• Hoi allemaal,
    Vandaag keek ik op Netflix de film "My sister's keeper". Het gaat over Kate, een meisje met leukemie. Haar zusje, Anna, is op de wereld gezet om Kate levend te houden; met Anna's beenmerg, bloedplaatjes en navelstrengbloed kon Kate langer leven. De ouders hebben Anna dus puur en alleen op de wereld gezet zodat Kate haar ziekte zou overleven.
    Dit vond ik nogal vreemd, eerder een of ander sci-fi idee, totdat ik googlede naar de film en uitkwam op het begrip "savior siblings". Blijkt dus dat het legaal is om een kind puur en alleen op de wereld te zetten om het zieke broertje/zusje te redden. Hierbij wordt gekeken naar welke cellen het juiste DNA hebben zodat bijvoorbeeld het beenmerg matcht, en uit deze cellen volgt uiteindelijk het kindje.
    Het zette me echt aan het denken, dus daarom aan jullie de vraag; stel, je hebt een ziek kind. Kanker, zoals Kate in die film, en ze gaat dood. Een savior sibling zou de enige optie zijn om het zieke kind te laten leven. Zouden jullie dan nog een kindje nemen, een savior sibling, die zou moeten doneren aan het zieke kind? Of zouden jullie het zo laten en het kind laten sterven?


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Yonghwa schreef:
    (...)
    Ik snap je ook wel. Als het echt essentieel is voor het eerste kind en ze het tweede kind daadwerkelijk geen liefde en aandacht meer geven, zou ik er ook flink tegen zijn. Alhoewel, je weet niet het hele verhaal in zo'n situatie natuurlijk. Ik blijf met deze 'stelling' wel bij mijn neutrale mening, en dat is dat het helemaal van de situatie afhangt.

    Jup, mee eens!


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...