voor het verhaal komt mede door mijn fantasie, maar ook door de trilogie Boy Nobody. Deze kaften (1 2) van de boeken vind ik erg mooi en ook de sfeer hebben voor dit verhaal, dus misschien kun je hier iets mee (: . Liever niet te felle kleuren, aangezien dat totaal niet bij het verhaal past.

    Voor onduidelijkheden, ik beantwoord elke vraag! De maker van de cover die ik uiteindelijk kies krijg 9 credits als beloning voor de mooie cover en het harde werk :Y)
    alvast bedankt hhi


    take risks

    FlREBlRD schreef:



    Ik kon geen betere plek vinden, overal zag het dr zo 'random' uit..

    thankyouuuu, hij is echt super!


    take risks

    trasecolare schreef:
    (...)
    thankyouuuu, hij is echt super!


    Geen probleem (: wil je iets anders nog veranderd hebben?


    I just caught the wave in your eyes

    FlREBlRD schreef:
    (...)

    Geen probleem (: wil je iets anders nog veranderd hebben?

    Nee, hij is echt prima zo!
    Ik wacht nog even de andere covers af, maar deze is echt heel mooi!


    take risks

    Ik ging de mijne nog aanpassen, maar met zo'n cover heeft dat niet veel zin meer, lol. :'D


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ahavah schreef:
    Ik ging de mijne nog aanpassen, maar met zo'n cover heeft dat niet veel zin meer, lol. :'D

    Ben nog steeds wel benieuwd naar de jouwe, alles kan verassend zijn (:


    take risks



    Dit is de eerste keer dat ik een cover maak.

    Not so good as the other ones, but i tried

    Hope you like it (nerd)

    [ bericht aangepast op 26 sep 2016 - 22:17 ]


    "Can a man still be brave if he's afraid?" -"That is the only time a man can be brave."

    Flowering schreef:



    Dit is de eerste keer dat ik een cover maak.

    Not so good as the other ones, but i tried

    Hope you like it (nerd)

    Bedankt! En als dit je eerste keer is, is hij best goed gelukt! (:


    take risks

    Ik heb over een uurtje pas tijd om af te maken waar ik aan begonnen was, is dat te laat en heb je al gekozen of zal ik toch nog even kijken wat ik er van kan maken? (:

    Skrivbar schreef:
    Ik heb over een uurtje pas tijd om af te maken waar ik aan begonnen was, is dat te laat en heb je al gekozen of zal ik toch nog even kijken wat ik er van kan maken? (:

    Ben erg benieuwd naar jouw cover want jij maakt ook echt supermooie en heb nog niet gekozen, dus je hebt alle tijd (:


    take risks

    Morgen volgt een nieuwe versie met andere resources, want mijn harde schijf wordt vandaag niet herkend door mijn laptop en daar staat dat allemaal op.

    So far heb ik dit.



    EDIT:

    [ bericht aangepast op 29 sep 2016 - 16:35 ]