• en de rijexamens. Nu ik al een aantal jaar in België studeer valt me echt zo hard op hoe slecht men in België rijdt. En iedere keer als ik dat opbreng of een onveilige situatie aanwijs, dan krijg ik te horen dat de Nederlanders ook niet perfect rijden. Daarom was ik benieuwd wat jullie mening hierover is.
    En ook: in België wordt het rijexamen nu aangepast. Hier kun je de details vinden. Wat vinden jullie daarvan?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik vind dat ze de oudere generatie ook opnieuw even een test moeten laten afleggen. Sommigen onder hen hebben namelijk hun rijbewijs zonder dit of dat kunnen afhalen. Like what.
    Maar het verkeer hier is wel echt een hel, zeker in de steden.


    Mhm?

    Beter. Ik herken het inderdaad. No offence naar alle Belgen die wel goed rijden, maar men rijdt daar over het algemeen slechter dan in Nederland. Nederlanders zijn sowieso 1500 euro kwijt, waarschijnlijk zelfs meer. Ik vind het wel prettig dat ze er iets aan gaan doen.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Jammer dat het duurder wordt natuurlijk. :') Maar ja, normaal moet ik het halen in augustus dus die cursus voor mijn ouders zou niet nodig mogen zijn. Dat het examen uitgebreid wordt, vind ik nog niet zo erg. Iedereen wil nog snel snel z'n examen afleggen, maar uiteindelijk moet je dergelijke zaken toch sowieso kunnen? Of het nu op je examen komt of niet.

    En ik kom niet in Nederland, dus geen idee hoe ze daar rijden. :Y)


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik ben het er mee eens dat de mensen hier in België slecht rijden. Hoeveel keer ik al heb zitten roepen dat ze hun rijbewijs in een pakje chips hebben gevonden, ik kan het niet eens op mijn handen tellen. De mensen kijken gewoon niet meer uit en rijden maar zoals ze zelf willen. Ik heb geen idee hoe ze in Nederland rijden, ik kom daar namelijk heel zelden tot nooit.
    Ik heb er ook niets op tegen dat ze hier alles aanpassen, maar beh, zelf heb ik er geen zin in van hoe het gaat worden. En mijn papa zal lachen als hij hoort dat hij ook een cursus gaat moeten doen...


    16 - 09 - '17

    Ik weet niet hoe het in België is, maar in Nederland rijden ze ook niet allemaal zo veilig. Het is absurd dat je niet alleen je eigen leven, maar ook die van een ander daardoor in gevaar brengt.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Niet vervelend bedoeld tegen de Belgen die wel auto kunnen rijden, maar ik vind dat veel Belgen niet goed auto kunnen rijden.

    Ik woon dichtbij de Belgische grens, waardoor ik veel in aanraking kom met het rijgedrag van Belgen. Vaak geven Belgen onverwacht voorrang wanneer dat niet hoeft en niet nodig is volgens de verkeersregels. Het lijkt soms wel of ze situaties niet echt goed in kunnen schatten, ze rijden een beetje twijfelend.

    Ik heb bijvoorbeeld eens meegemaakt dat een Belg stopte om mij (ik was met de fiets) voorrang te geven, terwijl ik helemaal geen voorrang had. De Belg stopte, terwijl het verkeer aan de andere kant van de weg (het was een vrij drukke tweebaansweg) gewoon doorreed. Ik kon er toch niet door, ookal stopte hij/zij. Ondertussen begon zich achter de Belg een steeds langere rij te vormen. Toen heb ik maar een gebaar gemaakt dat hij/zij beter door kon rijden. Deze automobilist was volgens mij óf inzichtloos óf er totaal niet bij met z'n koppie.

    Ik wil niet beweren dat alle Nederlanders vlekkeloos rijden, hoor. Absoluut niet.

    Ik vind het ronduit bizar dat in België ouders hun kind rijles kunnen geven. Als de ouder iets verkeerd doet, leert 'ie dat ook zo aan het kind. Plus, die auto's hebbeme echt geen extra rem of gas of koppeling waar de instructeur normaal zit, waardoor er niemand in kan grijpen wanneer er iets misgaat. ik ben het er ook zeker mee eens dat die ouders straks eerst een cursus moeten gaan volgen, maar vindt het alsnog vreemd eigenlijk.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered