• De stelling van deze week luidt:
    De oude Disneyfilms in tekenstijl zijn beter dan de nieuwe computer geanimeerde films.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Take me to wonderland

    Kwestie van smaak. Beide stijlen hebben hun charme. De moraal is wat voor mij telt.


    26 - 02 - '16

    Krolock schreef:
    Oneens.

    Ik denk dat we vaak vooral het nostalgische gedeelte liefhebben. Net wat Histoire zegt; vroeger was alles beter. Zogenaamd dan.


    I've hurt you again. How foolish can one man be?

    Krolock schreef:
    Oneens.

    Ik denk dat we vaak vooral het nostalgische gedeelte liefhebben. Net wat Histoire zegt; vroeger was alles beter. Zogenaamd dan.


    Seasons will change, but I shall remain

    Meh, ik kijk weinig Disney, dus ik kan hier niet echt op antwoorden.


    Queer zijn is gewoon alles

    Yeji schreef:
    Als in de animatie/tekenstijl of echt hoe het in elkaar steekt? Ik denk dat ik er oneens mee ben, de nieuwere films zijn opzich wel goed, hoewel ik de oudere Disneys en de klassiekers toch echt wel het leukst vind.


    16 - 09 - '17

    Oneens,
    De oude heeft iets nostalgisch en is gewoon leuk om naar te kijken.
    De nieuwe is prettiger om naar te kijken maar heeft niet het nostalgische.
    Beide hebben dus zo hun charmes.


    darling i'm a nightmare, dressed like a daydream

    Yoosung schreef:
    Kwestie van smaak. Beide stijlen hebben hun charme. De moraal is wat voor mij telt.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Oneens, als ik eerlijk ben, vind ik het allebei geweldig. Ik houd van the Lion King, nog steeds een all time favorite, maar ik heb ook ontzettend genoten van bijvoorbeeld Finding Dory.
    En wat wordt er verstaan onder 'beter'? Het is allebei goed, maar het is ook niet goed te vergelijken vind ik. Het is een kwestie van smaak.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Rare stelling dit, aangezien "beter" iets subjectiefs is...


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    Rare stelling dit, aangezien "beter" iets subjectiefs is...

    De oude Disney-films zijn nog altijd de beste, qua stijl weet ik niet. Die oude tekenstijl heeft wel iets, maar alles gaat mee met zijn tijd, ook het maken van films. Alles wordt steeds gemoderniseerd en ze kunnen ook meer doen met het maken van een tekenfilm. Kijk bijvoorbeeld naar Frozen, ik denk niet dat ze dat vroeger konden maken met die effecten, of toch niet zo goed als nu. Ik vind ze allebei goed en leuk.


    If you look before you jump, maybe you jump never.

    Oneens. Niet beter, maar vooral anders. Natuurlijk zit er aan de films van vroeger nostalgische waarde, maar in de nieuwe films zit zoveel heerlijke humor en ik vermaak me daar ook prima mee! Tangled is bijvoorbeeld echt één van mijn favorieten, samen met Tarzan en The Lion King.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Eledhel schreef:
    Rare stelling dit, aangezien "beter" iets subjectiefs is...


    En dus iets waar een mening over gegeven kan worden :'D. Dat is toch juist het idee van een stelling?


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Ik vind de oude wel een beter verhaal hebben, maar de nieuwe zijn wat makkelijker te kijken - mede dankzij de nieuwe technologie. Alles bij elkaar opwegend denk ik dat de oude toch wel beter zijn.

    Catan schreef:
    (...)

    En dus iets waar een mening over gegeven kan worden :'D. Dat is toch juist het idee van een stelling?

    Discussiëren gaat over feitjes, dat dacht ik altijd. Nu komt het uit op "Ik vind dit mooier, ik vind dat beter" terwijl een discussie juist over iets objectiefs hoort te gaan. Er kan bijvoorbeeld moeilijk gediscussiëerd worden over de stelling "paars is een mooiere kleur dan blauw", terwijl er wel goed gediscussiëerd kan worden over "er moet meer geld worden vrijgemaakt voor de thuiszorg".


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...