• Ik ben de laatste tijd beetje onhandig geweest maar, heb niemand gekwest of pijn gedaan.
    Ik weet dat hun ook tijdje moet negeren maar, wil gewoon weten wat er aan de hand is bij mijn vrienden.

    Mensen negeren iemand niet voor niets. Soms willen ze even geen gezeik aan hun hoofd, of vinden ze iemand niet aardig genoeg.. Je kan je vrienden een berichtje sturen en vragen hoe het met ze gaat/of ze willen afspreken.

    zal ze een tijdje gerust laten om te bekomen en daarna keer met ze praten wat er aan de hand is :s

    Soms is het omdat mensen het druk hebben, soms als het een jongen is, is het omdat hij gevoelens begint te krijgen en daar niets mee wilt (al een vriendin bijvoorbeeld). Soms en daar moet je voor opletten is het ook uit agressie/frustraties op jou afreageren, sommige mensen doen dit bewust om pijn en verwarring in je geest te installeren. Het is een geestelijke mishandelingstechniek, hoewel minder algemeen bekend en daarom net zo gevaarlijk, is het écht iets waar je voor moet uitkijken als je het ziet opduiken. Zeker als je dit fenomeen niet kent, ik wou dat ik het had gekend, wil ik maar zeggen dat dit gedrag een beetje een rode vlag moet zijn, uiteraard hoeft het niet noodzakelijk te zijn, maar je moet kritisch worden zodra je het ziet opduiken. Ik zou zeggen: vraag nooit meer dan twee/drie keer wat er aan de hand is en om iets uit te praten als je iets misdaan zou hebben. Mensen die mentaal gezond zijn laten iemand anders niet onzeker/in paniek achter en geven een geruststelling, zelfs al hebben ze tijd nodig om te bekomen, als ze dat niet doen, na twee/drie keer geef je ze duidelijk aan dat het genoeg is en dat ze nu naar jou moeten komen. Jij, geen contact meer opnamen of proberen er verandering in te brengen. Negeren dat ze je negeren. Als ze dan nog geen contact nemen, moet er echt een lichtje gaan branden over de dynamiek waarin je je bevind en maken dat je wegkomt en niet in de val vallen om je schuldig te voelen, gissen wat er gebeurd is. Als ze tegen dan nog niets gezegd hebben: best is doen negeren dat ze je negeren en zeker niét tonen dat het je op de één of andere manier verward/gekwetst/schuldig/waardeloos of wat dan ook laten voelen, dat is wat ze willen dan en zeker verder zullen doen. Pokerface houden en niet meegaan in de dynamiek van piekeren, je slecht en zo voelen. Ik zeg niet dat het dit is hoor, ik zeg alleen dat je moet uitkijken voor dit fenomeen.

    [ bericht aangepast op 11 nov 2016 - 14:06 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.