• De stelling van deze week luidt:
    Gemengde openbare toiletten zijn onveilig en zouden dus niet toegestaan mogen worden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Take me to wonderland

    Ik zou het inderdaad niet fijn vinden om bijvoorbeeld om 3 uur 's nachts naar een gemengde wc te moeten gaan op een tankstation. Overdag echter zou ik er geen problemen mee hebben, als er ook andere mensen in de buurt zijn. Maar dit geldt eigenlijk altijd wel, zowel niet-gemengd als gemengd.
    Ik kan niet zo goed onder woorden brengen wat ik bedoel, haha. Het is niet per definitie onveilig, maar ik zou me wel minder veilig voelen bij een toiletgebouw vol met oude mannen (lees: vieze mannetjes die je aanstaren), bijvoorbeeld.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Ik ben nog nooit gemengde wc's tegengekomen, om eerlijk te zijn, haha. Maar ik ga nu al bij de mannen als er te veel volk staat bij de vrouwen, dus op zich ben ik het er niet mee eens. Als iemand slechte bedoelingen heeft, zal die bij niet-gemengde wc's gewoon bij de vrouwen wachten, of toch in de buurt, denk ik zo. Veel verschil is er tenslotte niet.


    Mhm?

    Barrel schreef:
    Ik ben nog nooit gemengde wc's tegengekomen, om eerlijk te zijn, haha. Maar ik ga nu al bij de mannen als er te veel volk staat bij de vrouwen, dus op zich ben ik het er niet mee eens. Als iemand slechte bedoelingen heeft, zal die bij niet-gemengde wc's gewoon bij de vrouwen wachten, of toch in de buurt, denk ik zo. Veel verschil is er tenslotte niet.


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Uh nee. Ik zou niet weten wat er onveilig aan zou moeten zijn. Waar ik me eerder aan erger zijn van die gedeelde wc's waarbij de bril zo ontzettend vies is dat je er gewoon niet meer op wil. Voor mij is een schone wc belangrijker dan het feit of 'ie gemengd is of niet.


    26 - 02 - '16

    Aan de ene kant ben ik het met de stelling eens, maar als je er verder over nadenkt, zouden openbare toiletten in het algemeen dan onveilig zijn, als iemand echt slechte bedoelingen heeft trekt hij of zij zich er weinig van aan of hij/zij nou bij het juiste toilet op je wacht of niet. Daarbij zouden er ook meisjes met slechte bedoelingen naar andere meisjes kunnen zijn, en hetzelfde geldt voor jongens, dus weet je, als het toilet schoon is en er een fatsoenlijk slot op zit, maakt het me niet bijster veel uit.


    obsessive rage

    Gemengde openbare toiletten in z'n geheel verbieden, is naar mijn mening nogal kort door de bocht. Sure, als dit de enige optie zou zijn, kan ik me voorstellen dat mensen er een probleem mee hebben, maar als er naast een vrouwentoilet en herentoilet een gemengd toilet zou komen, is dit voor een hoop mensen toch alleen maar fijn? In dat geval zou het bijvoorbeeld ook betekenen dat mensen die worstelen met hun identiteit (op wat voor manier dan ook) de mogelijkheid hebben om niet te kiezen tussen man of vrouw. Ik ben dus tegen de stelling, aangezien het ook enorm handig zou kunnen zijn als toevoeging op het 'gebruikelijke' systeem.


    Caution first, always.

    Waarom zou het onveilig zijn? De creepy mensen vinden toch wel een manier om creepy te zijn, ook zonder gemengde toiletten. Het is niet zo alsof de hokjes ineens verdwijnen en je allemaal naast elkaar zit en elkaar kan zien.
    Voor mensen met een andere gender is het ook fijn lijkt me, want dan maakt het niet uit hoe je jezelf identificeert en hoe de maatschappij dat doet, want iedereen moet toch naar dezelfde toilet. Hoe eerder de gemengde toiletten overal worden ingevoerd, hoe beter dus.

    [ bericht aangepast op 30 maart 2019 - 16:42 ]


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Oneens, de gehandicapten is al jaren gemengd en is toch wel chill.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Inktzwart schreef:
    Aan de ene kant ben ik het met de stelling eens, maar als je er verder over nadenkt, zouden openbare toiletten in het algemeen dan onveilig zijn, als iemand echt slechte bedoelingen heeft trekt hij of zij zich er weinig van aan of hij/zij nou bij het juiste toilet op je wacht of niet. Daarbij zouden er ook meisjes met slechte bedoelingen naar andere meisjes kunnen zijn, en hetzelfde geldt voor jongens, dus weet je, als het toilet schoon is en er een fatsoenlijk slot op zit, maakt het me niet bijster veel uit.

    Dit. Er zijn overal creeps, pervs en watnogmeer. Als we willen wachten tot ze verdwijnen voor we wat dan ook ondernemen, denk ik dat we niet bijster veel meer gaan doen als maatschappij. c': De veiligheid in openbare toiletten moet zo goed mogelijk gegarandeerd worden d.m.v. beveiligingscamera's et cetera, maar meer kunnen we wat dat betreft niet doen. Wetende dat velen zich prettiger voelen bij genderneutrale toiletten, mag het voor mij best. Al lijkt een derde, neutrale wc me ook wel een praktisch idee; dan kiest iedereen maar wat hij het fijnst vindt.

    [ bericht aangepast op 12 okt 2017 - 10:18 ]


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Inktzwart schreef:
    Aan de ene kant ben ik het met de stelling eens, maar als je er verder over nadenkt, zouden openbare toiletten in het algemeen dan onveilig zijn, als iemand echt slechte bedoelingen heeft trekt hij of zij zich er weinig van aan of hij/zij nou bij het juiste toilet op je wacht of niet. Daarbij zouden er ook meisjes met slechte bedoelingen naar andere meisjes kunnen zijn, en hetzelfde geldt voor jongens, dus weet je, als het toilet schoon is en er een fatsoenlijk slot op zit, maakt het me niet bijster veel uit.

    Dit ^^

    En gewoon de toiletten goed schoon houden (:


    And then we'll see it.

    Mwah niet echt een mening. Ik vind het ook niet zo erg dat de vrouwen wc's en de mannen wc's gesloten zijn (vooral omdat vrouwen wc's vaak schoner zijn). Maar gemengde wc's ben ik ook niet perse op tegen. Als het maar schoon is.

    En het ligt ook heel erg aan de situatie. "s Avonds zou ik bijvoorbeeld sowieso niet alleen naar een wc gaan op een tankstation, gemengde wc of niet.


    Alleen maar tranen van geluk

    Zoals altijd bij stellingen: ik hou Mn mond!

    Ten eerste hoeven wc’s niet de enige plekken te zijn waar enge mensen kunnen komen en ten tweede zit er gewoon een slot op mijn deur (banana)

    :X