• Hoi guys!

    Er kwam net een enorm goed idee in mijn hoofd voor een verhaal. Het was wel eerder in mijn hoofd gekomen, maar ik heb er verder niks mee gedaan. En nu het weer in mijn hoofd komt, ga ik er toch iets mee doen.
          Ik was net bezig met mijn zusje flink te ondervragen met 'wat zou je doen als..' vragen en toen kwam het fantastische idee in mijn hoofd deze vragen ook te stellen aan users. Ook gewoon doordat ik het altijd interessant vind en nieuwsgierig ben met wat jullie zouden doen als (insert een gegeven scenario) gebeurde.
          Het helpt me veel bij mijn verhaal voor inspiratie. Ik laat jullie het natuurlijk niet voor niets doen! De leukste antwoorden die een user geeft verdient een plekje in mijn nieuwe (fantasy)story. Ik moet er wel bijzeggen dat de personage niet helemaal op de user gebaseerd zal worden, doordat ik diegene natuurlijk niet helemaal ken en wat fantasie aan de lezende user zelf wil houden. De acties en sommige karaktereigenschappen zullen er wel in voorkomen!
          Dus dingen die jíj zelf echt zou doen in de gegeven situatie/vraag, niet een bedacht iets (alhoewel ik dat wel op prijs zou stellen, dat moet je er echter wel duidelijk bijzetten dat het bedacht is). Geef zo uitgebreid mogelijk antwoord. :3

    De eerste vraag/scenario.
    Het begin om het een beetje open te houden en niet teveel te leiden:
    Je loopt in het donker over straat. Niemand is er te bekennen, alleen het geruis van de zachte wind is te horen. Je gaat naar huis, naar een vriendin, ergens anders naartoe (dat maakt verder niet zoveel uit). Waar ben je mee bezig op dat moment?
    Je stopt ermee als je iemand opmerkt, die vlak voor je is gestopt. Zeg je iets eerst? Loop je door? Het is een jonge man (voor de vrouw; een man naar jouw smaak waar jij zèker wel een gebakje mee wil eten. (Als je niet op mannen valt; hoe ziet die man er dan uit?) en hij vraagt aan je of je (insert jouw naam) heet. Hij stelt zichzelf niet eerst voor. Hij vraagt er meteen naar. Wat zeg je/doe je?

    De tweede vraag/scenario.
    De man heeft je verder niet gestoord, met alleen een geniepige doch charmante glimlach en de vraag of je zo heet, loop je door. Als je voor de zekerheid naar achteren kijkt is hij op slag verdwenen, alsof hij er nooit eerder heeft gestaan. Met dat je doorloopt, merk je toch een paar ogen in je rug branden, het gezelschap van íemand en het akelige gevoel dat er iets staat te gebeuren. Je weet alleen niet wát. Wat doe je? Bel je iemand? Luister je muziek? Neem je een andere weg?
          De wind ligt eindelijk stil en het enige wat de weg verlicht zijn een paar doffe lantaarnpalen langs de weg. Een paar struiken langs de weg ritselen. Het kan de wind niet zijn, want het waait niet. Ga je kijken? Een paar gloedrode ogen schijnen vanuit de bosjes en kijken recht naar jou. Schrik je? Wat denk je op dat moment? Wat doe je?
          (Voor de mensen die gaan kijken: Hetgeen schiet de bosjes uit, je weet niet wát het is doordat het zo snel en donker is. Voor deze users merken ze de volgende dag ook een gemene snee op, op je onderarm. Degenen die níet gaan kijken, hebben dus géén snee.) Na een tijdje ben je veilig thuisgekomen. Wat ga je nog doen? Zijn je gedachten nog bij die man? Ga je lezen? Schrijven? Meteen slapen?

    De derde vraag/scenario.
          De volgende dag word je wakker. (Voor de mensen die in de struiken hebben gekeken; wanneer merk je de snee op je arm op? Is het geïnfecteerd? Wat ga je eraan doen? Doet het pijn?) Er bevind zich een (flat)gebouw (Wat is je relatie met die mensen in dat gebouw? Ken je ze goed?) aan de overkant van de straat. Je kijkt het raam uit, voor een reden die je dan zelf verzint. Abrupt vangen je ogen een gedaante op aan de overkant van waar jij je nu bevindt. (Diegene staat bovenop het platte dak van het redelijk hoog gebouw.)
          Het is een andere man, van ongeveer midden 20 tot 30 jaar, een redelijk gespierde man. Hij heeft donkerbruin, bijna zwart, middellang haar dat meewaait in de wind. Zijn lange, zwarte jas (het is een beetje een steampunk style) waait tevens mee in de wind. Hij wijkt zijn blik niet van jou af, het is bijna hypnotiserend. Wat zijn je gevoelens?
    Zijn aura geeft een mysterieuze sfeer af. Door de hypnotiserende werking heb je niet doorgehad dat hij een groot bord met 'HELP' erop staat, totdat hij een stap naar voren zet. Wat doe je? Ga je weg? Doe je alsof je niks ziet? Schrijf je zelf iets op voor hem?


    Dus willen jullie me allemaal helpen? Ik zou het erg waarderen. (bloos)

    Alvast heel bedankt voor de hulp!

    [ bericht aangepast op 26 dec 2016 - 18:51 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    MT


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Jammer dat er niet zoveel zijn, maar ik zal kijken wanneer en wie ik kies voor het verhaal. Er komt nu een drukkere tijd aan, dus het kan ook later zijn.


    Don't walk. Run, you sheep, run.