• ...maar snotverkoffie (ik wilde het netjes houden) wat kan mijn practicumdocent me op mijn zenuwen werken.
    Mijn excuses alvast, maar ik dit wordt een heel eerlijk rant-topic over een aantal docenten op mijn school. Feel free to join :Y)

    Ten eerste: ik zit op school om te leren. Nu moet ik voor een practicum telkens binnen 48u mijn labjournaal afronden per dagdeel (dat snap ik nog wel). Alleen dan komt er vervolgens zulk constructief commentaar op dat ik meteen in een boom schiet van defensiviteit. Want, man, daar leer je niets van. Daar word je gewoon afgeschoten met alle dingen die je fout doet:

    Zie blz 36-38 reader. eerst tekst en dan getallen, tabellen met verwijzing en nummering.

    getallen in een tabel, grafiek plakken in tekstveld, assen verkeerd

    NOU SORRY HOOR, MAAR IK VIND DIE TABEL DAAR OOK GEWOON HEEL MOOI STAAN. Wat is er in vredesnaam mis met hem daar te hebben staan? Blijkbaar alles.
    assen fout, anders om

    In de reader moest ik het één tegen het ander uitzetten en dat betekent dat het één op de x-as moet en het ander op de y-as. Ja, als zij kan mierenneuken, kan ik dat ook. :W
    En even later, over dezelfde soort grafiek:
    plakken in tekstveld. Niet juiste grafiekvorm (lijn grafiek) assen verkeerd om

    Ik weet niet eens hoe ik hierop moet reageren, zo boos word ik hiervan.
    kijk goed in de reader wat er gevraag wordt, klopt niet!

    Ik heb in die verdomde reader gekeken, maar daar staat het gewoon niet duidelijk!

    Het is gewoon dat wij net zijn ingestroomd in het tweede jaar en nog niet alles begrijpen en een beetje in het diepe gegooid voelen. En dan denk je dat je het goed doet, maar dan krijg je dit soort commentaar en ik voel me dan een beetje wanhopig, omdat het voelt alsof je het nooit goed kan doen. En ik krijg altijd bij dit soort dingen dat het docentgericht is. De één wil dit, de ander wil het zus. Ik heb overigens besloten te weigeren om die grafieken in het tekstvak te doen. Daar ben ik anders nog weer een jaar mee bezig en ik heb het al druk zat.

    En dan heb je nog een andere practicumdocent van de eerste periode en die kerel heeft onze punten nog steeds niet in Osiris gezet, waardoor we nog steeds geen studiepunten hebben gekregen voor dat vak. En dat terwijl dingen die ik nog kan herkansen er gewoon wel al in staan.

    Dus, ja, ik heb erg zin om iets af te schieten op het moment en dat moest ik heel even kwijt, want anders was ik bang dat het op een verkeerd moment het tegen iemand anders dan zij naar buiten zou komen.

    Bij welke docent of collega krijgen jullie kromme tenen?


    Deep inside, I've never felt alive