• Ik heb morgen een three minute speech voor LSD2 (Language Skills Development) en daarbij moeten we een stelling kiezen.
    Over die stelling moet je dan weer pluspunten en minpunten noemen.
    Hiervoor zou ik ook graag jullie meningen willen weten.

    Stelling: Voor altijd leven zou te gek/gaaf/leuk/geweldig zijn.

    Jullie zouden me hier ontzettend mee helpen, want ik loop op dit moment een beetje vast!

    Wat ik tot nu toe heb:
    + Je ziet hoe de wereld veranderd (kan ook een minpunt zijn)
    + Je hebt genoeg tijd om dingen te doen die je altijd al hebt willen doen
    + Veel uitvindingen waar 'vroeger' over gepraat, zijn/worden uitgevonden (of je vindt ze zelf uit)

    - Vrienden/familie zullen op een gegeven moment overlijden
    - Op een gegeven moment heb je zo goed als alles al gedaan wat je maar kan doen in de wereld.

    [ bericht aangepast op 28 feb 2017 - 20:03 ]


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Misschien kun je erbij zetten wat je al hebt??

    Dan weten wij ook een beetje in welke andere hoek we moeten denken.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Ik zou het niet fijn vinden, maar dat is vooral omdat ik rete pessimistisch ingesteld ben :/


    26 - 02 - '16

    Perffect schreef:
    Misschien kun je erbij zetten wat je al hebt??

    Dan weten wij ook een beetje in welke andere hoek we moeten denken.


    Ik sluit me hier bij aan want momenteel komen alleen even de heel voor de hand liggende voor- en nadelen in me op. (:


    The soul needs autumn.

    Ik denk dat als je nooit doodgaat, je langzaam je menselijkheid verliest door alle kennis en ervaringen die je opdoet. Ofwel word je gek, ofwel onverschillig. Misschien zelfs beide. Of dat denk ik toch.

    Ik moet wel zeggen dat de afkorting van je vak nogal vervelend uitvalt, haha xd


    Mhm?

    Heb erbij gezet wat ik tot nu toe heb!


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    MabeI schreef:
    Ik denk dat als je nooit doodgaat, je langzaam je menselijkheid verliest door alle kennis en ervaringen die je opdoet. Ofwel word je gek, ofwel onverschillig. Misschien zelfs beide. Of dat denk ik toch.

    Ik moet wel zeggen dat de afkorting van je vak nogal vervelend uitvalt, haha xd


    Hahaha, ik weet het. Mijn ouders keken me laatst ook al raar aan toen ik een ruim voldoende kreeg voor mijn LSD portfolio en ik zei: 'Ik heb LSD gehaald."


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Pluspunten:
    + Door al de kennis die je opdoet kan je mensen helpen.
    + Je kan, als je slim en voorzichtig genoeg bent, verschillende levens leiden.
    + Er zijn zo veel boeken die je kan lezen (en schrijven!)

    Minpunt:
    + Voor altijd leven gaat toch niet want ooit gaat de Aarde niet meer leefbaar zijn/vernietigd worden (door mensen of gewoon door onze eigen zon).
    + Psychologisch ga je het misschien niet aankunnen.


    The soul needs autumn.

    MabeI schreef:
    Ik denk dat als je nooit doodgaat, je langzaam je menselijkheid verliest door alle kennis en ervaringen die je opdoet. Ofwel word je gek, ofwel onverschillig. Misschien zelfs beide. Of dat denk ik toch.

    Ik moet wel zeggen dat de afkorting van je vak nogal vervelend uitvalt, haha xd


    Dankjewel!

    Wervelwind schreef:
    Pluspunten:
    + Door al de kennis die je opdoet kan je mensen helpen.
    + Je kan, als je slim en voorzichtig genoeg bent, verschillende levens leiden.
    + Er zijn zo veel boeken die je kan lezen (en schrijven!)

    Minpunt:
    + Voor altijd leven gaat toch niet want ooit gaat de Aarde niet meer leefbaar zijn/vernietigd worden (door mensen of gewoon door onze eigen zon).
    + Psychologisch ga je het misschien niet aankunnen.


    Super! Dankje!


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Interessant. Ik ga hier eens over nadenken.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik zie eigenlijk vooral minpunten (en alle pluspunten die ik er aan zie zijn al genoemd), aangezien je lichaam nog wel veroudert, neem ik aan (?), waardoor je ten eerste steeds minder mobiel wordt en je veel dingen niet meer kunt gaan doen, je moet maar steeds meebuigen in de nieuwe ontwikkelingen en het oude missen, naderhand ga je je heel eenzaam voelen denk ik, en dat is zeker niet alleen omdat je mensen verliest, maar ook omdat je niemand hebt om je ervaringen mee te delen en alleen jijzelf voor altijd blijft leven. Daarbij denk ik dat je na een tijd verveling gaat ondervinden, waardoor -zoals eerder genoemd in dit topic- de 'gekte' alleen maar gestimuleerd zou worden.
    Er komt niet voor niets een einde aan ieders leven, het lijkt me gewoon onmogelijk om het 'plezier' van het voor eeuwig leven lang vol te houden.
    Bovendien, onderhoud? Waar haal je het geld vandaan als je driehonderdvijfentachtig bent? Dan wordt je pensioen echt niet meer door betaalt lijkt me. (':


    i wanna die with you once or twice.

    Ik denk dat het na een paar honderd jaar gewoon ontzettend saai gaat worden. Je komt uiteindelijk steeds dezelfde soort mensen tegen die steeds dezelfde fouten maken. Ik denk eigenlijk ook dat je hersenen het uiteindelijk begeven van alle informatie die er binnenkomt.
    Uiteindelijk ga je waarschijnlijk ook minder met mensen connecten omdat er niemand is die alle dingen heeft meegemaakt die jij ook hebt meegemaakt en omdat iedereen waaraan je je hecht toch doodgaat. Waarom zou je het dan nog proberen?


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    De grootste pluspunt die ik eruit zou kunnen halen is dat ik een fobie heb voor de dood dus basically als ik nooit doodga hoef ik het ook niet mee te maken.

    Ik schrok me een kriek toen ik je username zag, hahaha
    Pft, moeilijke, haha. Een pluspunt kan zijn dat je zeer veel nuttige kennis op kan doen uit allerlei verschillende culturen en samenlevingsvormen + dat er niet meer getwijfeld moet worden over wat er in de geschiedenis gebeurt is?
    Een negatief punt kan inderdaad zijn dat het voor de mens psychologisch veel te zwaar is zoiets te doormaken.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Minpunt:
    Niks maakt je meer uit. Heb je een lieve vriend(in), is ze straks toch weer weg.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Lucens schreef:
    Ik zie eigenlijk vooral minpunten (en alle pluspunten die ik er aan zie zijn al genoemd), aangezien je lichaam nog wel veroudert, neem ik aan (?), waardoor je ten eerste steeds minder mobiel wordt en je veel dingen niet meer kunt gaan doen, je moet maar steeds meebuigen in de nieuwe ontwikkelingen en het oude missen, naderhand ga je je heel eenzaam voelen denk ik, en dat is zeker niet alleen omdat je mensen verliest, maar ook omdat je niemand hebt om je ervaringen mee te delen en alleen jijzelf voor altijd blijft leven. Daarbij denk ik dat je na een tijd verveling gaat ondervinden, waardoor -zoals eerder genoemd in dit topic- de 'gekte' alleen maar gestimuleerd zou worden.
    Er komt niet voor niets een einde aan ieders leven, het lijkt me gewoon onmogelijk om het 'plezier' van het voor eeuwig leven lang vol te houden.
    Bovendien, onderhoud? Waar haal je het geld vandaan als je driehonderdvijfentachtig bent? Dan wordt je pensioen echt niet meer door betaalt lijkt me. (':


    Ik weet ook niet of er met de stelling bedoelt dat je laat maar zeggen 30 blijft en nooit dood gaat of dat je gewoon ouder wordt en je lichaam dus ook verouderd.

    In ieder geval bedankt voor jouw mening!


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO