• †      CAVE INIMICUM       †
    Beware of the Enemy
    © Camouli & Ziegler





    SHIPS
    Shipname
    x
    x
    x
    x
    x
    Names
    x
    x
    x
    x
    x
    Legenda shiplijst
    Italic = Vriendschappelijk
    Bold = Crush
    Red = Liefdesrelatie
    Underlined = It's over
    Pink = It's complicated


    EVENTS
    Dates & events will be listed below.
    Naam —
    Datum —
    Dresscode —
          Tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst


    REGELS
    — In deze RPG gelden de huisregels van Quizlet
    — Je schrijft een post van minimaal 300 woorden
    — Een reservering blijft twee dagen staan
    — Maximaal twee personages per persoon: verschillende geslachten, afdelingen, etc.
    — Speeltopic wordt over ongeveer een week geopend
    — Geen perfecte personages
    — Geen liefdesrelaties die van te voren zijn afgesproken, zo willen we one-on-one voorkomen.
    — Nieuwe topics worden aangemaakt door Ziegler & Camouli
    — Bespreek relaties en overige zaken in het praattopic
    — Heb je vragen? Stel ze!
    — Have fun!


    TOPICS
    — Rollentopics: O1
    — Praattopics: O1
    — Speeltopics:


    Up with the sun. Gone with the wind.

    START
    Datum: Woensdag 1 september, 1982.
    Welkom scholieren!
    Het schooljaar gaat weer van start en om het nieuwe seizoen te vieren, komt er een feestje! Hogwarts heeft voor alle leerlingen een bal georganiseerd, deze zal plaatsvinden op de onderstaande datum. Het leven op de school is weer als gewoonlijk begonnen en de leerlingen beginnen weer te wennen aan de lessen. We starten op woensdagavond 1 september, het avondeten wordt zo geserveerd en de leerlingen kregen net het (late) woord door over het Bal. Sommige gaan op zoek naar een date en de andere gaan rustig eten, you decide!

    EVENT
    Naam — The Autumn Ball
    Datum — Vrijdag 3 september, 1982.
    Dresscode — Dress To Impress
    Dates — Toegestaan

    [ bericht aangepast op 6 nov 2016 - 20:02 ]


    Up with the sun. Gone with the wind.

    Mon topics


    Lindsay, forever in my heart † • Skaikru went Bughead

    MT


    Big girls cry when their hearts are breaking

    MandarijnTandpasta


    take risks

    MT.


    kindness is never a burden.

    Ananasstroopwafels met uienjus (cat)


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    EnemyOfTheState schreef:
    Mon topics


    kip is lekker daarom heet ik drumstick

    ARWEN ALYCANTE
    GRYFFINDOR | QUIDDITCH CAPTAIN | 7TH YEAR | WAITING FOR HARLOWE
    ««« I don't give a damn about my reputation »»»

    Met lichte irritatie blikte ik richting het luidde groepje eerstejaars die aan de andere kant van de tafel hun enthousiasme uitten. Zelf begreep ik niet goed waarom ze zo blij waren, ik had ze immers goed bestudeerd en geen enkele had de potentie om binnen drie jaar het Quidditch team van Gryffindor te versterken. Dan kon je — in mijn ogen — net zo goed bij Hufflepuff terecht komen.
          Het stuk perkament dat ik had omgewisselt met mijn bord was helemaal ondergekriebeld. Niet met huiswerk natuurlijk, maar met nieuwe Quidditch tactieken die ik in het afgelopen seizoen bij de Holyhead Harpies had gezien. Ik moest alleen nog bedenken hoe ik dit mijn team duidelijk ging maken, want om heel eerlijk te zijn kon ik zelfs soms niet begrijpen wat ik neer had gekrabbeld.
          Even keek ik op om mijn blik door de Great Hall te laten gaan, zoekend naar mijn wederhelft. Ik had eerder in de treinrit met Harlowe afgesproken samen te gaan eten. Helaas had ik haar nog niet gezien wat wellicht kwam doordat de Slytherin tafel helemaal aan de andere kant van de zaal was. Door de drukte kon ik maar nauwelijks zien wie daar zaten.
          Ik hoopte het maar dat ze het niet was vergeten want ik had met man en mach de plek naast me verdedigt. Ik had nog net niet mijn tanden laten zien toen een kleine opdonder de plek had in willen nemen. Normaal was ik wel in een beter humeur maar de aankondiging van het bal had de dag compleet voor mij verpest. Waar vele meisjes enthousiast hun kledingkeuze aan het bespreken waren had ik grommend de eerste Quidditch training van het seizoen moeten verplaatsen. Stelletje egoïsten.
          Een tikkeltje gefrustreerd rolde ik het stuk perkament op om hem in mijn gewaad te steken. Mijn bord schoof ik terug op zijn plek en hongerig legde ik wat voedsel op mijn bord. Nog een nadeel van het hele bal was dat ik mezelf in een jurk moest gaan wringen. Ik hád niet eens een jurk. Wat aggressief prikte ik mijn vork in een stuk kip. Nee. Niks voor mij zo'n bal.

    [ bericht aangepast op 6 nov 2016 - 23:44 ]


    When time and life shook hands and said goodbye.




    Oliver Jackson Blue
    “Thewar may be over, but my ideals haven't changed”
    Gryffindor• 17 • Pureblood • Beater • Prefect • The Great Hall • with Jemima



    Oke, laten we even twee dingen duidelijk maken:
    1. Ja, de oorlog is voorbij.
    2. Nee, ik ben niet blij met de uitkomst ervan.

    Maar wat kan ik nu nog doen? Weinig, eerlijk gezegd. Voor nu probeer ik vooral mijn (blijkbaar) onpopulaire mening voor me te houden. Ik wil natuurlijk niet al m'n vrienden en populariteit verliezen. Voor nu hield ik me dan wel gedeisd, al moet ik wel even mijn toekomst overdenken... Het was altijd mijn ambitie geweest om death eater te worden, dat zeg ik je eerlijk. Nu de oorlog zo is uitgepakt, moet ik echter op zoek naar een nieuwe ambitie.
    Terwijl ik mijn laatste trekjes van mijn sigaret nam, spiekte ik nog even om de hoek of er geen professoren aankwamen. Zo belachelijk ook dat dit allemaal zo geheimzinnig moest. Ik moet toch zelf weten wat ik doe. Ik gooide mijn peuk op de grond en trapte hem uit.
    Nou, nu ophouden met zeuren. Sprak ik tegen mezelf. Even ging ik met mijn hand door m'n haar en streek mijn jasje glad.

    Net voor het eten was ik weggesneaked om buiten nog even te roken. Tijdens het openingspraatje werd ons verteld dat er dit jaar een bal zou worden gegeven over twee dagen. Nu de grote vraag: ga ik een date vragen? Op die vraag heb ik zelf ook nog geen antwoord. Het lag er een beetje aan wat mijn vrienden deden... ik zou het wel zien.
    Dit zou het jaar kunnen zijn dat ik eindelijk Harlowe een keer ga versieren, maar aan de andere kant blijft ze wel een mudblood liefhebber. Bovendien moet ze niks van me hebben. Of zou ik McKenna vragen? Maar dan alleen om haar verschrikkelijk te irriteren. Ik grijnsde bij de gedachte van haar boze gezicht. Nee, ook al klinkt het allemaal heel grappig. Beiden zijn niet realistisch. Ik liep de Great Hall binnen en duwde mezelf langs wat eerstejaars. Wisten ze dan niet wei ik ben? Ben god damnit nog wel prefect hier, een beetje respect zouden ze moeten hebben
    Ook zou ik Arwen kunnen vragen, om als vrienden te gaan dan. Ze was hier een van mijn beste vriendinnen, het meisje was best wel boyish en ook nog eens captain van ons quidditch team. Ze was echt one of the guys. Over guys gesproken, met vrienden gaan is natuurlijk altijd een chille optie.
    Ik scande de Great Hall en mijn oog viel al snel op mijn favoriete Hufflepuff: Jemima.
    Ze zat aan de tafel van Hufflepuff met haar lange zwarte haren die over haar schouders vielen en zo mooi stonden bij haar licht getinte huid. We studeerden vorig jaar best vaak samen en als het aan mij lag dan zetten we dat dit jaar door.
    "Hee beautiful." begroette ik haar, en ik gaf haar een kus op haar wang. "Hoe is je zomer geweest?" Vroeg ik terwijl ik naast haar kwam zitten en nog wat andere Hufflepuffs begroette. Natuurlijk zou ik haar kunnen vragen, maar ik had ook heus wel wat zelfkennis en ben nu niet echt de perfecte gentleman... en Jemima is te lief om te kwetsen, dat zou ik mezelf nooit vergeven. Al moet ik wel toegeven dat ik deze zomer vaker aan haar heb gedacht dan dat ik zou verwachten.. we zullen zien wat dit jaar brengt.

    [ bericht aangepast op 6 nov 2016 - 21:03 ]

    MT.


    take me back to the basics and the simple life

    MT. Ik kan deze week niet heel veel posten, want ik heb proefwerkweek. Hoera.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    HARLOWE IMOGEN GREENGRASS
    You couldn't keep up with me even if you tried. Even if I let you.
    SLYTHERIN | 7TH YEAR | HEADGIRL | THE GREAT HALL

          Eindelijk, ein-de-lijk was het schooljaar weer begonnen. Ze was er weer aan toe, weer lekker lang weg bij de chaos van haar familie. Haar moeders familie zat dit jaar hoog bij haar, stelletje death eaters. Dit jaar ging ze actie ondernemen, dat kon immers als headgirl. Die mensen waren écht gestoord, en ze kon er nooit bijkomen hoe ze ooit Voldemort konden volgen. Om zichzelf maar uit haar gedachte te halen liep ze de Common Room in. De treinreis was soepel verlopen, gelukkig was ze al snel Arwen tegengekomen en hadden ze afgesproken om samen te gaan eten. In de Slytherin Dungeon zag het er dit jaar weer prima uit, en ze had haar kleding opgeruimd en haar bed opgemaakt. Nu het etenstijd was vond ze het de juiste timing om naar de eetzaal te gaan. Ze sloeg haar groene sjaal om en baande een weg naar beneden.
          De gangen richting de Great Hall waren flink gevuld en Harlowe nam grote stappen om de leerlingen heen. De zwarte lakschoenen aan haar voeten klikte deftig op de grond toen ze de deuropening passeerde en de hal inkeek. Shit, de verkeerde kant. De Slytherin tafel leek al vrij gevuld en de brunette zwaaide glimlachend naar haar huisgenoten. Haar nagels waren niet gelakt, een unieke experience, normaal had ze altijd wel een kleurtje en waren ze keurig geveild. Je moest toch wat, en ze speelde geen Quidditch, dus haar nagels konden niet snel breken.
          Daar zat ze dan, Harlowe's wederhelft, een beetje agressief in een stukje kip te prikken. Dit werd een verrassingsaanval, dat had Harlowe al van te voren gepland. Arwen was niet gek, en had haar waarschijnlijk wel aan zien komen lopen, maar dit was het beetje plezier dat de oudste Greengrass nodig had. "Arwen, long time, no see." Ze gaf de dame een knuffel van achter en drukte een kus op haar wang. Het was waarschijnlijk één uur geweest, maar Harlowe was clingy. No shame. "Missed me, baby?" Vroeg ze grijnzend. Lekker klef, zo was Harlowe altijd met haar beste vriendin. Dit nieuwe schooljaar beloofde weer wat goeds, na de oorlog leek de toekomst eindelijk weer zonnig.


    Up with the sun. Gone with the wind.

    Jemima Adelaide Diggory
    ''She conquered her demons and wore her scars like wings''
    | Hufflepuff | 17 | Chaser | Great Hall| Talking to Oliver|


    Jemima had aan het begin van de avond plaats genomen aan de Hufflepuff tafel in de Great Hall, net zoals andere Hufflepuffs. De jongedame had zich verheugd om weer op Hogwarts te zijn. Het eerste deel van de vakantie had ze bij haar ouders doorgebracht en daarna verbleef ze bij haar broer. Londen was een mooie plek om de laatste weken door te brengen en ook erg dicht bij Diagon Alley en Kings Cross. In de vakantie had ze voornamelijk gelezen, piano gespeeld en buiten in de zon gelegen. Het piano spelen voornamelijk bij Finnegan,met haar ouders was ze naar Griekenland geweest voor 12 dagen, waar ze weer in de zon lag en had gelezen.

    De familie Diggory ging al enkele jaren naar Griekenland toe en dit jaar was dit weer het zelfde natuurlijk. Ze hadden vrienden daar, die op hun buurt met Kerstmis naar Engeland kwamen. De voorgaande jaren ging Jemima aldoor naar huis, maar vorig jaar niet en ze was van plan dit jaar ook op Hogwarts te blijven.
    Ze luisterde een beetje mee naar de gesprekken van de anderen, maar besteedde er niet veel aandacht aan. In haar handen had ze een beker met Pumpkin Juice en ze nam er een kleine slok van. Pumpkin Juice was nooit haar favoriete drinken geweest, maar tijdens het diner in de Great Hall was er nooit veel keuze qua drinken. Jemima kon wel water gaan drinken, maar dit dronk ze eigenlijk altijd al wel.

    Haar aandacht werd getrokken door een bekende stem. "Hee beautiful." zei de stem als begroeting, die vervolgde met een kus op haar wang. Een kleine glimlach sierde zich rondom de lippen van Jemima. ''Hello there handsome,'' antwoordde ze terug. Vervolgens stond ze op om de jongeman even te omhelzen. Oliver en zij studeerden vorig jaar vaak samen, wat Jemima altijd erg fijn vond. Zelf was ze best slecht in Potions en wanneer ze het niet snapte, vroeg ze Oliver om hulp. ''Hoe is je zomer geweest?'' Haar ogen keken ietsjes omhoog om Oliver aan te kunnen kijken voordat ze begon te spreken. ''Mijn zomer was prima, veel gelezen en piano gespeelt, mijn broer geholpen met zijn winkel en verder niet heel veel verder,'' begon ze en kort haalde ze haar hand door haar haren. ''hoe was jouw vakantie?''


    kip is lekker daarom heet ik drumstick

    I laugh when I'm happy, I laugh when I'm sad, I laugh when I'm uncertain, I laugh when I'm drunk, I laugh when I actually feel really bad, I try to laugh when I'm in pain, and I actually think I should laugh when I'm dieing. Why? Because when I laugh, I don't look like an emotional wreck or something.


    BODINE FRANCIS OUTTERRIDGE
    17 | Hufflepuff | Muggleborn | keeper | eating in the Great Hall with mugglemate Bailey


          1 september, wat een leuke dag, elke keer opnieuw. Wow, dat klonk mega sarcastisch. Zo bedoel ik het dus niet. Oke. Overnieuw.
          De eerste de beste persoon die ik in de trein tegenkwam, was Bailey. Dus, ik ging bij Bailz zitten. Want ja, een beetje gezelligheid is wel prettig! En toen heb ik vervolgens de hele reis met Bailey doorgebracht. En gegeten. Snoepjes gegeten. Veel snoepjes gegeten. Heeeeeel veel. Alleen al denken aan snoep maakt me vrolijk, hell. Maaroke, eerst gewoon eventjes normaal eten. Dat is al lekker genoeg.
          Ik had dus met Bailey afgesproken in the Great Hall, om daar even lekker saampjes weer te gaan eten. Kan allemaal!
          Maar hell, twee maanden vakantie is geweldig, maar ik heb alles en iedereen hier zo gemist. Het voelt veel te vertrouwt om niet te missen, en het twee maanden niet zien van mijn vrienden is toch behoorlijk afkicken. Al moet ik zeggen, die vakantie in Zuid Frankrijk was best leuk. De zon, alle vriendelijke mensen, ijsjes... Dan was het daar qua temperatuur toch behoorlijk wat beter dan hier.

          Dit bedacht ik me dus terwijl ik op de wc zat, hahahaha. Ik spoelde door, keek nog even in de spiegel of mijn stropdas en cardigan wel recht zaten, en liep toen richting the Great Hall.
          Ik zag Bailey zitten, terwijl ik binnen kwam lopen. Aan de Gryffindor afdelingstafel, aan de niet-muur kant, zat Bailey, dus als ik aan de linkerkant van mijn eigen afdelingstafel ging zitten, zat ik eigenlijk naast Bailey, maar toch gewoon op de juiste plek. Laat ik dat maar doen, dan!
          Ik glimlachte opgewekt naar mijn afdelingsgenoten, waarna ik schuin op de houten bank ging zitten en bailey in zijn zij kneep.
          "Hey, Bailz, hoe gaat het met je honger?" vroeg ik hem lachend, waarna ik pumpkin juice in mijn glas goot.
          "Ohja, en nu je er toch bent, ga je al met iemand naar het bal? Want als je niet met iemand gaat, ik wil wel met je mee. Anders weet ik toch niet met wie ik moet gaan en nu kan ik tenminste eten en lachen tegelijk, hihi." ik glimlachte, pakte mijn glas, en nam een grote teug van het drinken. Het was zeer prettig, om weer terug te zijn.

    [ bericht aangepast op 6 nov 2016 - 23:48 ]


    take risks

    ARWEN ALYCANTE
    GRYFFINDOR | QUIDDITCH CAPTAIN | 7TH YEAR | WAITING FOR HARLOWE
    ««« I don't give a damn about my reputation »»»

    De kip had inmiddels zijn weg naar mijn mond gemaakt en herinnerde me eraan hoe goed het eten hier wel niet was. Deze herinnering beurde me al iets op, wetende dat het eten op het bal waarschijnlijk nog beter zou zijn. Misschien moest ik gewoon gaan om vervolgens bij het buffet te blijven plakken. Hm, nee, dat was geen slecht idee.
          "Arwen, long time no see," sprak een bekende stem waarna twee armen om mij heen geslagen werden en Harlowe een kus op mijn wang drukte. "Egh," mompelde ik terwijl ik dramatisch over mijn wang wreef, "was dat nou echt nodig?" De glimlach die rondom mijn lippen was komen te staan gaf echter aan dat ik haar handelingen niet zo erg vond als ik deed lijken.
          "Missed me baby?" Vroeg Harlowe grijnzend waardoor ik met mijn ogen rolde. Ik had haar enkele uren geleden gezien, wat dacht ze zelf? In plaats van te antwoorde duwde ik haar praktisch op de plaats naast mij waarna ik mijn vork weer in mijn eten prikte.
          "Heb je gehoord van het bal? Wat een drama! Hoe kunnen ze?!" Brieste ik dramatisch uit terwijl ik mijn vork ophief en ermee richting een groepje tuthola's wat verder op wees. "Ik ben niet zoals die giechelende meiden daar; ik heb niet eens een fucking jurk!"
          "En dat is nog niet het ergste Har," vervolgde ik om vervolgens een hap van het eten te nemen. "Ik bedoel maar; waarom konden ze het niet gewoon om de Quidditch training heen plannen?" Mijn handen vlogen verontwaardigd de lucht in bij deze uitspraak en ik kon het niet laten om mijn blik woedend richting de lerarentafel te laten gaan. Bitches.
          Een diepe zucht rolde over mijn lippen waarna ik mijn ogen op de brunette richtte. De blik in mijn bruine ogen was ditmaal wat triester maar ik besloot het punt van het ontbreken van een date maar achterwegen te laten. Harlowe kon dat punt waarschijnlijk zelf wel raden.
          "Sorry voor mijn breakdown," mompelde ik uiteindelijk waarna ik mijn hoofd op haar schouder legde en opnieuw diep zuchtte. "Ik ben hier gewoon allemaal niet zo geschikt voor."

    [ bericht aangepast op 7 nov 2016 - 0:08 ]


    When time and life shook hands and said goodbye.