• Ja, dat vroeg ik mij heel sterk af. Ik probeerde mijn deelhoofdstukken een beetje gelijk te houden, maar ik ben er oprecht heel slecht in. Ik probeer het zo eerlijk mogelijk te verdelen, maar het lijkt wel steeds slechter uit te komen haha. Vandaar mijn vraag: wanneer vinden jullie verschil in hoofdstuk lengte storend worden? Of storen jullie je hier vrijwel nooit aan? En doen jullie zelf moeite om de deelhoofdstukken ongeveer gelijk te houden, of kan het jullie eigenlijk niet zoveel schelen wanneer jullie aan een verhaal op Quizlet werken?

    Wanneer vinden jullie verschil in hoofdstuk lengte storend worden?


    Happy Birthday my Potter!

    MabeI schreef:
    (...)

    Het hangt vooral van het percentage af, denk ik (:

    Er is namelijk gevoelsmatig een groter verschil tussen 300 en 600, dan tussen 1200 en 1500 en al helemaal 2100 en 2400. Of zo ervaar ik het toch. Hoe meer woorden je schrijft, hoe minder groot het verschil lijkt.
    Maar ik vind 1100 - 1500 prima (:


    True, voor mijn gevoel is het verschil ook groter als hij van duizendtal verspringt (900-1100, 1900-2100 klinkt/leest voor mij als een groter verschil dan 1100-1500 vreemd genoeg)... hmmmm, haha.


    Happy Birthday my Potter!

    Daar stoor ik me echt niet aan.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Meixue schreef:
    Als een hoofdstuk zo'n 1200 woorden is en dan is het volgende zo'n 500-600 woorden, dan begint het me te storen, haha.


    Ja inderdaad, dit. Meestal zijn mijn hoofdstukken tussen de 1000 en 1400 woorden lang, en ik merk zelf wel dat ik het irritant vind als dat niet lukt. Als ik hoofdstukken lees maakt de gemiddelde lengte mij niet zoveel uit, maar dan wil ik wel dat alle hoofdstukken ongeveer even lang zijn ^^


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Dat maakt me echt totaal niet uit zolang het maar lekker loopt.


    What's meant to be will find it's way

    I couldn't care any less. Zolang de hoofdstukken maar lekker lezen en ze niet abrupt worden afgekapt vind ik het allemaal prima. ^^


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Standal schreef:
    Ik vind het zowel als in online stories als in echte boeken ontzettend storend als één hoofdstuk 2 bladzijden is en het volgende hoofdstuk opeens 30 bladzijden. Bij een online verhaal vind ik een verschil van > 750 woorden wel storend worden.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Mij maakt het echt niet uit. Zolang niet het ené hoofdstuk heel erg kort is en het andere heel erg lang.