• De laatste tijd komen er steeds weer meer negatieve berichten voorbij in het LJH. Mensen die zich niet goed in hun vel voelen, die zich voelen alsof niemand meer om hen geeft, of die het even moeilijk hebben om verscheidene redenen. Het leek ons dus wel net zo fijn om jullie even te laten weten dat, hoe moeilijk het ook is op bepaalde momenten en hoe eenzaam je ook lijkt te zijn, er altijd mensen zijn die je graag zien. Mensen die om jullie geven of die naar jullie willen luisteren. Het lijkt misschien niet altijd zo, maar het is wel zo. <3


    En als je je de volgende keer niet zo goed voelt: weet dat ook heel Q van jullie houdt, net zoals heel veel mensen in jullie real-life. <3


    Je mag er zijn

    Ik ben heel blij dat dit zo positief opgevat wordt! Ik hoop in ieder geval dat men er wat aan heeft. Als jullie je eens niet goed voelen, weet dat jullie ook altijd ons gastenboek binnen mogen vallen! (Of naar de vertrouwenspersonen gaan, want die zijn er uiteraard voor verkozen!) Ben ook blij dat jullie het lief vinden, want ik vind jullie ook lief. :3

    Yonghwa schreef:
    (...)
    Heel eerlijk, ben ik een beetje zat van zulke antwoorden. Dus het is meteen zielig voor de topicmaakster omdat ik zo'n antwoord geef? Ik moet het vast wel slecht bedoelen. Nee dus. Er word maar direct van uitgegaan dat ik het wel slecht bedoel.
    Ik hoef geen verantwoording te nemen tegenover jou om mijn antwoord uit te leggen en daar heb ik ook geen zin in als je direct zo begint. Het antwoord mag je dan wel irriteren, dat hoeft niet te betekenen dat je meteen weet hoe ik het bedoel en je mij kent (als je niet eens weet hoe ik het antwoord bedoel). Er wordt direct van uitgegaan dat ik het maar slecht bedoel. Maar is er wel ooit eens over nagedacht dat ik het over mezelf heb en niet over anderen? Het komt wel vaker voor dat ik een antwoord geef en daar direct meerdere users op antwoorden vet in de aanval, als ik het alleen goed bedoel/ik me niet goed in mijn vel voel en juist iemand nodig heb. Mijn antwoorden zijn niet bedoeld om andere users/mensen aan te vallen en pijn te doen, dan had ik namelijk all out gegaan. Net zo min in dit topic, ik vind het juist een goed en lief topic. Ik heb er gewoon geen vertrouwen meer in dat mensen er dáádwerkelijk zijn die om me geven. Het is zovaak gezegd en ik geloof het niet voor mèzelf, niet voor anderen. Je mag je eraan irriteren, maar dat bewijst zo'n beetje wel mijn gedachten.


    Ik neem aan dat je met die laatste vooral real life bedoeld? Daar kan ik uiteraard niet over oordelen, maar ik ben er vrij zeker van dat er mensen, genoeg mensen (familie, vrienden), zijn, die wel om je geven. <3 Het mag misschien niet altijd zo lijken, maar mensen geven over het algemeen meer om anderen dan ze laten uitschijnen. Ik spreek nu even heel erg voor mezelf (als in, ik, ik spreek niet voor de andere personen op dit account) als ik zeg dat ik ook vaak de gedachte heb dat niemand om me geeft. Gisteren ging mijn ma even weg. Ik weet niet meer naar waar. Opeens maakte ik me de bedenking dat, mocht ze een verkeersongeval hebben en zich verongelukken, dat ik een vreselijk kind geweest was. Dat ik niet genoeg had laten uitschijnen hoe graag ik haar zag, hoezeer ik om haar gaf.

    Ik geloof niet dat dit enkel voor mij geldt. Ik geloof dat héél, héél veel mensen te weinig laten uitschijnen hoe veel ze om bepaalde mensen geven. Ook mensen in jouw omgeving. Ik weet dat het gemakkelijk gezegd dan geloofd is, maar ik ben er écht van overtuigd dat er mensen zijn die om je geven, net zoals jij om mensen geeft. Men gaat er vaak nogal snel van uit "dat men wel weet hoezeer ik/je/zij hem/haar/mij apprecieert", maar dat is zoals jij bewijst dus heel vaak niet het geval. Toch zijn er altijd mensen, daar ben ik heilig van overtuigd.

    Als je het ook gedeeltelijk/geheel op Quizlet bedoelt, dan wil ik dat je weet dat dat ik - en ik spreek hier weer heel persoonlijk - je echt wel waardeer. Ik ken je amper, maar ik waardeer je heel erg. Je bent rechtuit, maar beledigd niemand. Je geeft om mensen. Dat kun je zo zien aan de manier waarop je op mensen reageert. Maar ook hier op Quizlet geldt wat in real life geldt: als je toont dat je écht om iemand geeft, stel je je kwetsbaar op. Dat doen mensen niet graag, zelfs al geven ze écht wel om je. Ook om jou. Zeker om jou.

    Hetzelfde geldt trouwens voor Rockabye en iedereen die eenzelfde gevoel heeft. En dat heel veel mensen zich zo voelen, doet niet af aan het feit dat je je soms - vaak - heel eenzaam kunt voelen en dat doet ook niet af aan het leed van het individu. Je kunt in deze gevallen het individu zeker niet laten opgaan in de groep, want zo lijkt het minder dan het is. Eenzaamheid, het gevoel dat niemand om je geeft, kan heel, heel veel pijn doen. Pijn is geen afhankelijke van het aantal mensen die pijn hebben. Het is iets heel persoonlijk en iedereen ervaart het anders - maar ik wil toch dat iedereen, iedereen weet dat er mensen zijn die om je geven. Zelfs al lijkt het niet zo.


    Je mag er zijn

    Bedankt schreef:
    (...)
    Ik neem aan dat je met die laatste vooral real life bedoeld? Daar kan ik uiteraard niet over oordelen, maar ik ben er vrij zeker van dat er mensen, genoeg mensen (familie, vrienden), zijn, die wel om je geven. <3 Het mag misschien niet altijd zo lijken, maar mensen geven over het algemeen meer om anderen dan ze laten uitschijnen. Ik spreek nu even heel erg voor mezelf (als in, ik, ik spreek niet voor de andere personen op dit account) als ik zeg dat ik ook vaak de gedachte heb dat niemand om me geeft. Gisteren ging mijn ma even weg. Ik weet niet meer naar waar. Opeens maakte ik me de bedenking dat, mocht ze een verkeersongeval hebben en zich verongelukken, dat ik een vreselijk kind geweest was. Dat ik niet genoeg had laten uitschijnen hoe graag ik haar zag, hoezeer ik om haar gaf.

    Ik geloof niet dat dit enkel voor mij geldt. Ik geloof dat héél, héél veel mensen te weinig laten uitschijnen hoe veel ze om bepaalde mensen geven. Ook mensen in jouw omgeving. Ik weet dat het gemakkelijk gezegd dan geloofd is, maar ik ben er écht van overtuigd dat er mensen zijn die om je geven, net zoals jij om mensen geeft. Men gaat er vaak nogal snel van uit "dat men wel weet hoezeer ik/je/zij hem/haar/mij apprecieert", maar dat is zoals jij bewijst dus heel vaak niet het geval. Toch zijn er altijd mensen, daar ben ik heilig van overtuigd.

    Als je het ook gedeeltelijk/geheel op Quizlet bedoelt, dan wil ik dat je weet dat dat ik - en ik spreek hier weer heel persoonlijk - je echt wel waardeer. Ik ken je amper, maar ik waardeer je heel erg. Je bent rechtuit, maar beledigd niemand. Je geeft om mensen. Dat kun je zo zien aan de manier waarop je op mensen reageert. Maar ook hier op Quizlet geldt wat in real life geldt: als je toont dat je écht om iemand geeft, stel je je kwetsbaar op. Dat doen mensen niet graag, zelfs al geven ze écht wel om je. Ook om jou. Zeker om jou.

    Hetzelfde geldt trouwens voor Rockabye en iedereen die eenzelfde gevoel heeft. En dat heel veel mensen zich zo voelen, doet niet af aan het feit dat je je soms - vaak - heel eenzaam kunt voelen en dat doet ook niet af aan het leed van het individu. Je kunt in deze gevallen het individu zeker niet laten opgaan in de groep, want zo lijkt het minder dan het is. Eenzaamheid, het gevoel dat niemand om je geeft, kan heel, heel veel pijn doen. Pijn is geen afhankelijke van het aantal mensen die pijn hebben. Het is iets heel persoonlijk en iedereen ervaart het anders - maar ik wil toch dat iedereen, iedereen weet dat er mensen zijn die om je geven. Zelfs al lijkt het niet zo.

    Het is voor real life en Quizlet bedoeld. Ik weet dat ik post om mijn hart te luchten en niet om reacties te krijgen e.d., maar het valt me op dat het altijd vermeden wordt. Een ander had allang een opbeurend bericht gekregen. Soms heb ik weleens dat ik denk dat ik overdrijf en het heus wel snap, dan stuur ik iemand die het moeilijk heeft een bericht zelfs als ik het zelf op dat moment ook niet goed heb, en als ik dan later iets post dan word ik meteen als de aansteller bestempeld heb ik zo'n gevoel. Misschien overdrijf ik ook wel, toch word ik daar echt ziek van.
    Net zoals het bericht van Hooverphonic. Moet iedereen dan direct zo blij en lief reageren? Zelfs als ze zich niet goed in hun vel voelen? Ik hou er gewoon niet van om je nep voor te doen en het maar te doen om zulke comments te ontwijken, als je je gewoon echt niet goed voelt. Oke, ik houd er zelf niet van om dingen aan de boom te hangen over mijn leven, toch vind ik het belangrijkst om eerlijk te zijn. Ik waardeer het topic, echt waar, maar ik voel me gewoon niet goed in mijn vel en dan geloof ik die dingen minder snel.
    Je zegt dat er altijd mensen zijn die je appreciëren, zonder iets te zeggen, ik heb alleen dat gevoel zelf niet. Ik wil niet zeggen dat ik niemand heb, want er zijn een paar mensen in mijn leven die echt dierbaar zijn voor me. Alleen heb ik nou niet echt het gevoel dat mijn problemen belangrijk zijn. Als ze weten dat ik me zo kut voel, waarom dan geen bemoedigend berichtje? Is het dan zó moeilijk? Ben ik dan zo'n bitch? Verdien ik het zo erg?
    Ik word er echt ziek van. Dat is ook vooral de reden geweest dat ik hier weg wil en steeds meer over na zit te denken. Het gevoel dat ik me hier niet welkom voel en steeds meer zo'n rotgevoel krijg, weegt echt veel zwaarder dan het gegeven dat ik hier voor mijn plezier kom en voor mijn liefde van schrijven. Met elke dag begin ik er steeds minder vertrouwen in te krijgen en heb ik helemaal geen zin meer om hier op Quizlet te komen. En als men vindt dat ik overdrijf, zou me niks verbazen, dan mag je dat vinden.
    Het bericht is een beetje langer geworden dan ik wilde (ik weet niet altijd hoe ik dingen moet verwoorden), ik wilde toch even nogmaals zeggen dat ik het berichtje waardeer. Mijn vertrouwen is gewoon zodanig beschadigd dat ik het niet echt geloof.
    Ik zal verder wel ophouden met reageren, want hiervoor is het topic niet.

    [ bericht aangepast op 21 dec 2016 - 3:50 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Hee, ik wilde nog eventjes op twee dingen reageren.

    Over dat ik me ergerde: wat het vooral is, is dat ik zo weinig kan opmaken uit die ene zin. Ik kan zien dat er er iets aan de hand is, maar hoe en wat precies weet ik dus niet en ik kan wel gaan invullen maar kans is groot dat ik het dan fout heb. Zoals inderdaad ook het geval was. Ik had het idee dat het vooral als "steek" was bedoeld terwijl dat juist niet zo was. Zoals je zelf schreef: ik ken je niet. Ik weet dus niet wat er aan de hand is. Ik het alleen vanuit mijn eigen perspectief zien.
    Vandaar mijn vragen. Niet omdat je perse jezelf moet verantwoorden aan mij maar wel omdat ik graag wilde weten waarom en hoe. Want dan kan je er ook iets meer mee.

    Daarom ben ik wel echt heel blij dat je er wat meer over kwijt kon/durfde ondanks mijn reactie die op jou dan juist weer naar is overgekomen. Mijn excuus ook echt daarvoor. Ik kan me goed voorstellen dat als je al zo weinig het gevoel hebt dat mensen van je houden/je waarderen komt zo'n topic misschien wat "nep" over en met mijn reactie daarboven op maakt dat het wel compleet.
    Als er gezegd wordt dat er mensen zijn die van je houden terwijl je dat zelf zo niet ervaart lijkt me heel pijnlijk. Ook dat je over jezelf gaat twijfelen: "stel ik me niet aan dan/ klopt mijn gevoel wel?" lijkt me zo naar en verwarrend.
    Ik hoop heel erg voor je dat je meer positieve ervaringen op kan doen, mensen kunnen nog zovaak zeggen dat ze om je geven, maar dan moet het er inderdaad ook echt uit blijken.


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    ^ Dus omdat je zo weinig op kan maken uit die ene zin, begin je meteen met een reactie en open je de zin met 'Uhm, oke om heel eerlijk te zijn irriteert dit berichtje me een beetje'? Als je gewoon had gevraagd wat ik daarmee bedoelde was dat meer dan genoeg geweest.
          Ik vertelde er wat meer over, zoals je misschien in mijn bericht opmerkte, dat ik er ziek van ben dat er telkens maar van die reacties worden gegeven als ik het niet zo bedoel. Eerlijk gezegd, was het eigenlijk meer een aangevallen reactie dan dat ik je vragen beantwoordde en wellicht had ik dat niet moeten doen, maar die reactie was echt het toppunt van zoveel andere.
          Het is niet het topic dat ik nep vindt, hoewel ik zulke topics in het algemeen wel minder geloof VOOR mij (niet voor iemand anders). Het zijn de verwachtingen die iemand anders van je heeft als iemand zoiets zegt/een lief topic aanmaakt. Ze verwachten altijd wel de lieve reacties, en wellicht is dat ook wel logisch, maar niet iedereen heeft het gevoel dat ze geliefd zijn. Of heeft het gevoel dat ze er echt bij horen. Dan krijg je nog een boel andere mensen op je nek, omdat je niet gereageerd hebt hoe je zou moeten; namelijk een lieve reactie. En als ik iets liefs zeg, dan méén ik dat, dan lieg ik dat niet. Zo bedoel ik het meer met 'nep''. Als ik zo'n lieve reactie geef, dan zou ik dat vooral doen om de reacties van andere Q'ers te ontwijken en dat strijdt in tegen mijn gevoel. En dat wil ik dus niet.


    Don't walk. Run, you sheep, run.