• Of een 2 in 1 laptop, net hoe je het noemen wil. Dat is een tablet en een laptop in een, zeg maar. Er zijn twee varianten, degene waarbij je het scherm van het toetsenbord kan afhalen en degene bij wie je het toetsenbord naar achter kan klappen.

    Want ik een nieuwe laptop wil en iemand tegen mij zei dat een hybride laptop ook misschien een optie is.

    Dus heeft iemand al zo'n ding?


    Physics is awesome

    Ik heb er zelf geen, maar ken wel mensen die zo'n ding hebben waarbij het toetsenbord los kan klikken. Die raden het allemaal af, want dat schijnt nogal gauw stuk te gaan en ook niet heel fijn te werken. Handiger is een kleiner laptopje, tenzij je per se een tablet wilt (ik zou niet weten waarvoor?).


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ik heb al een jaar of 3 een Lenovo yoga 13 (een laptop die je om kunt klappen dus met toetsenbord eraan vast) en ben er nog steeds heel erg blij mee! 13 inch is wel groot om te gebruiken als tablet dus dat doe ik ook niet heel vaak, wel zet ik 'm met het scherm naar voren neer als ik films kijk in bed bijvoorbeeld, dan zit het scherm dichterbij en heb ik geen toetsenbord voor m'n beeld. Verder ben ik gehecht aan het touchscreen, zo erg zelfs dat ik af en toe op m'n desktop scherm probeer te tikken (werkt alleen niet) en het is heel grappig om mensen te laten schrikken door ineens je scherm meer dan 180° te draaien.

    Het is vooral de vraag waar je 'm voor wilt gebruiken? Ga je je laptop veel gebruiken? Wat doe je er zoal op? Schrijven of dingen als gamen (zo ja welk soort) of Solid Works en Photoshop? Daar zou ik eerst naar kijken en specificaties voor opstellen en daarna kijken of dat misschien in hybrid vorm te koop is of niet.

    [ bericht aangepast op 16 jan 2017 - 17:38 ]

    Yup! Ik heb er één van Toshiba, maar wel een mini-versie.

    Ik gebruik het wel altijd als een laptop en nooit als een tablet. Het is ook iets dat ik eigenlijk zo goed als enkel voor lesnotities te nemen gebruik, voor de rest heb ik een normale laptop.


    The soul needs autumn.

    @Tilikum

    Ik hoef ook niet per se een waarbij je het scherm/tablet er af kan halen. Maar als ik bijvoorbeeld youtube filmpjes, heb ik het toetsenbord niet nodig. Of als ik een serie wil kijken op mijn laptop. Dus een toetsenbord wat ik dan kan weg klappen, zou dan wel handig zijn.


    Physics is awesome

    Ik kan mijn laptop helemaal dubbelklappen, maar ik doe het niet zo vaak omdat ik hem gewoon ala laptop gebruik. Ik ben er verder wel heel tevreden mee en ik heb het idee dat ie er minder snel door kapot gaat!


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ik heb zelf een normale laptop, maar ik heb er wel naar gekeken toen ik er eentje ging kopen. Mensen om mij raadde het allemaal af. Ze schijnen nogal snel stuk te gaan. Tegen mij zeiden ze dat ik beter een kleine laptop op tablet kon kopen.


    Seasons will change, but I shall remain

    Ik heb een lenova yoga 500. Zo eentje die je kan omplooien. Die zijn wel enorm handig! Je kan het scherm omdraaien om naar films te kijken en terug draaien als je gewoon erop wil werken.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    @ Verdigris

    Wat veel vragen stel je. Bedankt voor het vertellen van jouw ervaring met zo'n soort laptop!

    Ja, ik ga hem veel gebruiken, want het wordt de vervanging van de laptop die ik nu heb. Mijn laptop nu gebruik ik vooral vanwege tekstdocumenten, (toen het geluid het nog goed deed) om youtube filmpjes te kijken & series te kijken en een heleboel sites te bezoeken.

    Dus in principe hoef ik niet veel eisen te stellen qua specificaties, volgens mij.


    Physics is awesome

    @Wervelwind

    Dus die is heel handig voor onderweg en voor als je notities wil maken?


    Physics is awesome

    @Prim

    Handig om te weten. Ik weet ook niet hoe vaak ik hem ga omklappen.

    Van welk merk is je laptop?


    Physics is awesome

    @ Oscura

    Sowieso wil ik nog even in een winkel om advies vragen.


    Physics is awesome

    @ Tolstoy

    Zoiets zoek ik dus. Want nu heb ik ook niet altijd het toetsenbord nodig en dan zou het wel handiger zijn om die weg te kunnen draaien.

    Ik heb naar lenovo's gekeken, maar degene die ik heb gezien waren iets groter dan ik wil en iets duurder dan mijn budget.


    Physics is awesome

    Kelmeckis schreef:
    @Prim

    Handig om te weten. Ik weet ook niet hoe vaak ik hem ga omklappen.

    Van welk merk is je laptop?

    Ik heb een HP ProtectSmart
    Het is een gewoon laptopformaat, maar ik vind het ideaal voor wat ik er mee doe.
    Ik gebruik hem vooral voor school, schrijven en films kijken.


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Kelmeckis schreef:
    @Wervelwind

    Dus die is heel handig voor onderweg en voor als je notities wil maken?


    Ja!
    Het duurt wel 8 uur (!) voordat de laptop volledig is opgeladen (toetsenbord en tablet laden apart op), maar hij gaat dan ook wel 8 uur mee. Als je enkel de tablet gebruikt is het maar 4 uur.

    Hij is super handig voor onderweg op de trein, als je in een koffiebar gezellig wil schrijven, gewoon om mee in de zetel te zitten, ... Maar ik vind het zelf niet aangenaam dat het scherm zoveel kleiner is dan een standaard laptop formaat. Ik gebruik de laptop best veel buitenshuis, maar dus nooit thuis.
    Als ik wil schrijven/lesnotities maken zoom ik gewoon mijn Word-pagina in, maar bij het kijken van filmpjes ofzo gaat dat natuurlijk niet omdat de kwaliteit dan verminderd (denk ik).


    The soul needs autumn.

    Ik zou kijken voor de Lenovo Yoga, die zijn erg fijn. Sowieso ben ik heel tevreden over Lenovo (:


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.