• Hey allemaal,

    Ik heb echt een enorme writersblock. Ik wil heel graag weer een story beginnen. Mijn eerste story heb ik nog niet afgerond, misschien komt dat ooit nog, maar voor nu staat hij offline. Ik vind het saai. Ik wil gewoon heel graag een andere story schrijven, maar ik heb al maanden geen ideeën. Ik ben gemotiveerd, wil echt heel graag, maar krijg er niets uit. Echt heel frustrerend, maar dat kennen jullie vast wel.

    Zijn er meer mensen die hier last van hebben? En wat doen jullie er aan?

    Liefs.


    Normal is an illusion. What's normal for the spider, is chaos for the fly.

    Ik ben hier ook tegenaan gelopen. Voor mij helpt het lezen van andere boeken enorm. Je krijgt hierdoor zo veel verschillende ideeën en invalshoeken te zien. Je kunt ook series of films kijken en dan de plotten van meerdere series door elkaar heen weven of hoofdzaken veranderen naar jouw smaak. Je kunt ook bepaalde zinnen uit je favoriete nummer in een bepaalde context plaatsen en hier je fantasie op loslaten. Dan komt er vast wel iets moois uit wat jou aan de gang houdt. Succes (:

    [ bericht aangepast op 20 feb 2017 - 14:19 ]


    oi, suzy

    Dat is echt heel stom :(

    Dit klinkt heel stom, maar je moet gewoon gaan schrijven. Al is het super slecht en totaal geen goed verhaal, blijf in ieder geval bezig.

    100 jaar geleden was er zo'n 'thirty days challenge' met een lijst woorden en dan moest je elke dag één woord uitkiezen en daar een verhaal over schrijven. Misschien helpt dat.

    Dan is het misschien niet goed, maar dan schrijf je wel en wie weet krijg je daar inspiratie uit!

    Je kunt een vriendin random woorden op laten schrijven, of hier op Q, super leuk!

    Heel veel succes!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Misschien helpt het om gewoon even leuk en gezellig mee te doen met een roleplay/meespeelverhaal?
    Dan blijf je schrijven zonder dat je echt de verplichting van hoofdstukken schrijven hebt.


    A to the Z

    Ik laat het altijd gewoon even zitten, even helemaal niet meer denken aan schrijven en gewoon iets anders doen: filmpjes kijken, lezen, covers maken, etc. Ik geloof er namelijk in als je even met iets heel anders bezig gaat en je daarna met een frisse blik opnieuw begint dat je dan veeeeel meer inspiratie en oplossingen hebt ^^

    Mocht je dat echt niet willen of kunnen, kan je altijd nog short stories schrijven. Je hoeft dan niet een heel verhaal uit te werken en schrijf je gewoon kleine stukjes over bijv. een romantische date, een moordscene, smut, anything! Misschien iets over een fandom ofzo, dat is altijd wel makkelijk om te schrijven ^^

    Mijn storyideeën komen eigenlijk altijd van plaatjes, dus misschien een beetje rondsnuffelen op pinterest, tumblr, weheartit en instagram? Gewoon een keyword intypen voor iets waar je een verhaal over wilt schrijven (vampieren, een celebrity, prinsessen, fantasywereld, weerwolven, etc.). Gewoon door blijven zoeken en uiteindelijk kom je vast wel op ideeën c:


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]