• De stelling van deze week luidt:
    De oude Disneyfilms in tekenstijl zijn beter dan de nieuwe computer geanimeerde films.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Take me to wonderland

    Als in de animatie/tekenstijl of echt hoe het in elkaar steekt? Ik denk dat ik er oneens mee ben, de nieuwere films zijn opzich wel goed, hoewel ik de oudere Disneys en de klassiekers toch echt wel het leukst vind.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Waar precies praten we over ?

    Het verhaallijn? Dat is helaas niet mijn voorkeur maar nog steeds niet slecht.
    De voice overs? Ook niet heel slecht, beter dan de oudere.
    De techniek van de animatie? Niet vergelijkbaar.
    De kwaliteit van de films? Idk.
    De karakters? Niet heel verschillend in mijn mening.
    De themas? Sommige vind ik wel leuk.

    Om eerlijk te zijn vond ik maar een paar disney films leuk, mulan, aladin, tarzan, Junglebook(?) en 101 dolmatiërs (?). (geen idee of het daadwerkelijk allemaal disneyfilms zijn)


    Never forget who you are and where you come from

    Oneens, dat is wat men al eeuwen zegt over van alles en nog was: ''vroeger was het beter'', dat is zoiets des mens denk ik, maar of ze echt beter "zijn'', absoluut niet. Ik vind dit overigens iets te subjectiefs om een stelling over te maken.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Oneens. Disney Animation gaat ook alleen maar mee met zijn tijd. Deze nieuwe technologieën maken het werk uiteraard ook veel makkelijker, tegenover de periode waarin elk frame met de hand getekend moest worden. Ik betwijfel of er echt nog een animatiestudio bestaat die volledig op die manier werkt.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Oneens.

    Ik denk dat we vaak vooral het nostalgische gedeelte liefhebben. Net wat Histoire zegt; vroeger was alles beter. Zogenaamd dan.

    Hunterson schreef:
    Oneens. Disney Animation gaat ook alleen maar mee met zijn tijd. Deze nieuwe technologieën maken het werk uiteraard ook veel makkelijker, tegenover de periode waarin elk frame met de hand getekend moest worden. Ik betwijfel of er echt nog een animatiestudio bestaat die volledig op die manier werkt.


    Avatar the last airbender en de legend of Korra worden nog met de hand getekend.

    Persoonlijk vind ik de meeste Disney films niet heel leuk. Het maakt mij ook niet zoveel uit of ze 2d of 3d zijn.


    ©1998

    Oneens, ze gaan zoals al gezegd ook maar gewoon mee in de tijd. Wel vind ik de traditionele 'getekende' films leuker, maar dat komt omdat dat inderdaad iets nostalgisch heeft, niet omdat het ook daadwerkelijk beter is. Ik denk dat de kinderen die nu opgroeien met de vernieuwde Disneyfilms hetzelfde hebben als zij later ouder zijn. Wat betreft beeld zijn de nieuwere, computer geanimeerde films in mijn mening voor de maatstaven van onze tijd beter. Je merkt wel heel erg dat Disney qua verhaallijn en hoofdpersonages af wil wijken van de traditionele Disneyprinses. De nieuwere films vind ik persoonlijk best feministisch, denk aan Frozen, Tangled etc.

    [ bericht aangepast op 23 okt 2016 - 9:54 ]


    What's meant to be will find it's way

    Kan ik wel in meegaan...

    Ik vind de oude stijl wel mooier maar dat maakt het niet per se beter.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    JDM schreef:
    Ik vind de oude stijl wel mooier maar dat maakt het niet per se beter.

    Dit. Ik heb een heleboel oude Disneyfilms die ik leuk vind (heel leuk zelfs), en ik vind die oude animatie- en tekenstijl wel iets hebben (de nostalgie ook), maar er zijn zeker en vast ook genoeg nieuwe Disneyfilms die het waard zijn om gekeken te worden.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Wat zijn 'oude disneyfilms' ? Tussen, bijvoorbeeld, Sneeuwwitje en de Leeuwenkoning zit bijna 60 jaar. Deze twee films verschillen enorm qua techniek, compliciteit en afwerking.

    [ bericht aangepast op 23 okt 2016 - 10:50 ]


    The soul needs autumn.

    Oneens, het heeft gewoon een nieuw jasje. De inhoud blijft gewoon wel verhalen van Disney. Bovendien, de kinderen van nu hebben veel liever een 3D animatie dan 2D animatie.

    Mwa, ik vind persoonlijk de getekende leuker dan de geanimeerde. Maar dat is een kwestie van smaak


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Oneens. Ik vind beide stijlen mooi.

    Saorsa schreef:
    Wat zijn 'oude disneyfilms' ? Tussen, bijvoorbeeld, Sneeuwwitje en de Leeuwenkoning zit bijna 60 jaar. Deze twee films verschillen enorm qua techniek, compliciteit en afwerking.


    Volgens mij alles wat nog getekend is. Zo interpreteerde ik het.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.