• Woah, ik kwam deze link net tegen en het duurde echt even voor het kwartje viel, maar zodra-ie viel was ik er wel meteen van onder de indruk. Deze blog bevat een aantal zeer korte scènes uit een verhaal waarin een man de hoofdrol heeft - maar dan wel zo ingevuld als vaak gedaan wordt wanneer de vrouw de hoofdrol heeft. Vandaar de titel van het stuk.

    Wat vinden jullie ervan? Herkennen jullie het? Of is het eerder overdreven? Ik herken het iets te goed - nog zo'n uiting van geïnternaliseerd seksisme :/

    https://www.mcsweeneys.net/articles/if-women-wrote-men-the-way-men-write-women

    [ bericht aangepast op 27 okt 2016 - 17:24 ]

    I love this.


    Your make-up is terrible

    Ik zal het zo eens lezen. :Y)


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Omg love it


    No guts no glory.

    Ik heb daar zo'n hekel aan, de sensuele, hulpeloze en onderdanige vrouw en de dominante man waar ze knikkende knieën van krijgt. Ik schrijf toch over een totaal ander soort vrouwen, denk ik, lol. Eerder het omgekeerde. Dit is zo: bah, zo'n damsels in distress, dat zou ik nooit uit mijn pen gewrongen krijgen.

    [ bericht aangepast op 29 okt 2016 - 18:05 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Heel vreemd om het zo te lezen, maar ik herken het wel. Zo zou ik een vrouw niet willen schrijven. Uiteraard zou ik haar onzekerheden geven, want niemand is perfect en ik wil geen Mary Sue creëren, maar een dame in nood is ook niet echt iets voor mij.

    Daarnaast vind ik het ook altijd zo vreemd dat als er een maagd in een verhaal voor komt, dat het altijd een meisje/vrouw is(wordt ook behandeld in het artikel zag ik) alsof iedere man op deze wereld al seks heeft gehad. Ik zou geen nee zeggen tegen een verhaal waarin de jongen maagd is en wordt geofferd en dan wordt gered door een meisje.


    Physics is awesome