• Hey allemaal!

    Ik ben wat in elkaar aan het flansen voor een rpg, en ik heb nogal de neiging om daar best wel veel achtergrond voor te geven. Ik vind altijd wel geïnteresseerden, dus het is niet dat ik dat ga aanpassen, maar ik ben er wel nieuwsgierig naar.
    Hoeveel informatie willen jullie bij een rpg krijgen, en dan vooral over de achtergrond van het verhaal? Dus niet dat alles al vastligt, maar eerder een soort setting van de wereld/situatie.
    Wanneer zeg jij; oei, dit is te onduidelijk om mee te doen en wanneer zeg je: dit is veel te veel, ik voel me niet vrij genoeg?


    Mhm?

    Ik zou dan een gemiddeld en vooral duidelijk verhaaltje schrijven over waar het over gaat en de achtergrondinformatie onder een spoiler zetten. Zo komt het niet meteen over als een enorme lap tekst waar mensen op afknappen. Iedereen die geïnteresseerd is gaat dan vanzelf lezen wat er onder de spoiler staat, denk ik zo. Dat vind ik zelf fijn.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Dat ligt er voor mij echt aan waar de RPG over gaat. Als het iets realistisch is. (Studentenhuis, vakantiepark, buurt, school, weeshuis, etc) dan is het hebben van veel info niet echt nodig.

    Als de wereld echt heel anders is dan de onze, of wanneer er een speciale reden is waarom bepaalde dingen zo zijn zoals ze zijn, dan heb ik liever wel meer info. Bijvoorbeeld als er een stuk achtergrond aanzit. (bijvoorbeeld waarom 2 groepen mensen elkaar haten, dingen uit het verleden. ofzo...

    Ben nu wel nieuwsgierig.. Waar gaat het over?


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Ik vind veel achtergrond info vaak wel fijn c: vaak staat er bv alleen al niet in wáár het zich afspeelt en dat soort dingen zijn toch altijd wel handig om te weten haha. Ook als het in een stad afspeelt vind ik het handig om te weten wat er ongeveer allemaal is en dergelijke of hoe groot de stad is. Ik kan er namelijk niet goed tegen als iedereen andere dingen gaat schrijven ;x


    To the stars who listen — and the dreams that are answered