• Voor mijn verhaal in een zelfverzonnen land wilde ik ook een zelfverzonnen geloof. Nu is dat zo ontzettend moeilijk, maar ik heb in mijn hoofd wel wat ik ongeveer wil. Al besefte ik mij later dat het een beetje leek op de Griekse Goden. Wat denken jullie?

    Er zijn in totaal 3 Goden:
    1. De God van de Adel
    2. De God van de Burgers
    3. De God van De Dood

    Nu spreken de Goden voor zich. De adel gelooft in de God van de Adel, de burgers in de God van de Burgers en zodra mensen overlijden ontfermd te God van De Dood zich over hen. Twee goden zijn voor het leven, één is voor de dood.
    Nu is het ook zo dat elke God een eigen... Ja, hoe zal ik het noemen? Kracht heeft. Zo geloven de mensen dat de God van Adel voor welvaart en rijkdom (en wat anderen dingen die ik dan nog moet uitwerken) en dat de God van de Burgers voor een goede oogst (en andere dingen ofc. ) zorgt. Nu mag je als adel zijnde ook in de God van de Burgers geloven en andersom natuurlijk ook. Het geloof het vaste regels (die ik nog moet bedenken en op papier moet zetten) en per God ook een paar regels. Niet om offers te brengen, maar wel dat de God van De Dood bijvoorbeeld wilt dat iedereen die overlijdt wordt bedekt met houtskool.

    Als naam dacht ik aan "De kerk van de drie Goden."

    Wat denken jullie? Elke mening is welkom, want dit is zo ontzettend moeilijk zeg.


    “I was never really insane except upon occasions when my heart was touched.” --- Edgar Allan Poe

    Wow dat is echt super cool! Gewoon doen (:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik denk niet dat het perse op de Griekse goden lijkt, wel dat het een polytheïstische godsdienst is en daar zijn er veel van geweest. Het is dus wel oké denk ik om het op die manier te doen. Dat maakt het daarom niet gepikt, mocht je daarmee inzitten. Ik vind het een heel leuk concept en je hebt het goed gedaan naar mijn mening. (:
    Het spreekt alleszins aan! (:


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Frodo schreef:
    Wow dat is echt super cool! Gewoon doen (:


    Histoire schreef:
    Ik denk niet dat het perse op de Griekse goden lijkt, wel dat het een polytheïstische godsdienst is en daar zijn er veel van geweest. Het is dus wel oké denk ik om het op die manier te doen. Dat maakt het daarom niet gepikt, mocht je daarmee inzitten. Ik vind het een heel leuk concept en je hebt het goed gedaan naar mijn mening. (:
    Het spreekt alleszins aan! (:


    Ah, ik ben ook blij dat jullie positief reageren. Ik was, en ben er nog steeds, zo sceptisch over, omdat ik ook niet wil dat het inderdaad op iets ging lijken. Ik denk dat het bijna onmogelijk is om een compleet nieuw geloof nu uit te vinden.


    “I was never really insane except upon occasions when my heart was touched.” --- Edgar Allan Poe

    Frodo schreef:
    Wow dat is echt super cool! Gewoon doen (:


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Douleur schreef:
    (...)

    Ah, ik ben ook blij dat jullie positief reageren. Ik was, en ben er nog steeds, zo sceptisch over, omdat ik ook niet wil dat het inderdaad op iets ging lijken. Ik denk dat het bijna onmogelijk is om een compleet nieuw geloof nu uit te vinden.


    Andere geloven lijken ook op elkaar, kijk maar naar de Grieken en de Romeinen. Dan is dat van jou nog origineel. (:
    De Egyptenaren hadden ook meerdere goden, de Germanen ook, veel Afrikaanse stammen. Ik denk niet dat het erg is dus om je in het rijtje aan te sluiten.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    De kerk van de Drieëenheid?
    Verder is dit echt supergoed uitgedacht


    Heaven is a place that we all have

    Vind het eigenlijk zoals de meeste mensen zeggen niet echt per se op de Griekse godheden lijken. Wat ik me wel afvraag is waarom er een god van de dood wordt aanbeden (door middel van die paar regels), als men dus eigenlijk gedurende het leven de God van de Adel of de God van de Burgers al aanhangt. Het klinkt voor mij meer alsof het drie losse goden zijn die of afzonderlijk worden aanbeden of een beetje gecombineerd kunnen worden, dan echt één godsdienst. Tenzij je het juist meer in de Griekse/Egyptische richting gooit, door te stellen dat het een godsdienst is waarvan alle regels worden nageleefd, maar dat men uit de drie goden er een kiest als "beschermheilige" oftewel meest belangrijke.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Baudelaire schreef:
    Vind het eigenlijk zoals de meeste mensen zeggen niet echt per se op de Griekse godheden lijken. Wat ik me wel afvraag is waarom er een god van de dood wordt aanbeden (door middel van die paar regels), als men dus eigenlijk gedurende het leven de God van de Adel of de God van de Burgers al aanhangt. Het klinkt voor mij meer alsof het drie losse goden zijn die of afzonderlijk worden aanbeden of een beetje gecombineerd kunnen worden, dan echt één godsdienst. Tenzij je het juist meer in de Griekse/Egyptische richting gooit, door te stellen dat het een godsdienst is waarvan alle regels worden nageleefd, maar dat men uit de drie goden er een kiest als "beschermheilige" oftewel meest belangrijke.


    Hmm, daar heb je wel een punt inderdaad. Ik denk dat ik meer neig naar het laatste, dat het een godsdienst is waarvan alle regels worden nageleefd, maar dat men inderdaad één God kiest om te aanbidden.
    Ik wilde wel een God van De Dood hebben, maar die zou ik meer kunnen verwerken voor tijdens de rouw en hoe men denkt over het leven in het hiernamaals. Dat wanneer men overleden is zij de God van De Dood aanhangen en daar in geloven. En om hem tevreden te houden moeten ze bedek worden onder houtskool, noem maar op. Dat moet ik inderdaad even goed uitdenken.


    “I was never really insane except upon occasions when my heart was touched.” --- Edgar Allan Poe

    Ja, dat zou prima kunnen! Succes


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Meixue schreef:
    De kerk van de Drieëenheid?
    Verder is dit echt supergoed uitgedacht


    Drie-eenheid doet me denken aan het christendom, want die hebben ze daar met de vader, de zoon en de heilige geest :') Dus als je niets wil na-apen zou ik niet die naam geven, maar voor de rest klinkt hij al erg leuk en origineel ^.^


    ~My Mind Is Free~

    Underscore schreef:
    (...)

    Drie-eenheid doet me denken aan het christendom, want die hebben ze daar met de vader, de zoon en de heilige geest :') Dus als je niets wil na-apen zou ik niet die naam geven, maar voor de rest klinkt hij al erg leuk en origineel ^.^


    Ja dit! En misschien kun je ook het woord kerk vervangen door iets wat je zelf bij dit geloof vindt passen, omdat ik dan ook sneller aan het christelijke geloof denk dan aan een geloof.

    Verder echt super vet!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Underscore schreef:
    (...)

    Drie-eenheid doet me denken aan het christendom, want die hebben ze daar met de vader, de zoon en de heilige geest :') Dus als je niets wil na-apen zou ik niet die naam geven, maar voor de rest klinkt hij al erg leuk en origineel ^.^


    woops.moslim.hier.ik.weet.van.niets

    Heilige Huis van Drievoud

    idk ik probeer maar


    Heaven is a place that we all have

    Meixue schreef:
    (...)

    woops.moslim.hier.ik.weet.van.niets

    Heilige Huis van Drievoud

    idk ik probeer maar


    Haha, tja kon je dan ook niet echt weten nee, ik weet dan weer niets van het moslim geloof :') Maar zo vullen we elkaar wel weer mooi aan haha


    ~My Mind Is Free~

    Underscore schreef:
    (...)

    Haha, tja kon je dan ook niet echt weten nee, ik weet dan weer niets van het moslim geloof :') Maar zo vullen we elkaar wel weer mooi aan haha


    heheh inderdaad. (:


    Heaven is a place that we all have

    Ik vind de God van de Dood juist heel mooi erbij, ook omdat bij bijvoorbeeld het christendom er wel de hel is, maar dat is slecht, en bij de Grieken was de Tartarus ook niet echt fijn om te zijn.

    En hier klinkt het een beetje als een God die speciaal voor de overledenen is en de lichamen en dergelijke dus in ere houdt etc.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.