• Heyhey lieverdjes van Quizlet,
    Vele van jullie zullen de film of het boek 'Pay it forward' wel kennen. Dit topic gaat echter niet over de film, dus lees even door voordat je meteen afhaakt haha.
    Nee, ik dacht, waarom brengen we dit idee niet op Quizlet?

    Huh? Pay wat?
    Pay it forward is een boek (die ook verfilmd is) over een jongetje die een schoolopdracht moet doen en die moet hij halen, anders kan hij maar net over en dan moet hij hele hoge cijfers staan. De opdracht is om iets te doen voor iemand wat hij of zij niet zelf had gekund.
    De jongen bedenkt een constructie, namelijk dat hij iets doet voor iemand wat hij/zij niet zelf had gekund (hij geeft bijvoorbeeld een zwever kleren en een beetje geld zodat hij aan een baan kan komen en zijn leven weer op kan bouwen) en het enige wat hij terug vraagt is om dit ook voor drie andere mensen te doen. Iets wat hen helpt en wat ze zelf niet hadden kunnen doen.

    Leuk allemaal, maar wat is nou je punt?
    Nou, mijn puntje is dat heel veel mensen het moeilijk hebben op Quizlet en aan het complimentjestopic te zien dat enorm snel vol geraakt, heeft iedereen wel wat liefde nodig.

    Het is heel simpel en het werkt als volgt:
    1. Je bedenkt iets leuks en stapt naar iemand toe op Quizlet (mag iedereen zijn, een onbekende of je beste vriendin) en geeft hij of zij wat je bedacht had. Dit kan bijvoorbeeld een berichtje zijn dat iemand laat glimlachen, het hoeft maar één zin te zijn. Een knuffel gifje en een luisterend oor aanbieden of een hele creatie voor iemand ontwerpen, het is maar wat je wil en hoe groot of hoe klein je het wil.
    2. De ontvanger van dit berichtje mag er mee doen wat ie wil natuurlijk en hoeft er niet aan mee te doen, maar het zou leuk zijn als die het voorwaarts betaalt. Oftewel, dat hij/zij als bedankje ook een gifje naar iemand stuurt, naar één iemand of twintig, het maakt niet uit. En die ontvanger? Als die het nou ook voorwaarts betaalt? Dan maak je heel veel mensen blij, want één zin kan zoveel zeggen.

    Nog even:
    -Het doel is om liefde te verspreiden en Quizlet nog levendiger te maken of te houden.
    -Voel je absoluut niet verplicht ofzo
    -Het is handig als je bij je lieve berichtje vermeld dat iemand het voorwaarts kan betalen, haha.
    -Je bent absoluut niet verplicht om dit ook echt voorwaarts te 'betalen', laat dat duidelijk zijn. Dus je hoeft geen berichten naar andere mensen te verspreiden als je een ontvanger bent, maar het mag wel.
    -Ik wil toch nog even voor de zekerheid zeggen dat dit absoluut niet rot bedoeld is naar iemand die zich rot voelt, het is juist om die mensen te helpen.
    -Als je nog ideeën hebt ofzo, well zeg het haha.
    -Je mag het sturen naar wie je maar wil en naar zoveel mensen als je wilt.
    -Een bericht of een creatie of wat dan ook, het mag alles zijn, als het maar iets liefs is.


    “Because it proves that you don't need much to change the entire world for the better. You can start with the most ordinary ingredients. You can start with the world you've got.”
    -Catherine Hyde


    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 6 feb 2018 - 19:07 ]


    i wanna die with you once or twice.

    Awh I really like this idea omg


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Ugh verkeerde subforum ik ben zo slim


    i wanna die with you once or twice.

    Ik ben te ongeduldig

    Dankjewell :''D

    [ bericht aangepast op 6 feb 2018 - 20:12 ]


    i wanna die with you once or twice.

    Topic verplaatst op aanvraag naar "Liefde, vriendschap & familie"!


    Queer zijn is gewoon alles

    Ada schreef:
    Ik ben te ongeduldig

    Dankjewell :''D


    Graag gedaan!:P


    Queer zijn is gewoon alles

    Like I said, awesome idee kiddo. I love it.


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    I think this idea is adorable. 😊


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Dit is echt geweldig ! Super tof idee ga er zeker aan denken :)


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    AnnabethChase schreef:
    Like I said, awesome idee kiddo. I love it.

    SWEETIE, thankyou <3 thanks voor de spot (K)


    i wanna die with you once or twice.

    N'awhhh, wat een superlief idee! Ik ga er ook zeker even over nadenken qua wat enzo (,:


    chaos makes the muse

    This is so superduper cute. <3


    Ik vind het idee heel erg goed! De Quizfamilie yeah!


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Ah wat lief dit! ^^

    Absolutist schreef:
    This is so superduper cute. <3


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Wat een mooi idee (:


    Every villain is a hero in his own mind.