• Er was eens een meisje dat een verhaal wilde gaan schrijven. Twaalf jaar oud was ze, het zou een paar weken duren voordat ze naar de middelbare school ging. Ze logeerde een paar dagen bij haar opa en oma op de camping en had nooit verwacht dat die dagen haar verlangen om schrijfster te worden zouden inluiden.

    Na twee jaar schrijven liep ze vast. Ze legde het verhaal weg en begon aan iets anders. Jaren verstreken, totdat iemand haar op de website Quizlet attendeerde. Aarzelend begon ze aan een Harry Potter fanfictie en de reacties waren hartverwarmend. Ze dacht terug aan haar allereerste verhaal. Was dit de tijd om het af te maken? Ze besloot de stoute schoenen aan te trekken, herschreef het verhaal volledig en plaatste het op Quizlet. En warempel, deze keer lukte het haar wél om een einde te verzinnen!




    Jep, zo is Schuld ontstaan. Jaren verscholen onder de naam Verhaaltjuh Elles in mijn map met verhalen, later omgedoopt tot Guilt op Quizlet. Het verhaal heeft te veel haken en ogen om het naar een echte uitgever te sturen, maar niettemin zit hier veel van mijn jongere schrijversziel in en wilde ik het graag kunnen vasthouden. En het voelt zo maf!

    Ik heb één exemplaar laten proefdrukken en zal hierna nog eenmalig een bestelling doen. Dus mocht je in bezit willen zijn van dit unieke exemplaar met 368 bladzijden brugklas-drama die jouw eigen middelbare schooltijd er als de hemel doen uitzien, let me know! Het boek kost €18,95 en de verzendkosten zijn €3,95. Ik wil het ook wel bewaren tot een meeting, maar helaas heb ik niet de financiële ruimte (en ook niet hele goeie ervaringen ermee) om het voor te schieten.

    Waar het verhaal over gaat? Hier lees je de flaptekst:
    Nog voordat Elles haar nieuwe middelbare school binnenloopt, krijgt ze ruzie met een vijfdeklasser. Een ruzie die steeds erger wordt naarmate de schoolweken voorbijgaan. Ondanks de dreigementen die haar om de oren vliegen, probeert Elles niet toe te geven aan de angst. Strenge ouders, leraren die de pik op haar hebben en een verliefdheid die maar niet overgaat bezorgen haar al genoeg kopzorgen. Haar nieuwe vrienden proberen haar zo goed mogelijk te steunen, maar hoe ver zijn zij bereid voor haar te gaan? Al snel wordt duidelijk dat haar vijand zich door niets en niemand laat tegenhouden.

    En nu wil ik nog even pronken met mijn slechte kwaliteit foto's





    Soooo happy hugs for everyone! *O*

    Pre-orders
    Pickett
    Kanda
    Kanda's moeder
    Tubbietoost
    Raisei

    Pre-orders plaatsen kan overigens tot uiterlijk 20 januari



    [ bericht aangepast op 14 jan 2017 - 20:16 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik heb het bij Pumbo laten drukken. (:

    Achelois schreef:
    Ooooh, zo cool! Ik ben echt jaloers. Mag ik misschien verder (informatie) vragen over hoe je in de schrijfbusiness bent gekomen? Ik ben van plan om zelf ook mijn boeken uit te brengen, ben nog een newbie in dat area, en ik wil graag tips/hoe dat in zijn werking gaat/etc. Misschien dat je me wat informatie kunt vertellen? (Vind ik ook wel interessant om te weten.) ^^

    Vraag maar raak, haha. Het was de eerste keer dat ik zelf iets publiceerde en niet bij een uitgeverij (POD of regulier, heb het beide gedaan).


    Every villain is a hero in his own mind.

    Navigator schreef:
    Ik heb het bij Pumbo laten drukken. (:

    (...)
    Vraag maar raak, haha. Het was de eerste keer dat ik zelf iets publiceerde en niet bij een uitgeverij (POD of regulier, heb het beide gedaan).

    Wat zijn de precieze verschillen dan? Ik dacht dat je daarvoor perse bij een uitgeverij moest zijn.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Achelois schreef:
    (...)
    Wat zijn de precieze verschillen dan? Ik dacht dat je daarvoor perse bij een uitgeverij moest zijn.

    Nou als je het zelf laat drukken dan moet je dus ook alles zelf doen. Er staat geen grafisch vormgever voor je klaar, er wordt geen redactie voor je gedaan, geen promotie, je moet zelf aansluitkosten betalen bij het Centraal Boekhuis (zodat het op webwinkels komt) en een ISBN-nummer regelen en ga zo maar door. Maar omdat ik het alleen voor mezelf wilde drukken en het niet op de gewone markt wil brengen, valt het meeste daarvan voor mij weg. (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Navigator schreef:
    (...)
    Nou als je het zelf laat drukken dan moet je dus ook alles zelf doen. Er staat geen grafisch vormgever voor je klaar, er wordt geen redactie voor je gedaan, geen promotie, je moet zelf aansluitkosten betalen bij het Centraal Boekhuis (zodat het op webwinkels komt) en een ISBN-nummer regelen en ga zo maar door. Maar omdat ik het alleen voor mezelf wilde drukken en het niet op de gewone markt wil brengen, valt het meeste daarvan voor mij weg. (:

    Hooo, daar komt echt een boel bij kijken. Het is niet dat ik er niks over wist, echter alleen dat het zoveel was.. wist ik niet, ha. Dus dat is vooral iets voor als je het alleen voor jezelf wilt? En dan is de uitgever de beste optie voor als je het op de markt wilt brengen? Ik heb zo hier en daar wel wat gelezen, echter niet de belangrijkste dingen die je wel überhaupt moet weten voor het uitgeven van een boek. Hoe ben je eigenlijk in die business gekomen?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Achelois schreef:
    (...)
    Hooo, daar komt echt een boel bij kijken. Het is niet dat ik er niks over wist, echter alleen dat het zoveel was.. wist ik niet, ha. Dus dat is vooral iets voor als je het alleen voor jezelf wilt? En dan is de uitgever de beste optie voor als je het op de markt wilt brengen? Ik heb zo hier en daar wel wat gelezen, echter niet de belangrijkste dingen die je wel überhaupt moet weten voor het uitgeven van een boek. Hoe ben je eigenlijk in die business gekomen?

    Met self-pubbing (zo noem je zelf uitgeven) kun je op zich ook wel ver komen, maar je dient gewoon veel geld te hebben om jezelf dan op de markt te zetten. Daarbij mis je het duwtje in je rug van een uitgeverij.

    Dus als je alleen een kleine oplage wilt laten drukken (voor vrienden en familie) dan raad ik een drukkerij als Pumbo aan (in plaats van Boekscout of Free Musketeers. Deze POD-uitgeverijen doen eigenlijk niets voor je en steken veel geld in hun eigen zak). Maar als je serieus wilt worden genomen, dan zou ik inderdaad op zoek gaan naar een kleine of middelgrote uitgeverij (tenzij je dus veel geld en tijd hebt en brutaal genoeg bent om te gaan self-pubben).

    Hoe ik erin ben gerold? Nou ja, de eerste stap voor mij was natuurlijk uitgeverijen aanschrijven met mijn manuscript. Dan verdiep je je al een beetje in de verschillende soorten uitgevers. Toen ik eenmaal een uitgeverij gevonden had, heb ik mijn kennissenkring behoorlijk uitgebreid op dat gebied. Ik heb verschillende uitgevers in mijn vriendenlijst op Facebook staan (van héle kleine tot middelgrote uitgeverijen) en ik heb heel veel schrijvers als vrienden, waardoor je ook wel het nodige opvangt. Daarnaast heb ik natuurlijk een opleiding tot redacteur gedaan, dus daardoor ben ik nog meer over de uitgeefwereld te weten gekomen. (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Navigator schreef:
    (...)
    Met self-pubbing (zo noem je zelf uitgeven) kun je op zich ook wel ver komen, maar je dient gewoon veel geld te hebben om jezelf dan op de markt te zetten. Daarbij mis je het duwtje in je rug van een uitgeverij.

    Dus als je alleen een kleine oplage wilt laten drukken (voor vrienden en familie) dan raad ik een drukkerij als Pumbo aan (in plaats van Boekscout of Free Musketeers. Deze POD-uitgeverijen doen eigenlijk niets voor je en steken veel geld in hun eigen zak). Maar als je serieus wilt worden genomen, dan zou ik inderdaad op zoek gaan naar een kleine of middelgrote uitgeverij (tenzij je dus veel geld en tijd hebt en brutaal genoeg bent om te gaan self-pubben).

    Hoe ik erin ben gerold? Nou ja, de eerste stap voor mij was natuurlijk uitgeverijen aanschrijven met mijn manuscript. Dan verdiep je je al een beetje in de verschillende soorten uitgevers. Toen ik eenmaal een uitgeverij gevonden had, heb ik mijn kennissenkring behoorlijk uitgebreid op dat gebied. Ik heb verschillende uitgevers in mijn vriendenlijst op Facebook staan (van héle kleine tot middelgrote uitgeverijen) en ik heb heel veel schrijvers als vrienden, waardoor je ook wel het nodige opvangt. Daarnaast heb ik natuurlijk een opleiding tot redacteur gedaan, dus daardoor ben ik nog meer over de uitgeefwereld te weten gekomen. (:

    O, zo cool om dat eens te weten te komen. In z'n werk gaat dat natuurlijk heel anders dan dat iemand je erover vertelt en je het hoort. Mag ik je later er verder over vragen als er opeens een vraag bij me opschiet?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Achelois schreef:
    (...)
    O, zo cool om dat eens te weten te komen. In z'n werk gaat dat natuurlijk heel anders dan dat iemand je erover vertelt en je het hoort. Mag ik je later er verder over vragen als er opeens een vraag bij me opschiet?

    Natuurlijk!


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik heb een ontzettend geldtekort, maar ik smeek mijn ouder wel even (A)


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    Omg, ik ben echt helemaal ja-loers. Maar tegelijk ook zo erg blij voor je, hihi <3 Echt helemaal geweldig voor je!


    -

    Wat gaaf! Gefeliciteerd!


    'Imagination is the only weapon in a war against reality' - Cheshire Cat

    OHMYGOD NATAS JE HEBT HET ELLES VERHAAL GEDRUKT
    IK BEN ZO ONGELOOFLIJK HEEL TROTS OP JE AAAAAAAAAAH *O*


    Heaven is a place that we all have

    aisthesis schreef:
    OHMYGOD NATAS JE HEBT HET ELLES VERHAAL GEDRUKT
    IK BEN ZO ONGELOOFLIJK HEEL TROTS OP JE AAAAAAAAAAH *O*

    Hehe ja cool hè. :'P


    Every villain is a hero in his own mind.

    Navigator schreef:
    (...)
    Hehe ja cool hè. :'P


    hopelijk gaat niet iedereen elles leuk vinden want ze is echt in mijn opinie een bitch
    echt heeeel bitchy


    Heaven is a place that we all have

    aisthesis schreef:
    (...)

    hopelijk gaat niet iedereen elles leuk vinden want ze is echt in mijn opinie een bitch
    echt heeeel bitchy

    Haha nouuu ze is in dit boek wel iets minder bitchy. ;p


    Every villain is a hero in his own mind.

    Navigator schreef:
    (...)
    Haha nouuu ze is in dit boek wel iets minder bitchy. ;p


    meeh het beeld van elles dat in mijn hoofd staat is heel erg bitchy en ze probeert heel stoer te doen

    spoilers
    ze is 14


    Heaven is a place that we all have