• De stelling van deze week luidt:
    Toeristische ruimtereizen zouden niet ontwikkeld mogen worden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Kaiju schreef:
    Ik ben tegen toeristische ruimtereisjes, punt. De mens is alles helemaal naar de klote aan het helpen, en wilt nu hetzelfde doen met de ruimte. Er is nog maar een klein deel bekend van de ruimte en zijn inhoud, dus waarom zou je alles uitbuiten voor een stel rijke aapjes die de Aarde van een afstandje willen bekijken? For science? Sure. Voor plezier? Nah mate.


    26 - 02 - '16

    Ik heb hier geen mening over, maar ben ik de enige die de hele tijd terroristische leest ipv toeristische? (x


    Mhm?

    Yugen schreef:
    Kaiju en Metamorphoses hebben de woorden uit mn mond gehaald tbh.



    Treat People With Kindness

    MabeI schreef:
    Ik heb hier geen mening over, maar ben ik de enige die de hele tijd terroristische leest ipv toeristische? (x


    :'D


    Treat People With Kindness

    Occamy schreef:
    Eens. Ik vind dat ze veel beter geld kunnen uitgeven om de problemen in eigen land/in onze wereld kunnen verhelpen. En die eeuwige redenen van: ja maar, stel dat onze planeet al verdoemd is, dan hebben we geen tussenoplossing: d'r zullen vast en zeker rijke mensen zijn die dat zullen funden (dat idee van al die cameraatjes in de ruimte schieten om die nieuwe bewoonbare planeet een paar zonnestelsels verderop te ontdekken). En dan nog: als er ander leven is dan wij, dan heb je (denk ik) drie opties:
    1. Ze zijn 'dommer' dan wij zijn, daarom hadden we nog niet ontmoet. Heel veel kunnen we er ook niet van leren, want we zijn slimmer
    2. Ze zijn gelijk aan intelligentie, dan kunnen we er waarschijnlijk ook nauwelijks van leren.
    3. Ze zijn slimmer dan wij zijn, wat zou hebben moeten betekenen dat zij het al ons waarschijnlijk al eens ontdekt hadden, maar ons schijnbaar niet de moeite waard vonden.


    Dat vind ik een heel rare redenering, haha. Als ze 'slimmer' dan wij, dan zouden ze ons al ontdekt moeten hebben, maar als ze 'dommer' zijn dan ons, denk je dan niet dat zij hetzelfde zouden denken over ons? Er zit ergens een heel groot gat in je redenering, ook wat betreft het leren van. Als er echt buitenaards leven bestaat, gaat het niet zozeer over hoezeer hun brein geëvolueerd is. Het is niet omdat ze minder breincapaciteit hebben dat we er niets van kunnen leren. Katten vallen ook onder je classificatie van 'dommer', neem ik aan, dat betekent niet dat het geen nuttige informatie is of dat we op vlak van gedrag/de link tussen brein en gedrag/weet ik veel wat, niets kunnen leren.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Eens. Ze kunnen het geld beter in andere dingen steken. En het heeft geen grote doelgroep. Alleen de rijken (of mensen die flink gespaard hebben) zouden dit zich kunnen veroorloven.

    [ bericht aangepast op 7 feb 2017 - 10:26 ]

    Ik zou het niet weten. De technologie zal denk ik ook meespelen of het milieuvriendelijk genoeg is. Met gewoon ruimtereizen met iets dat net zo vervuilend is als een vliegtuig of erger, vind ik ook maar niks.

    Ik vind ruimtereizen echt zo gaaf, maar ik denk dat het in de nabije toekomst echt niet gaat gebeuren. Binnenkort gaan ze naar Mars, maar volgens mij kan men nog helemaal niet meer terug naar de aarde. Maar als de aarde door de klimaatverandering onleefbaar is, zou ik het wel gaaf vinden dat de mens in de ruimte verder kan leven (oeps, the 100). Maar natuurlijk het liefste niet, dus het is eerst belangrijk dat men de aarde niet verder gaat verkloten (want er is hoop. Als we duurzamer gaan leven, zal het klimaat weer kunnen terugkeren naar de normale toestand). Toeristische ruimtereizen zou ik leuk vinden als het betaalbaar is. Dan hoef ik niet per se naar een planeet, maar in een raket de aarde bekijken van veraf, dat lijkt me echt een mooi uitzicht. Dreams dreams dreams... het blijft toch apart dat de mens al zoveel geweldige uitvinden heeft gedaan in al die jaren, maar dat ruimtereizen op de een of andere manier achterblijft. Aan de andere kant snap ik het ook wel. Als het niet met veel voorzichtigheid wordt onderzocht, zullen de gevolgen vrij heftig zijn.


    "I solemnly swear that i am up to no good."