• Ik denk dat iedereen op Q wel weet dat ik een vriend heb sinds 12-12 en zo niet, bij deze.
    Echter is hij een nogal jaloerse jongen en dat maakt mij echt schijtziek. Anders kan ik het echt niet verwoorden.

    In de vakantie ben ik een paar dagen met mijn beste vriendin in Frankrijk geweest en daar waren haar zusje en de vriend van haar zusje ook. Haar vriend en ik kunnen niet zo goed met elkaar overweg, maar doen wel gewoon vriendelijk tegen elkaar wanneer we bij elkaar zijn.
    Af en toe heb ik ook Whatsapp gebeld met Marvin (mijn vriend) en dan maakte S (zo noem ik hem maar even) ook wel eens grapjes, waar ik van moest lachen. Marvin ving dit alleen telkens wat verkeerd op en leek zich ook wat teveel te voelen etcetera. Hij stuurde ook telkens berichtjes dat hij niet tussen S en mij wilde komen, omdat we het gezellig leken te hebben samen en noem maar op. Ik heb hem toen uitgelegd dat S en ik totaal geen vrienden zijn en dit ook niet zullen worden en dat hij een relatie heeft met het zusje van mijn beste vriendin.

    Echter is hij er nu al 3 keer op terug gekomen en ik begin er moe van te worden.
    Telkens weer vertel ik hem dat het niets is en dat S gewoon iemand is die ik ken en what so ever. Net begon hij weer vlak voordat hij ophing en toen ben ik ook echt boos geworden. Dit heb ik ook laten blijken in spraakmemo's in Whatsapp. Het begon letterlijk, omdat ik een berichtje van Naomi(Mieczyslaw) kreeg, wat ik ook heb laten zien, en zelfs toen zei hij nog dat hij het niet geloofde of zo. Ik snap het niet.
    Telkens als ik een berichtje krijgt, denkt hij dat het van S is of dat het een andere gozer is, terwijl ik niet eens met andere jongens praat. Als ik dit zeg dat doet hij een beetje alsof hij mij niet geloofd en wordt dan ook echt kortaf. Ik kan hier gewoon echt niet tegen, ik vraag ook niet bij elk berichtje wie het is, of waarom hij online is geweest op app of FB. Ik snap dat hij van mij houd, en ik hou ook echt van hem, maar hij hoeft niet zo wantrouwend te zijn, want ik word er verdrietig van en dat weet hij.
    Ik vind het gewoon niet zo fijn dat hij zó jaloers is en bij alles wat ik ga doen, wil weten of er jongens bij zijn. Ik bedoel, hij doet niet moeilijk over meiden, terwijl hij weet dat ik panseksueel ben. Like, dan zou hij op ieder persoon die ik spreek wel jaloers moeten zijn, to be honest.

    Weet iemand hoe ik dit het beste over kan brengen, want zeggen dat ik een hekel aan S heb, schijnt niet te helpen en zeggen dat ik alleen van hem houd komt ook niet tot hem binnen.
    En zeg alsjeblieft niet dat hij niet goed voor me is, want dat is hij wel, hij is alleen stikjaloers en dat maakt me zo moe.

    Help mij, please.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Trigedakru schreef:
    (...)
    Ik weet het van mezelf en ik haat het, en hij heeft het ook gezegd. Ik heb het ook bij mijn ex nagevraagd en die zegt ook dat ik graag de controle heb over wat andere doen. Mijn beste vriendin beaamd dit ook, dus eigenlijk is er geen ontkomen aan.
    Nu ben ik mezelf aan het veranderen en het gaat nu al anderhalf dag best wel goed. Het is wel moeilijk, maar uiteindelijk kom ik er wel. Wanneer ik het niet meer doe en Marvin nog wel, kan ik er wel wat van gaan zeggen.


    Goed om te weten. Het is natuurlijk geweldig dat je aan jezelf werkt, maar een relatie werkt natuurlijk niet als maar één persoon zichzelf verbetert. Dat jij niet perfect bent, betekent niet dat je geen kritiek op zijn gedrag mag hebben! Want dit lijkt me wel heel erg irritant.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    BoromirOfGondor schreef:
    (...)

    Goed om te weten. Het is natuurlijk geweldig dat je aan jezelf werkt, maar een relatie werkt natuurlijk niet als maar één persoon zichzelf verbetert. Dat jij niet perfect bent, betekent niet dat je geen kritiek op zijn gedrag mag hebben! Want dit lijkt me wel heel erg irritant.


    Nee klopt en daar ben ik het mee eens. Maar hij heeft al best wat dingetjes veranderd aan zichzelf en nu is het mijn beurt, vind ik zelf. Het klinkt misschien een beetje of ik er nu onderuit probeer te komen, maar dat is niet het geval. Ik wil gewoon goed met elkaar om kunnen gaan, maar ik wil de confrontatie nog niet aangaan voor hij ziet dat ik mezelf heb verbeterd. Snap je?


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Trigedakru schreef:
    (...)

    Ik weet het niet zeker, maar volgens mij zei hij voordat we een relatie kregen dat zijn ex-vriendin een ander had tijdens hun relatie en daardoor weg is gegaan bij hem. Maar dat zou hij dan niet op mij moeten weerspiegelen, toch?


    Zo begrijp ik in ieder geval waar het vandaan komt. Misschien is hij bang dat het opnieuw bij jou gebeurt en durft hij je niet te vertrouwen. Idealiter zou hij het niet op jou reflecteren, maar je draagt nu eenmaal bepaalde dingen met je mee, zeker als iets/iemand je (diep) gekwetst heeft. Zoals ik net al zei: hopelijk komen jullie samen tot een oplossing! (:


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Mylintis schreef:
    (...)

    Zo begrijp ik in ieder geval waar het vandaan komt. Misschien is hij bang dat het opnieuw bij jou gebeurt en durft hij je niet te vertrouwen. Idealiter zou hij het niet op jou reflecteren, maar je draagt nu eenmaal bepaalde dingen met je mee, zeker als iets/iemand je (diep) gekwetst heeft. Zoals ik net al zei: hopelijk komen jullie samen tot een oplossing! (:


    Daar heb ik natuurlijk respect voor, want ik heb ook mijn littekens van mijn ex, maar ik ben zijn ex niet en dat wil ik hem ook echt wel laten zien, maar het is zo lastig door de afstand en alles.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Trigedakru schreef:
    (...)

    Nee klopt en daar ben ik het mee eens. Maar hij heeft al best wat dingetjes veranderd aan zichzelf en nu is het mijn beurt, vind ik zelf. Het klinkt misschien een beetje of ik er nu onderuit probeer te komen, maar dat is niet het geval. Ik wil gewoon goed met elkaar om kunnen gaan, maar ik wil de confrontatie nog niet aangaan voor hij ziet dat ik mezelf heb verbeterd. Snap je?


    Begrijp ik helemaal, maar herinner je daarbij dat je wel kunt eisen dat je normaal behandelt wordt, en dat je normaal met hem kunt praten. Dat verdien je ook nu.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    We hebben nu gepraat en het komt er op neer dat hij bang is dat ik iemand anders ontmoet die ik leuk ga vinden. Ik heb hem duidelijk uitgelegd dat dit niet geval zal zijn, omdat ik hem heb en ik daardoor ook niet naar anderen kijk, omdat ik van hem hou.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Dus het gaat nu weer goed/beter?


    "Find peace in who and what you are." — Saphira

    Ninuturu schreef:
    Dus het gaat nu weer goed/beter?


    Jawel. Hij zei eerst goodnight, na al die uren niet gepraat te hebben. Dus ik vroeg of hij ging slapen en toen zei hij dat hij dat tegen mij zei, voor als ik ging slapen (rond 20.00). Dus ik zei dat ik wilde praten en toen belde hij meteen (hij zag er paniekerig uit, oeps). Toen heb ik hem uitgelegd dat ik echt boos was vanmiddag en dat ik gewoon niet snap dat hij mij niet vertrouwd. Toen kwam het er dus op neer dat hij mij wel vertrouwd, maar andere niet en dat hij heel bang is dat ik iemand anders ga ontmoeten die ik leuk ga vinden.
    Nu heb ik hem dus uitgelegd dat dit echt niet het geval zal zijn en dat hij echt in mij moet vertrouwen. Hij wilde toen al een ander onderwerp aansnijden, maar ik liet hem niet gaan, dus toen heb ik alles verteld wat ik wilde en heb ik hem ook zijn woord laten doen. Dus het ging wel goed.

    Alleen net vroeg hij wat ik zaterdag ging doen en toen zei ik dat we naar de bios gaan, dus toen vroeg hij meteen met wie. Dus ik zei dat ik met jou ga en toen vroeg hij met wie nog meer. Tja, toen moest ik dus zeggen dat ik met jou, Ar en S ga en toen vertrok zijn kop even. Vertelde hem toen meteen dat er 2 stoelen tussen zitten en dat hij zich echt geen zorgen hoeft te maken.
    Toen kwam hij wel weer wat tot bedaren. Gelukkig.

    [ bericht aangepast op 20 jan 2017 - 0:12 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.