• Ik zag net nog een actief topic over oordoppen, maar ik ga het hebben als in gehoorbescherming, niet als in oortjes. ^^

    Ik was gisteren nog eens op een concert en er gaan er binnenkort nog aan komen. Stiekem ben ik al 2 jaar aan het zeggen dar ik oordoppen wil kopen, maar ik begin er nooit aan. En dan kom ik weer op een concert ofzo en dan bedenk je: 'ohja, ik ging op zoek gaan'. De rest van de avond spendeer je dus met getuut in je oren.
    Dus met andere woorden, ik moet me er dringend toe zetten, maar ik weet niet goed hoe te beginnen. Dus ik vraag het gewoon hier. ^^

    Ik vrees wel dat ik een vervelende klant ga zijn. Mijn gehoorgangen zijn enorm smal (met andere irritante zaken tot gevolg, lees onder andere als: doof) en ik kan daarom ook geen oortjes verdragen. Als ik een slechte dag heb op vlak van oren, kan ik zelfs geen hoofdtelefoon verdragen. Dus die standaard oordopjes die je krijgt op festivals bijvoorbeeld zijn onverdraagbaar voor mij, zelfs de small.
    Dusja, ik wou het misschien eens in een apotheek gaan vragen, maar wie weet kunnen jullie me ook aanraders geven?

    Wie heeft er tips voor mij? Wie heeft er al ervaring met oordopjes? Kost dit veel?


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ik heb zelf oordopjes voor orkest, voel je bijna niks van. Het is op maat gemaakt, dus wel duur. Ongeveer 150 euro. Maar het werkt vijfduizend x beter dan de normale dingen. Die passen bij mij ook niet in mn oor, ik heb een 'kronkelige gehoorgang'. Ze zijn fantastisch, je kan ook zeggen hoeveel decibel je ze wilt laten dempen, 9/15/21 volgens mij. Het enige nadeel is dat ze zo duur zijn.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Nonpluvius schreef:
    Ik heb zelf oordopjes voor orkest, voel je bijna niks van. Het is op maat gemaakt, dus wel duur. Ongeveer 150 euro. Maar het werkt vijfduizend x beter dan de normale dingen. Die passen bij mij ook niet in mn oor, ik heb een 'kronkelige gehoorgang'. Ze zijn fantastisch, je kan ook zeggen hoeveel decibel je ze wilt laten dempen, 9/15/21 volgens mij. Het enige nadeel is dat ze zo duur zijn.

    Daar val ik toch even wel achterover van (van die prijs). Dat is toch wel boven mijn budget.

    Maar anderzijds mag je er ook niet moeilijk over doen omdat je nog een heel leven het met je gehoor moet doen. Maar toch, voor iemand die maandelijks amper geld over houdt na aftrek van huurt, water, gas, elektriciteit, internet,... is dat veel geld.

    Wel fijn dat ze voor jou werken! En welk merk is dat?


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    (...)
    Daar val ik toch even wel achterover van (van die prijs). Dat is toch wel boven mijn budget.

    Maar anderzijds mag je er ook niet moeilijk over doen omdat je nog een heel leven het met je gehoor moet doen. Maar toch, voor iemand die maandelijks amper geld over houdt na aftrek van huurt, water, gas, elektriciteit, internet,... is dat veel geld.

    Wel fijn dat ze voor jou werken! En welk merk is dat?


    Ik weet niet welk merk dat is, helaas. Ik ben langsgegaan bij de gehoorbescherming en gehoorapparaten bedrijf (hoe heet zo iets? Ben ff de naam vergeten). Op hun site staan ook oordopjes van ProActive. De prijs is inderdaad wel ontzettend hoog, ja.
    Ik stond daar serieus als 13 jarige met mn moeder tussen allemaal mensen van 70+ die een gehoorapparaat wilden.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Ik heb er van €20, gewoon van die standaard (wel voor muziek) , niet aangemeten dingen. Werken prima voor de hoeveelheid dat ik ze gebruik.

    [ bericht aangepast op 19 maart 2017 - 21:55 ]

    Al bij de drogist geweest? De meeste hebben wel een stuk of 7 verschillende bij het slaapschap liggen. Al zijn het niet allemaal partyplugs.

    Ik heb er een van Alpine voor 13 euro. Ze werken best goed.


    Seasons will change, but I shall remain

    Ik heb geen ervaring met oordoppen van bij de apotheker of de drogist, ik gebruik al jaren oordoppen gekocht bij een muziekwinkel. Ze waren iets van 30 euro, maar ik heb nooit last van mijn oren als ik naar een concert ben geweest.

    De 'gewone' koop ik voor een paar euro bij de drogist, al zijn dat geen speciale voor muziek, maar het werkt wel gewoon (en de muziek staat toch zo hard dat je het toch wel hoort). Maar ik zou gewoon bij de apotheek langs gaan, daar weten ze het als het goed is allemaal!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Ik heb oordopjes van Alphine waar ik heel tevreden over ben! Ze waren iets van 20 euro, maar gaan wel vrij lang mee!


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Vraag het eens na bij je verzekeringsmaatschappij! In Nederland wordt gehoorbescherming op maat voor een groot deel vergoed. Jammer genoeg weten niet veel mensen dat, maar het is wel mogelijk. Zelf heb ik ook last van belachelijk smalle gehoorgangen, dus op maat gemaakte muzikanten oordopjes bieden echt een uitkomst. (:


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Ik heb sinds een tijdje Pluggerz oordoppen van € 130, wat helaas best een bedrag is, maar ze gaan levenslang mee. Ze zijn op maat gemaakt door mijn lokale audicien en ik ben er heel blij mee. Ze vallen niet uit, wat bij "gewone" in-ear-oordoppen wel zo is (bij mij althans). Ik heb nu een demping van 15 dB maar je zou bij concerten of festivals ook een demping van 20 dB kunnen gebruiken, denk ik. Vooral de hoge tonen worden bij mij gedempt, wat echt heerlijk is tijdens het reizen of tentamens, of gewoon tijdens hoorcolleges als ik echt wil opletten. Je hoort het geroezemoes van vijf stoelen verderop niet, maar de docent voorin de collegezaal wel. Ik weet niet precies wat je wilt dempen bij concerten - de hoge tonen zijn het meest schadelijk in elk geval. Maar er zijn ook filters die gewoon alle frequenties even veel dempen.
    Mijn oordoppen werden helaas niet vergoed door het CZ, wat ik overigens vreemd vind (hoewel ik wel alleen een basisverzekering heb), dus doe alsjeblieft zorgvuldig navraag bij je zorgverzekeraar. Maar ook als het niet wordt vergoed (wat dus in mijn geval zo was) kan ik je deze oordoppen echt aanraden, want ze zijn zo fijn! En je hebt maar twee oren die levenslang mee moeten...!

    [ bericht aangepast op 20 maart 2017 - 16:54 ]


    oi, suzy

    Gantz schreef:
    Vraag het eens na bij je verzekeringsmaatschappij! In Nederland wordt gehoorbescherming op maat voor een groot deel vergoed. Jammer genoeg weten niet veel mensen dat, maar het is wel mogelijk. Zelf heb ik ook last van belachelijk smalle gehoorgangen, dus op maat gemaakte muzikanten oordopjes bieden echt een uitkomst. (:

    Belg hier. Maar ik kan inderdaad wel eens luisteren bij mijn ziekenfonds. Want zij betalen jaarlijks ook 50 euro terug voor mijn lenzen en ik krijg ook 30 euro terug van mijn lidmaatschap bij een sportvereniging. Ook dingen die niet veel mensen weten.
    Hier had ik nog niet aan gedacht!

    Edit: interessant: mijn mutualiteit betaalt tot de helft terug met een maximum van 50 euro per persoon per kalenderjaar voor oordoppen op maat.

    [ bericht aangepast op 20 maart 2017 - 16:57 ]


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    http://www.oordopjes-kopen.nl/vernieuwd-alpine-partyplug-transparant/muziek.html

    Ik heb deze al een aantal jaar(ook via deze webshop gekocht), ze zijn echt super goed. Ik gebruik ze voornamelijk voor concerten!


    Treat people with kindness

    Zelf gebruik ik van die standaard oordopjes die (vaak) gratis te verkrijgen zijn, maar mijn vriend heeft last van tinnitus en had dus nood aan iets wat beter werkt. Hij is naar een hoorcentrum gegaan (ook in België) en heeft oordopjes op maat laten maken. Hij is nog nooit zo tevreden geweest met een aankoop. Het is inderdaad een hoge prijs (al denk ik dat hij geen €150 heeft moeten betalen, maar eerder rond de €100, dus als je dan €50 kan terugkrijgen van je mutualiteit...). Het is even een gat in je portefeuille, maar uiteindelijk is het wel een aankoop die je maar eenmaal in je leven moet doen. Zeker als je al last hebt van oorsuizen, is het belangrijk je oren goed te verzorgen en oordopjes op maat kunnen daar een grote stap in zijn. Je hebt maar één paar oren, dus draag er zorg voor.

    Sorry dat ik je zo aanmoedig om dit te doen, maar je oren zijn zo ongelooflijk belangrijk. Beter eenmalig een maandje wat krapper bij kas zitten dan de rest van je leven met tinnitus zitten (vind ik dan).

    [ bericht aangepast op 21 maart 2017 - 9:24 ]


    Words are loaded pistols. Sometimes it's just better not to pull the trigger. | Vertrouwenspersoon