• De stelling van deze week luidt:
    Mensen zouden verplicht een genetisch onderzoek moeten laten doen vanaf hun achttiende.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Nee, waarom? Om te zoeken naar genetisch bepaalde ziektes? Genetisch bepaalde ziektes waar je tot voor je achttiende blijkbaar geen last van hebt gehad?

    Ik denk niet dat de overheid veel te zeggen moet hebben over hoe individuen omgaan met hun lichaam.


    Tijd voor koffie.

    Occamy schreef:
    Nee, ik krijg dan meteen een kriebel idee van de film Gattaca. Ik zou graag niet afgekeurd willen worden voor mijn droombaan omdat ik misschien een kans van 30% op hartfalen of andere dergelijke dingen heb.


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face

    Nee niet verplicht. En 18 jaar vind ik ook niet de juiste leeftijd. Je kan dan beter als peuter worden getest, dan word je niet opeens verrast ofzo als je volwassen bent.


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Bludger schreef:
    Genetisch onderzoek in wat?
    Verder denk ik ook dat het verplicht stellen niet gaat helpen, en zoals al genoemd is. Wil je mensen gaan afwijzen vanwege iets genetisch? Ik ben hier dus ook tegen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Neeen. Die genetische onderzoeken zijn duur en duren vrij lang, om dit bij de gehele volwassen bevolking uit te voeren, zou een onnodige druk uitoefenen op het personeel van de ziekenhuis laboratoria en zou te weinig informatie geven om echt verder mee te werken.

    [ bericht aangepast op 12 dec 2016 - 14:55 ]


    Ex astris, sciencia