• Ik heb 2 ideeën voor een RPG.

    Oregon's Pioneers

    Het is 1843, Independence, Missouri. Een groep van tegen de 1000 pioneers staat op het punt te vertrekken richting Oregon, aan de andere kant van de USA. De groep bestaat uit mijnbouwers, handelaren, boeren, en andere arbeiders, samen met hun gezinnen. Voor $1,- per persoon, een hoog bedrag voor een normale arbeider, zullen deze mensen met hun karren over de verraderlijke Oregon Trai worden geleid. De weg is zeker niet zonder gevaren. Deze gezinnen, die met heel hun hebben en houden naar het Westen trekken in de hoop op een beter leven, zullen een boel het niet halen. Over de gehele weg liggen gevaren op de loer, van cholera tot onderkoeling, en de kans om onder de wagen te komen. Ook scheurbuik door het eenzijdige dieet en verdrinking zijn mogelijke redenen waarom een deel van de pioneers hun eindbestemming aan de Westkust niet zal halen.Dit is hun verhaal.


    The Hell of Hell's Kitchen
    Hell's Kitchen, Manhattan. Voor decennia heeft deze buurt zijn naam waar gemaakt: De eeuwige rivaliteit tussen Puerto Ricanen en Ieren, de uitvalsbasis van de Ierse Maffia, armoede, prostitutie, georganiseerde en ongeorganiseerde misdaad, overbezetting van de woongelegenheid, etc. In de jaren 80 begon de stad New York met de gentrificatie van Hell's Kitchen, in de hoop de misdaad er onder de duim te krijgen, gezien zelfs de politie er geen vat op kon krijgen. Dit is door de jaren heen redelijk gelukt, waardoor de eerst arme overvolle arbeiderswijk, nu een hippe buurt is waar jonge professionals graag willen wonen, terwijl de oude garde hun wijk heeft zien veranderen. Dit levert wrijving op, maar zolang er geld binnen blijft stromen door de nieuwe mensen en ze uit de gevestigde hoofdkwartieren van de oude garde blijven, is er geen merkbare spanning in de wijk. Toch schuilt er achter de gerenoveerde façades, de opgeknapte woningen, en de uitnodigende straten met bloembakken aan de lantarenpalen en bomen om de aantal meter, nog altijd de duistere wereld die niet lang geleden deze straten regeerde. Toch is er ook in deze wereld iets verandert: Vroeger wist iedereen wie te vertrouwen was, wie de vijand was, en wat wie tegen wie kon maken. Deze lijnen zijn door de jaren enorm vervaagd. De structuren liggen ondergrond en niemand, zelfs niet binnen de maffia, vertrouwd elkaar meer, terwijl vertrouwen het enige is wat ervoor zorgt dat deze wereld blijft bestaan.
    Deze RPG gaat over het onzekere leven in de onderwereld van Hell's Kitchen. Je kan niemand vertrouwen, maar zonder vertrouwen zal je nooit overleven. Je werkt voor het geld, maar je moet heel erg oppassen om niet te veel tegelijk te verdienen, of het valt op. De rivaliteit is er nog altijd tussen de Ieren en de Puerto Ricanen, maar een straatgevecht en een groot deel van elke organisatie wordt meteen opgerold. Het is een harde wereld waar de dood, mishandeling, en opsluiting, overal op de loer liggen. Iedereen probeert een façade op te houden, terwijl ze constant achterom kijken in argwaan van elkaar. Dit is de harde realiteit van het leven in de Hel van Hell's Kitchen, geen luxe leven, met veel geld en onaantastbaarheid, maar een constante staat van angst, paranoïde, en twijfelachtige moralen.

    [ bericht aangepast op 5 feb 2017 - 20:54 ]

    Waar heb je meer interesse in?


    Bowties were never Cooler

    OMG ALS JE HELLS KITCHEN MAAKT WOLLAH IK CLAIM PERSOOOO C:C:C:C:C:

    [ bericht aangepast op 7 feb 2017 - 21:50 ]


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Super tof, ik zou zeker meedoen aan hell's kitchen


    Everything is illuminated by the light of our past.

    The Hell of Hell's Kitchen intereseert mij het meest denk ik. ^^


    That is a perfect copy of reality.

    The Hell of Hell's kitchen. Maar dan zou ik de naam wel wat anders formuleren, want ik dacht direct aan dat kookprogramma en dit is heel wat anders dan koken.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Clowder schreef:
    The Hell of Hell's kitchen. Maar dan zou ik de naam wel wat anders formuleren, want ik dacht direct aan dat kookprogramma en dit is heel wat anders dan koken.


    JA IK DUS OOK HAHA.


    Heaven is a place that we all have

    ^ Looooool omg ik voel me nu zo dom :'D ik dacht echt aan de kook programma lol x'D but hey. U gave me a RPG idea tho ;p


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Sorry voor de verwarring


    Bowties were never Cooler

    Yugen schreef:
    (...)

    JA IK DUS OOK HAHA.

    Je weet wat ze zeggen, great minds think alike hehe.


    Don't walk. Run, you sheep, run.