• Ik denk dat iedereen op Q wel weet dat ik een vriend heb sinds 12-12 en zo niet, bij deze.
    Echter is hij een nogal jaloerse jongen en dat maakt mij echt schijtziek. Anders kan ik het echt niet verwoorden.

    In de vakantie ben ik een paar dagen met mijn beste vriendin in Frankrijk geweest en daar waren haar zusje en de vriend van haar zusje ook. Haar vriend en ik kunnen niet zo goed met elkaar overweg, maar doen wel gewoon vriendelijk tegen elkaar wanneer we bij elkaar zijn.
    Af en toe heb ik ook Whatsapp gebeld met Marvin (mijn vriend) en dan maakte S (zo noem ik hem maar even) ook wel eens grapjes, waar ik van moest lachen. Marvin ving dit alleen telkens wat verkeerd op en leek zich ook wat teveel te voelen etcetera. Hij stuurde ook telkens berichtjes dat hij niet tussen S en mij wilde komen, omdat we het gezellig leken te hebben samen en noem maar op. Ik heb hem toen uitgelegd dat S en ik totaal geen vrienden zijn en dit ook niet zullen worden en dat hij een relatie heeft met het zusje van mijn beste vriendin.

    Echter is hij er nu al 3 keer op terug gekomen en ik begin er moe van te worden.
    Telkens weer vertel ik hem dat het niets is en dat S gewoon iemand is die ik ken en what so ever. Net begon hij weer vlak voordat hij ophing en toen ben ik ook echt boos geworden. Dit heb ik ook laten blijken in spraakmemo's in Whatsapp. Het begon letterlijk, omdat ik een berichtje van Naomi(Mieczyslaw) kreeg, wat ik ook heb laten zien, en zelfs toen zei hij nog dat hij het niet geloofde of zo. Ik snap het niet.
    Telkens als ik een berichtje krijgt, denkt hij dat het van S is of dat het een andere gozer is, terwijl ik niet eens met andere jongens praat. Als ik dit zeg dat doet hij een beetje alsof hij mij niet geloofd en wordt dan ook echt kortaf. Ik kan hier gewoon echt niet tegen, ik vraag ook niet bij elk berichtje wie het is, of waarom hij online is geweest op app of FB. Ik snap dat hij van mij houd, en ik hou ook echt van hem, maar hij hoeft niet zo wantrouwend te zijn, want ik word er verdrietig van en dat weet hij.
    Ik vind het gewoon niet zo fijn dat hij zó jaloers is en bij alles wat ik ga doen, wil weten of er jongens bij zijn. Ik bedoel, hij doet niet moeilijk over meiden, terwijl hij weet dat ik panseksueel ben. Like, dan zou hij op ieder persoon die ik spreek wel jaloers moeten zijn, to be honest.

    Weet iemand hoe ik dit het beste over kan brengen, want zeggen dat ik een hekel aan S heb, schijnt niet te helpen en zeggen dat ik alleen van hem houd komt ook niet tot hem binnen.
    En zeg alsjeblieft niet dat hij niet goed voor me is, want dat is hij wel, hij is alleen stikjaloers en dat maakt me zo moe.

    Help mij, please.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    De enige manier om dit 'op te lossen' is om rustig met hem te gaan praten en aangeven dat je het niet leuk vindt dat hij je niet gelooft. En verzeker hem dat je gevoelens hebt voor hem en niet voor een andere jongen.


    Firm believer of all that is magic

    Tuena schreef:
    De enige manier om dit 'op te lossen' is om rustig met hem te gaan praten en aangeven dat je het niet leuk vindt dat hij je niet gelooft. En verzeker hem dat je gevoelens hebt voor hem en niet voor een andere jongen.


    Rustig praten komt er dus niet van, omdat hij telkens van die vreselijk irritante, niet-gelovende geluiden maakt. Dat maakt mij boos. En ik heb het echt al triljoen keel gezegd dat hij de enige is in mijn hart, maar alsnog. De jaloezie blijft bij hem.
    Hij kan S ook niet uit zijn hoofd zetten, dat zegt hij ook eerlijk.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    He ik vind het heel begrijpelijk dat je daar zat van bent. Het getuigt toch van enig wantrouwen en dat is niet fair tegenover jou.
    Ik wil niet zeggen dat wat hij doet per se verkeer is, maar die jaloezie is zijn probleem, niet het jouwe. Daar bedoel ik mee dat het (denk ik, van wat ik hieruit opmaak) vooral zijn eigen onzekerheid is en dan kun jij nog wel een triljoen keer zeggen dat er niets is, maar dat heeft uiteindelijk geen enkel nut. Jij doet niets verkeerd, dus wat zou je ook kunnen veranderen? En trouwens, zelfs al zou je S. een aardige jongen vinden, dan nog heb je volledig het recht met hem om te gaan. (Al is enige jaloezie in een relatie ook haast onontkoombaar, denk ik. Je bent gewoon graag samen en dan is het moeilijk te zien dat anderen je "plaats" innemen, al betekent het helemaal niets.)
    Het is belangrijk daar een wederzijds vertrouwen in op te bouwen maar daar heb je wel je vriend voor nodig. Anders wordt het alleen maar moeilijker voor hem, en vervelender voor jou.

    Het klinkt heel benauwend en frustrerend om eerlijk te zijn. Ik weet niet zo goed wat je hier het best aan kunt doen. Normaal zou ik zeggen: praat erover! Alleen lijkt dat in dit geval bij hem niet binnen te komen. Misschien kun je hem een brief schrijven? Wellicht heeft dit meer impact. Weet je waar zijn jaloersheid vandaan komt?

    Het lijkt me in ieder geval duidelijk dat dit iets is dat hij moet veranderen in jullie relatie. Uiteindelijk komt het erop neer dat je elkaar vertrouwt. Misschien kunnen jullie samen bedenken wat hij in het vervolg kan doen als hij jaloers wordt (aangenomen dat hij ook begrijpt dat het een probleem is). Hopelijk wil hij eraan werken en kunnen jullie samen tot een oplossing komen! (:

    Je kunt natuurlijk ook overwegen om zijn gedrag te spiegelen en te kijken hoe hij daarop reageert, maar dat is wellicht niet de ultieme oplossing. :p

    [ bericht aangepast op 19 jan 2017 - 17:35 ]


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Er is dan iets fundamenteel mis bij hem, ik weet niet hoe jullie relatie is. Misschien moet hij er eens goed over nadenken als je zegt dat je even afstand wilt. Met als reden zijn gedrag dat je het daar erg moeilijk mee hebt. Het is zijn schuld..
    Dus ik snap jouw frustraties, want je bent volwassene en hoeft je niet te verantwoorden voor dit soort dingen. Als je al meerdere malen hebt verteld hoe het zit voor jou, misschien is het zelfs een optie om S erbij te halen? Het is erg kut dat je vriend zo doet, maar misschien moet je gewoon hem even op zijn bek laten gaan en hem aan de tand voelen. Hem laten werken voor jou en niet jij voor hem. Hij beschadigd jouw vertrouwen hiermee! Jij niet die van hem.

    Mylintis schreef:
    Het klinkt heel benauwend en frustrerend om eerlijk te zijn. Ik weet niet zo goed wat je hier het best aan kunt doen. Normaal zou ik zeggen: praat erover! Alleen lijkt dat in dit geval bij hem niet binnen te komen. Misschien kun je hem een brief schrijven? Wellicht heeft dit meer impact. Weet je waar zijn jaloersheid vandaan komt?

    Het lijkt me in ieder geval duidelijk dat dit iets is dat hij moet veranderen in jullie relatie. Uiteindelijk komt het erop neer dat je elkaar vertrouwt. Misschien kunnen jullie samen bedenken wat hij in het vervolg kan doen als hij jaloers wordt (aangenomen dat hij ook begrijpt dat het een probleem is). Hopelijk wil hij eraan werken en kunnen jullie samen tot een oplossing komen! (:

    Je kunt natuurlijk ook overwegen om zijn gedrag te spiegelen en te kijken hoe hij daarop reageert, maar dat is wellicht niet de ultieme oplossing. :p


    Ik weet het niet zeker, maar volgens mij zei hij voordat we een relatie kregen dat zijn ex-vriendin een ander had tijdens hun relatie en daardoor weg is gegaan bij hem. Maar dat zou hij dan niet op mij moeten weerspiegelen, toch?

    [ bericht aangepast op 19 jan 2017 - 18:03 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    WenseKronik schreef:
    Er is dan iets fundamenteel mis bij hem, ik weet niet hoe jullie relatie is. Misschien moet hij er eens goed over nadenken als je zegt dat je even afstand wilt. Met als reden zijn gedrag dat je het daar erg moeilijk mee hebt. Het is zijn schuld..
    Dus ik snap jouw frustraties, want je bent volwassene en hoeft je niet te verantwoorden voor dit soort dingen. Als je al meerdere malen hebt verteld hoe het zit voor jou, misschien is het zelfs een optie om S erbij te halen? Het is erg kut dat je vriend zo doet, maar misschien moet je gewoon hem even op zijn bek laten gaan en hem aan de tand voelen. Hem laten werken voor jou en niet jij voor hem. Hij beschadigd jouw vertrouwen hiermee! Jij niet die van hem.


    Ik ga S er dus echt niet bij halen, no way. S en ik zijn als water en vuur.
    Hij heeft al sinds 14.59 niet meer gereageerd nadat ik de spraakmemo's heb gestuurd, maar is wel online geweest tussendoor, dus ik weet niet zo goed waar hij op wacht. Het is in ieder geval niet aan mij om excuus aan te bieden en ik ben eigenlijk een beetje aan het wachten tot hij een berichtje stuurt.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Heb je al eens zijn jaloezie benoemd? Gezegd van, "Hey, ik heb het gevoel dat je soms wat jaloers overkomt. Is dit waar?" ofzoiets.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    Heb je al eens zijn jaloezie benoemd? Gezegd van, "Hey, ik heb het gevoel dat je soms wat jaloers overkomt. Is dit waar?" ofzoiets.

    Jup, en dan zegt hij niets of praat hij er omheen.
    Ik wil zo graag weten waarom het hem dwars zit (al denk ik door mijn eerste post over zijn ex), maar hij praat niet.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Trigedakru schreef:
    (...)
    Jup, en dan zegt hij niets of praat hij er omheen.
    Ik wil zo graag weten waarom het hem dwars zit (al denk ik door mijn eerste post over zijn ex), maar hij praat niet.



    Gewoon doorpraten, maak maar eens goed ruzie! Is heel raar maar geloof mij, het werkt. De confrontatie aangaan is eng, hij negeert dat en daardoor blijft het botsen. Dus nodig hem uit, zorg dat jullie alleen zijn en ga de confrontatie aan. Want zo is de relatie niet leuk en ga je je steeds meer storen aan dingen.

    WenseKronik schreef:
    (...)


    Gewoon doorpraten, maak maar eens goed ruzie! Is heel raar maar geloof mij, het werkt. De confrontatie aangaan is eng, hij negeert dat en daardoor blijft het botsen. Dus nodig hem uit, zorg dat jullie alleen zijn en ga de confrontatie aan. Want zo is de relatie niet leuk en ga je je steeds meer storen aan dingen.


    Dan zou ik die confrontatie aan moeten gaan wanneer ik bij hem ben, of wanneer hij hier is. Maar aangezien hij in Duitsland woont, kan dit nog wel even duren.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Wauw, dit is ook niet een klein beetje jaloezie, zeg... Weet je, ik denk dat dit niet eens zozeer om jaloezie gaat, maar meer over controle. Hij wil precies controleren met wie je omgaat. En als je erover wilt praten, negeert hij je of luistert hij gewoon niet? Dat is wel heel kinderachtig, zeg. Maar goed, wat ik je aanraadt is denk ik om met hem te praten en daarbij duidelijk te maken dat hij het probleem is. Verontschuldig je niet, probeer hem niet te overtuigen dat je echt niet met andere jongens praat, zeg gewoon duidelijk dat hij een probleem heeft en dat hoe hij je behandeld onacceptabel is. Dit is op geen enkele manier jouw fout.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    BoromirOfGondor schreef:
    Wauw, dit is ook niet een klein beetje jaloezie, zeg... Weet je, ik denk dat dit niet eens zozeer om jaloezie gaat, maar meer over controle. Hij wil precies controleren met wie je omgaat. En als je erover wilt praten, negeert hij je of luistert hij gewoon niet? Dat is wel heel kinderachtig, zeg. Maar goed, wat ik je aanraadt is denk ik om met hem te praten en daarbij duidelijk te maken dat hij het probleem is. Verontschuldig je niet, probeer hem niet te overtuigen dat je echt niet met andere jongens praat, zeg gewoon duidelijk dat hij een probleem heeft en dat hoe hij je behandeld onacceptabel is. Dit is op geen enkele manier jouw fout.


    Ik kan moeilijk zeggen dat hij mijn leven aan het controleren, gezien we de afgelopen dagen discussies hebben gehad ver het feit dat ik nogal een controlfreak ben ;'D
    Dit zou een beetje een onredelijk iets zijn denk ik, haha.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Trigedakru schreef:
    (...)

    Ik kan moeilijk zeggen dat hij mijn leven aan het controleren, gezien we de afgelopen dagen discussies hebben gehad ver het feit dat ik nogal een controlfreak ben ;'D
    Dit zou een beetje een onredelijk iets zijn denk ik, haha.


    Mag ik je iets vragen: vind je zelf dat je een controlfreak bent (en hebben mensen dat ook eerder tegen je gezegd) of kwam hij daarmee?


    Rest in Peace, Son of Gondor

    BoromirOfGondor schreef:
    (...)

    Mag ik je iets vragen: vind je zelf dat je een controlfreak bent (en hebben mensen dat ook eerder tegen je gezegd) of kwam hij daarmee?

    Ik weet het van mezelf en ik haat het, en hij heeft het ook gezegd. Ik heb het ook bij mijn ex nagevraagd en die zegt ook dat ik graag de controle heb over wat andere doen. Mijn beste vriendin beaamd dit ook, dus eigenlijk is er geen ontkomen aan.
    Nu ben ik mezelf aan het veranderen en het gaat nu al anderhalf dag best wel goed. Het is wel moeilijk, maar uiteindelijk kom ik er wel. Wanneer ik het niet meer doe en Marvin nog wel, kan ik er wel wat van gaan zeggen.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.