• Ja, dat vroeg ik mij heel sterk af. Ik probeerde mijn deelhoofdstukken een beetje gelijk te houden, maar ik ben er oprecht heel slecht in. Ik probeer het zo eerlijk mogelijk te verdelen, maar het lijkt wel steeds slechter uit te komen haha. Vandaar mijn vraag: wanneer vinden jullie verschil in hoofdstuk lengte storend worden? Of storen jullie je hier vrijwel nooit aan? En doen jullie zelf moeite om de deelhoofdstukken ongeveer gelijk te houden, of kan het jullie eigenlijk niet zoveel schelen wanneer jullie aan een verhaal op Quizlet werken?

    Wanneer vinden jullie verschil in hoofdstuk lengte storend worden?


    Happy Birthday my Potter!

    Ik vind het zowel als in online stories als in echte boeken ontzettend storend als één hoofdstuk 2 bladzijden is en het volgende hoofdstuk opeens 30 bladzijden. Bij een online verhaal vind ik een verschil van > 750 woorden wel storend worden.

    [ bericht aangepast op 23 jan 2017 - 17:30 ]


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Ik probeer al mijn hoofdstukken tussen de 600-800 woorden te houden, gewoon omdat dat een lengte is die ik zelf aangenaam vind om te lezen. Dat er sommige hoofdstukken langer zijn dan andere stoort me niet echt, maar ik vind het gewoon esthetisch mooier als ze allemaal rond dezelfde lengte zitten.
    Zeker met het nieuwe begin van SOTY lees ik een hoop verhalen en ik heb gewoon de tijd niet om elke week tien of twintig verhalen te lezen die telkens 2000 woorden per hoofdstuk schrijven.


    The soul needs autumn.

    Als een hoofdstuk zo'n 1200 woorden is en dan is het volgende zo'n 500-600 woorden, dan begint het me te storen, haha.


    Heaven is a place that we all have

    Meestal heb ik de richtlijn van 1000-1200 woorden per hoofdstuk. Helaas kan dat soms van 800 tot 1400 uitlopen...

    Ik vind het alleen storend als het niet logisch is, snap je. Verder maakt het me eigenlijk niet zo heel veel uit.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    maakt niet veel uit voor me

    liever dat je het logisch indeelt dan dat een hoofdstuk midden in een stuk wordt afgebroken zodat de hoofdstukken gelijklopen snap jeee


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Meixue schreef:
    Als een hoofdstuk zo'n 1200 woorden is en dan is het volgende zo'n 500-600 woorden, dan begint het me te storen, haha.


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Meixue schreef:
    Als een hoofdstuk zo'n 1200 woorden is en dan is het volgende zo'n 500-600 woorden, dan begint het me te storen, haha.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Als de hoofdstukken kort zijn en dan verstillen vind ik het irritant. Bijvoorbeeld:
    Hoofdstuk 1: 600 woorden
    Hoofdstuk 2: 300 woorden.
    Maar dit zou ik ook vervelend vinden:
    Hoofdstuk 1: 1200 woorden
    Hoofdstuk 2: 600 woorden.
    Zeg maar als het plotseling de helft is of juist het dubbele is het irritant.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    No_Maj schreef:
    Als de hoofdstukken kort zijn en dan verstillen vind ik het irritant. Bijvoorbeeld:
    Hoofdstuk 1: 600 woorden
    Hoofdstuk 2: 300 woorden.
    Maar dit zou ik ook vervelend vinden:
    Hoofdstuk 1: 1200 woorden
    Hoofdstuk 2: 600 woorden.
    Zeg maar als het plotseling de helft is of juist het dubbele is het irritant.


    That is a perfect copy of reality.

    Als één hoofdstuk 1000 woorden is, en het volgende 300 vind ik dat wel storend. Maar als het rond bijvoorbeeld de duizend blijft, zie ik geen probleem.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Ah ik ben jullie eeuwig dankbaar. Ik varieer atm van 1100 - 1500 dus zo te zien wordt dat nog niet als heel storend ervaren door de meesten.


    Happy Birthday my Potter!

    Ik vroeg mij dit laatst ook af en ben wel blij dat jij nu dit topic hebt gemaakt, haha!


    “I was never really insane except upon occasions when my heart was touched.” --- Edgar Allan Poe

    Goldstein schreef:
    Ah ik ben jullie eeuwig dankbaar. Ik varieer atm van 1100 - 1500 dus zo te zien wordt dat nog niet als heel storend ervaren door de meesten.


    Het hangt vooral van het percentage af, denk ik (:

    Er is namelijk gevoelsmatig een groter verschil tussen 300 en 600, dan tussen 1200 en 1500 en al helemaal 2100 en 2400. Of zo ervaar ik het toch. Hoe meer woorden je schrijft, hoe minder groot het verschil lijkt.
    Maar ik vind 1100 - 1500 prima (:


    Mhm?

    MabeI schreef:
    (...)

    Het hangt vooral van het percentage af, denk ik (:

    Er is namelijk gevoelsmatig een groter verschil tussen 300 en 600, dan tussen 1200 en 1500 en al helemaal 2100 en 2400. Of zo ervaar ik het toch. Hoe meer woorden je schrijft, hoe minder groot het verschil lijkt.
    Maar ik vind 1100 - 1500 prima (:


    Ik ben het hier mee eens!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.