• Afgelopen maandag ben ik naar de huisarts geweest, aangezien mijn menstruatie later kwam dan verwacht (meer dan twee weken). Ik kan niet zwanger zijn dus heb ik met haar gepraat over wat het dan wel kan zijn. Zij dacht cystes op de eierstokken als ik het mij goed herinner of mijn schildklier (daar horen ook andere symptomen bij, waarvan ik denk dat ik die heb). Ze wilde weten of het mijn schildklier is en ik krijg een papier mee om bloed te laten prikken.

    Dus vandaag heb ik bloed laten prikken en ik ben zenuwachtig om niks geweest. Ja, ik voelde prik wel, maar het deed niet veel pijn.

    Ik dacht, ik kan hier wel eerst een topic over maken en advies vragen (wat de oorzaak kan zijn van dat mijn menstruatie later is), maar dan krijg ik vast toch het advies om naar mijn huisarts te gaan dus heb ik dat eerst gedaan.

    Nu wachten op de uitslag.

    Heeft iemand laatst ook bloed laten prikken?


    Physics is awesome

    Nee, ik niet, maar mijn zusje wel. En ik ben zenuwachtig voor je (uitslag). Zeiden ze hoelang zoiets kan duren?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Nee, gelukkig niet want ik heb er behoorlijk schrik van. :') Ik ben benieuwd naar je uitslag, hebben ze gezegd wanneer je deze krijgt?
    Ik heb zelf wel 2 cysten gehad, maar deze beïnvloedde mijn menstruatie niet ( ze zijn er inmiddels ook niet meer).


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Er zijn echt veel dingen waardoor je menstruatie later kan komen of zelfs uitblijft, lol. Veel stress is vaak nummer 1, maar ook als je plotseling veel aangekomen bent of afgevallen bent, of zelfs als je ondervoed raakt (niet genoeg voedingsstoffen, daarvoor hoef je ook niet af te vallen). Ik hoop echt heel erg voor je dat het zoiets is, want de andere opties lijken me niet echt fijn.

    Veel sterkte!


    Your make-up is terrible

    Yonghwa schreef:
    Nee, ik niet, maar mijn zusje wel. En ik ben zenuwachtig voor je (uitslag). Zeiden ze hoelang zoiets kan duren?


    Ben je met haar mee gegaan?

    De vrouw die mij hielp zei dat ik binnen vijf werkdagen contact mag opnemen met mijn huisarts over de uitslag. Dus waarschijnlijk weet ik volgende week wat de uitslag is.


    Physics is awesome

    Cahira schreef:
    Nee, gelukkig niet want ik heb er behoorlijk schrik van. :') Ik ben benieuwd naar je uitslag, hebben ze gezegd wanneer je deze krijgt?
    Ik heb zelf wel 2 cysten gehad, maar deze beïnvloedde mijn menstruatie niet ( ze zijn er inmiddels ook niet meer).


    Voor mij viel het mee. Maar ik vind het ook niet leuk en ik was best zenuwachtig.

    Binnen vijf werkdagen mag ik contact opnemen met mijn huisarts dus ik denk dat woensdag even langs ga om te vragen of ze de uitslag binnen hebben. Voordeel van de huisarts dichtbij huis te hebben.

    O, mag ik vragen hoe er dan bent achter gekomen dat je ze had?


    Physics is awesome

    Ik heb laatst bloed laten prikken, bleek dat ik ijzertekort heb. Mijn menstruatie is verschrikkelijk onregelmatig dus misschien moet ik daar ook maar voor naar de dokter.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Goed dat je naar de huisarts bent gegaan!

    Ik heb afgelopen woensdag een intake gehad om bloeddonor te worden. Ik vind bloed laten prikken niet heel eng of vervelend, maar wel dat je erna zo'n pijn in je arm krijgt, of tenminste, ik dan.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Thunderfvck schreef:
    Er zijn echt veel dingen waardoor je menstruatie later kan komen of zelfs uitblijft, lol. Veel stress is vaak nummer 1, maar ook als je plotseling veel aangekomen bent of afgevallen bent, of zelfs als je ondervoed raakt (niet genoeg voedingsstoffen, daarvoor hoef je ook niet af te vallen). Ik hoop echt heel erg voor je dat het zoiets is, want de andere opties lijken me niet echt fijn.

    Veel sterkte!


    Daarom ben ik naar de huisarts gegaan. Want ik kan zelf wel gaan bedenken wat er allemaal mis kan zijn, maar dan maak ik mezelf misschien bang. Stress kan wel mee spelen, dat weet ik, want ik ben wel iemand die niet zo goed tegen stress kan.

    We gaan het zien. Ik wacht de uitslag van de bloedtest af en de dokter heeft gezegd dat ik wel mag afvallen.


    Physics is awesome

    Kelmeckis schreef:
    (...)

    Daarom ben ik naar de huisarts gegaan. Want ik kan zelf wel gaan bedenken wat er allemaal mis kan zijn, maar dan maak ik mezelf misschien bang. Stress kan wel mee spelen, dat weet ik, want ik ben wel iemand die niet zo goed tegen stress kan.

    We gaan het zien. Ik wacht de uitslag van de bloedtest af en de dokter heeft gezegd dat ik wel mag afvallen.


    Met afvallen moet je wel oppassen, want als je opeens veel gaat afvallen kan dat ook voor onregelmatig zorgen van je menstruatie (net als opeens behoorlijk wat aankomen)


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Tully schreef:
    Ik heb laatst bloed laten prikken, bleek dat ik ijzertekort heb. Mijn menstruatie is verschrikkelijk onregelmatig dus misschien moet ik daar ook maar voor naar de dokter.


    Dat lijkt me ook heftig. Is dat hetzelfde als bloedarmoede?

    Die van mij is dus ook onregelmatig, maar nu was het zo lang tussen twee menstruaties dat ik wel wilde weten wat er aan de hand is.

    Ik zou het wel doen, niet om je bang te maken, want dan heb je zekerheid.


    Physics is awesome

    Anatomy schreef:
    Goed dat je naar de huisarts bent gegaan!

    Ik heb afgelopen woensdag een intake gehad om bloeddonor te worden. Ik vind bloed laten prikken niet heel eng of vervelend, maar wel dat je erna zo'n pijn in je arm krijgt, of tenminste, ik dan.


    Dankjewel! Ik vond het ook wel goed van mezelf, was alleen iets minder blij dat ik bloed mocht laten prikken. Maar ik heb het wel gedaan en het viel me echt mee. Niet denken, maar gewoon doen en binnen twee minuten waren we klaar. Aangezien er maar een buisje gevuld moest worden.

    Wat goed van je! Ik heb echt respect voor mensen die bloeddonor zijn, want ik zou het zelf niet durven. Mijn arm is nu wel gevoelig, maar echt pijn doet ie niet, het voelt anders en dat is logisch want er zit toch een piepklein wondje in.


    Physics is awesome

    Kelmeckis schreef:
    (...)

    Voor mij viel het mee. Maar ik vind het ook niet leuk en ik was best zenuwachtig.

    Binnen vijf werkdagen mag ik contact opnemen met mijn huisarts dus ik denk dat woensdag even langs ga om te vragen of ze de uitslag binnen hebben. Voordeel van de huisarts dichtbij huis te hebben.

    O, mag ik vragen hoe er dan bent achter gekomen dat je ze had?


    Ik kan me je zenuwen goed voorstellen, maar wel fijn dat het voor je meeviel!

    Beide cysten gaven aardig wat buikpijn en dan voornamelijk ter hoogte van de eierstok ( linker in mijn geval ), waarbij de laatste ook uitstraalde over de hele onderbuik.
    Nu moet ik hierbij wel zeggen dat het bij mijn eerste cyste dik 8 maanden heeft geduurd vooraleer ik naar de dokter ben gegaan en er achter kwam dat het een cyste was ( heel dom achteraf). Bij de tweede herkende ik de pijn vrijwel direct, dus toen wist ik het op voorhand al.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Kelmeckis schreef:
    (...)

    Dat lijkt me ook heftig. Is dat hetzelfde als bloedarmoede?

    Die van mij is dus ook onregelmatig, maar nu was het zo lang tussen twee menstruaties dat ik wel wilde weten wat er aan de hand is.

    Ik zou het wel doen, niet om je bang te maken, want dan heb je zekerheid.


    Yup. Het valt op zich nog wel mee, ik moet pillen slikken en verder gaat atletiek nogal moeilijk.

    Ik zat wel te denken dat dit ook misschien de reden is voor mijn onregelmatige menstruatie. I mean, toen ik net ongesteld was ging dat echt super onregelmatig, toen ging het wel wat beter. Nu ben ik ruim twee maanden niet ongesteld geweest, maar nu wel weer. Ik kijk dus wel even hoe het over een maand gaat.

    Sterkte, in ieder geval! Hopelijk is het niets ernstigs.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Standal schreef:
    (...)

    Met afvallen moet je wel oppassen, want als je opeens veel gaat afvallen kan dat ook voor onregelmatig zorgen van je menstruatie (net als opeens behoorlijk wat aankomen)


    Mijn huisarts zei dat ik altijd bij haar langs mag komen om er over te praten als ik wil afvallen. Ze bood zelfs al aan om me door te verwijzen naar een diëtiste dus mocht ik dat doen, dan kan ik ook makkelijk contact opnemen met mijn huisarts als mijn menstruatie onregelmatig blijft.


    Physics is awesome

    Cahira schreef:
    (...)

    Ik kan me je zenuwen goed voorstellen, maar wel fijn dat het voor je meeviel!

    Beide cysten gaven aardig wat buikpijn en dan voornamelijk ter hoogte van de eierstok ( linker in mijn geval ), waarbij de laatste ook uitstraalde over de hele onderbuik.
    Nu moet ik hierbij wel zeggen dat het bij mijn eerste cyste dik 8 maanden heeft geduurd vooraleer ik naar de dokter ben gegaan en er achter kwam dat het een cyste was ( heel dom achteraf). Bij de tweede herkende ik de pijn vrijwel direct, dus toen wist ik het op voorhand al.


    Ja, ik had zelf al mijn mouw opgerold en toen vroeg ze welke arm ik wilde. Ze begreep het meteen en nadat zo'n koordje om mijn arm had gedaan, moest ik met mijn rechterhand een vuist maken en toen was het: 1,2,3 en prik. Dus het ging allemaal best wel snel en bij mij is dat beter.

    Dat lijkt me erg pijnlijk. Wel goed dat je toch uiteindelijk naar de dokter bent gegaan.


    Physics is awesome