• Heya guys,
    Ik heb een vraagje. Ik wil voor een cosplay gekleurde lezen bestellen. Ik weet mijn afmetingen en zo, maar het enige probleem is: ik heb een cilinder. Mijn vraag daarom: heeft iemand van jullie ervaring als het gaat om gekleurde lezen dragen met een cilinder? Of weten jullie of dit mogelijk is? Het blijven namelijk mijn ogen dus ik wil er niet iets instoppen wat gewoon niet goed voor mijn ogen is.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik heb een cilinder afwijking en wilde ook gekleurde lenzen. Er zijn wel kleur lenzen met cilinder te koop op sommige websites, maar die zijn vaak wel heel duur. Kleur lenzen zonder sterkte gaat voor mij niets worden, want dan zie ik niet zo goed :'). Ik weet niet of je nog redelijk goed kan zien zonder bril/lenzen, anders kan je namelijk wel (sterkteloze) kleur lenzen nemen.


    Seasons will change, but I shall remain

    Oscura schreef:
    Ik heb een cilinder afwijking en wilde ook gekleurde lenzen. Er zijn wel kleur lenzen met cilinder te koop op sommige websites, maar die zijn vaak wel heel duur. Kleur lenzen zonder sterkte gaat voor mij niets worden, want dan zie ik niet zo goed :'). Ik weet niet of je nog redelijk goed kan zien zonder bril/lenzen, anders kan je namelijk wel (sterkteloze) kleur lenzen nemen.

    Ik draag sowieso wel een bril met sterkte die ik kan invullen op de site waar ik lenzen wil gaan halen en ik heb maar echt maar een afwijking onder de -1, dus eventueel zou het ook kunnen zonder sterkte.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik heb ook een cilinder afwijking en draag alleen een bril als ik tv kijk/achter de laptop zit of aan het lezen ben ( mijn plus/min is erg minimaal, maar veroorzaakt wel hoofdpijn bij langdurig concentreren). Ik heb tot nu toe elk jaar met carnaval nog kleurlenzen gedragen, zonder sterkte uiteraard, en geheel probleemloos.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Cahira schreef:
    Ik heb ook een cilinder afwijking en draag alleen een bril als ik tv kijk/achter de laptop zit of aan het lezen ben ( mijn plus/min is erg minimaal, maar veroorzaakt wel hoofdpijn bij langdurig concentreren). Ik heb tot nu toe elk jaar met carnaval nog kleurlenzen gedragen, zonder sterkte uiteraard, en geheel probleemloos.

    Okayy good to know. Ik ga dan denk ik gewoon voor de lenzen zonder sterkte, gezien het minst sterkste wat je kan bestellen 0.75 is en ik nog minder heb.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Zijn het harde of zachte?

    Ik heb geen verstand van gekleurde lenzen verder dus weet niet of dat heel anders is dan normale zachte lenzen (los van de kleur dan), maar ik heb een vrij forse sterkte en draag daarvoor lenzen en mijn moeder heeft hetzelfde. Zij brak een keer haar lens (harde lenzen) en heeft toen een tijdje met een zachte lens rondgelopen en dat was geen enkel probleem.
    Hooguit zie je niets dus moet je misschien wel iets op sterkte kopen of een bril eroverheen.


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Hooverphonic schreef:
    Zijn het harde of zachte?

    Ik heb geen verstand van gekleurde lenzen verder dus weet niet of dat heel anders is dan normale zachte lenzen (los van de kleur dan), maar ik heb een vrij forse sterkte en draag daarvoor lenzen en mijn moeder heeft hetzelfde. Zij brak een keer haar lens (harde lenzen) en heeft toen een tijdje met een zachte lens rondgelopen en dat was geen enkel probleem.
    Hooguit zie je niets dus moet je misschien wel iets op sterkte kopen of een bril eroverheen.

    Het zijn sowieso zachte. Ik heb zelf harde gehad en die waren echt vreselijk.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.