• Op de drempel staat armenkruis je stem


    Een exclusieve groep schrijvers en kunstenaars, met hun persoonlijke problemen, de struggles van het onzekere leven van het kunstenaarschap en toestanden tijdens de drukke pulserende dagen van Amsterdam.


    Denk aan de Tachtigers, de Zeventigers en het boek Gimmick! (Joost Zwagerman).




    De groep is een samenkomen van vrienden en kennissen, een gekunstelde manier om terug te grijpen op oude tradities en klassieke kunsten. Met idolen als Kloos en Gorter en tegelijkertijd Van Ostaijen en Mondriaan, proberen zij kunst heruit te vinden.

    Het begon als een romantisch idee van een kunstenares, wat uiteindelijk werd doorgevoerd door idealistische mannen.
    - De groep bestaat uit zowel mannen, als vrouwen. Er zijn echter meer mannen dan vrouwen.
    - De groep bestaat uit kunstenaars, dichters, schrijvers, schilders, fotografen.
    - Het gezamenlijke idee is het terugbrengen van kunst naar een hoger niveau en daarnaast een nieuwe kunst uit te vinden die beter past bij de hedendaagse samenleving.
    - De kunstenaars hebben daarnaast nog uiteenlopende opvattingen en denkwijzen.

    Hoe gaan ze om met elkaar, het vluchtige van de grote stad en de druk van presteren? Hoe combineren ze klassieke vormen en ideeën met vernieuwende kunsten en poëtica? En moeten ze geëngageerd te werk gaan, of juist de kunsten scheiden van de opdracht van de maatschappij?



    In het diepst van mijn gedachten





    ***


    Laat me weten wat je ervan vindt!

    [ bericht aangepast op 17 okt 2016 - 20:59 ]

    Doe jij mee?

    Ik vind het een leuk idee! Ik zou denk ik wel meedoen.


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Ik zou erg graag meedoen als je het opnemen gooit :3


    We've lived in the shadows for far too long.

    Ja tof! ik zou sws meedoen, als je hem opent wil je me dan een berichtje sturen?


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Wat leuk! Ik zal het snel online zetten, dan plaats ik hier een linkje (: